Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikv
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 02-01-2023
Mijn vraag
Hoe komt het dat Adobe Elements Organizer / Photoshop / Premiere de HEVC en HEIF codecs die geïnstalleerd staan op mijn laptop met Windows 11 niet herkennen? Iemand die hier ervaring mee heeft hoe dit op te lossen?
De foto en video bestanden komen vanaf mijn iphone en sommigen worden herkend door de Adobe progamma's, maar heel veel ook niet. Heel frustrerend!

Ik kan de bestanden bijvoorbeeld wel bekijken via het Foto's programma, maar ermee werken / video bewerken ... dat gaat niet.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Installatie K-lite codecs pack (weer verwijderd inmiddels)
- Shark 007 codecs pack (weer verwijderd inmiddels)
- VLC player

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:20
Heb je deze al doorgelezen: https://helpx.adobe.com/nl/photoshop/kb/ps-heic-codec.html ? Kan je eens een bestand delen dat het niet doet in jouw installatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikv
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 02-01-2023
Bedankt voor je reactie Archer. Ja, de stappen uit het artikel waarnaar je verwijst had ik inderdaad eerder al gedaan. Ik zie bij nadere analyse dat het alleen mis gaat bij de volgende bestanden: HEIF bestanden van foto's die op de iphone genomen zijn met de 'live' instelling van de camera.
De HEVC video bestanden worden (toch) wel goed geimporteerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:20
Apple's 'live' foto's zijn eigenlijk kleine videobestandjes. Ik zou even kijken of je specifiek iets kan vinden over het werken hiermee, of je zou deze als pure foto's moeten exporteren. Ik vermoed dat hier dan de uitdaging zit.