Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Teleruptoren sturen via Apple Homekit

Pagina: 1
Acties:

• Sachin
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-11-2024
Beste Tweakers,

Enkele jaren geleden heb ik een mijn elektriciteitskast gebouwd met Eltako teleruptoren. Enkele functies zoals alle lichten aan/uit en alle screens omhoog/omlaag zou ik graag via Apple Homekit kunnen bedienen. Bestaat er een mogelijkheid om via een Apple Homekit compatibel product een puls te sturen naar een teleruptor? Ik kan geen zo'n producten vinden.

Heeft iemand hiervoor een oplossing gevonden?

• CodeBaker
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 29-10 18:24
Wanneer je dit kan integreren in Home Assistant, kun je het daarmee weer in Apple Home Kit krijgen. Dit kwam ik voor je tegen https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2032628

[ Voor 29% gewijzigd door CodeBaker op 30-12-2022 21:47 ]

• Sachin
Maar ik zie nog altijd niet in welke hardware een puls kan zenden naar mijn teleruptoren?

• jlemons
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 06-10 21:52
Ik schreef onlangs een tutorial over een oplossing op basis van Homebridge op de Raspberry Pi icm een relay board: https://www.lemons.be/con...ptors-using-apple-homekit Alle input en feedback zijn welkom :)

Oude koeien uit de sloot trekken is niet zo nuttig en hoeft niet vaker dan 1 keer. Zeker als de link dan ook niet werkt (fixt nu)

[ Voor 53% gewijzigd door Septillion op 27-10-2023 11:21 ]

• elleP
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-11 22:42
Het is een duur grapje, maar als je je Elkato's vervangt door Shelly Pro's, (bvb de Pro 3, 3 kanalen voor E70,- ex btw) dan hou je de bestaande functionaliteit van je pulsdrukkers, maar kan je ze ook op afstand bedienen.
De shelly's kan je instellen hoe ze de ingang interpreteren, ik gebruik ze zelf als 3 punts hotelschakeling met pulsdrukkers om het aantal draden drastisch te verminderen.

Ik denk dat dit makkelijker en goedkoper is dan een device vinden om pulsen te sturen en die dan weer aan je bestaande teleruptoren knopen.

elleP

• Sachin
Bedankt voor de tip.

• ErikDB87
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 15-01-2024
elleP schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 09:55:
Het is een duur grapje, maar als je je Elkato's vervangt door Shelly Pro's, (bvb de Pro 3, 3 kanalen voor E70,- ex btw) dan hou je de bestaande functionaliteit van je pulsdrukkers, maar kan je ze ook op afstand bedienen.
De shelly's kan je instellen hoe ze de ingang interpreteren, ik gebruik ze zelf als 3 punts hotelschakeling met pulsdrukkers om het aantal draden drastisch te verminderen.

Ik denk dat dit makkelijker en goedkoper is dan een device vinden om pulsen te sturen en die dan weer aan je bestaande teleruptoren knopen.
Kan je die Shelly Pro's dan schakelen met de bedrading en schakelaars die er zijn, en die op 24 Volt werken...? Dat vind ik niet echt terug...

• elleP
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-11 22:42
@ErikDB87 ik ging er een beetje van uit dat teleruptoren wel met 230v aangestuurd worden, op 24v gaan de Shelly pro's inderdaad niet werken.

Als ik het goed lees kunnen de oude Shelly 1 (niet pro, niet plus) wel 230v lasten schakelen met een 24vdc voeding en schakelaar. Maar dat is een stuk lastiger in te passen in een nette meterkast.

elleP

Pagina: 1