Mijn vraag
Ik heb een Samsung 55 inch QLED uit 2019 (type QE55Q85RALXXN).
Het toestel begon op een avond meerdere keren spontaan te rebooten, met tussenpozen van ongeveer 15 minuten. Nadat hij dit ongeveer 6 keer had gedaan, ging hij uit en bleef uit.
Het enige wat er dan nog gebeurt is het tikken (van een relais?) uit de One Connectbox.
Hierop is het toestel opgehaald door de winkelier (EP - Electronic Partner) en daar hebben ze het nagekeken.
Vandaag de offerte ontvangen en het gaat ruim 450 EUR kosten.
Ze zeggen dat het LCD paneel vervangen moet worden.
Dit vind ik veel geld voor een toestel dan net 3 jaar en een paar maanden oud is.
He bedrag viel me erg tegen en dat heb ik kenbaar gemaakt bij EP.
Daar kreeg ik ineens te horen dat er al coulance is toegepast want eigenlijk kost een dergelijke reparatie meer dan 800 EUR.
Hierop heb ik enkele vragen;
Is het aannemelijk dat bij de omschreven klachten het LCD paneel defect is?
Zo ja, is een paneel dat ook echt zo duur (>800 EUR)?
Zou ik er beter aan doen om hem te laten repareren door Samsungs eigen servicedienst ipv door EP zelf?
Wat is wijsheid?
Ik heb een Samsung 55 inch QLED uit 2019 (type QE55Q85RALXXN).
Het toestel begon op een avond meerdere keren spontaan te rebooten, met tussenpozen van ongeveer 15 minuten. Nadat hij dit ongeveer 6 keer had gedaan, ging hij uit en bleef uit.
Het enige wat er dan nog gebeurt is het tikken (van een relais?) uit de One Connectbox.
Hierop is het toestel opgehaald door de winkelier (EP - Electronic Partner) en daar hebben ze het nagekeken.
Vandaag de offerte ontvangen en het gaat ruim 450 EUR kosten.
Ze zeggen dat het LCD paneel vervangen moet worden.
Dit vind ik veel geld voor een toestel dan net 3 jaar en een paar maanden oud is.
He bedrag viel me erg tegen en dat heb ik kenbaar gemaakt bij EP.
Daar kreeg ik ineens te horen dat er al coulance is toegepast want eigenlijk kost een dergelijke reparatie meer dan 800 EUR.
Hierop heb ik enkele vragen;
Is het aannemelijk dat bij de omschreven klachten het LCD paneel defect is?
Zo ja, is een paneel dat ook echt zo duur (>800 EUR)?
Zou ik er beter aan doen om hem te laten repareren door Samsungs eigen servicedienst ipv door EP zelf?
Wat is wijsheid?
[ Voor 8% gewijzigd door roelvdk op 30-12-2022 20:12 ]