Zoek programma om batch Flac metadata te wijzigen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelmoesje
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 03-04 19:11
Mijn vraag
...

Ik heb een aantal Flac-bestanden waarvan ik de metadata wil wijzigen. Nou heb ik ooit een programma gehad wat precies kon wat ik wou, maar.........ik weet niet meer hoe dat programma heet en heb een nieuwe computer waar dat programma dus niet meer op staat. Voor zover ik weet was het in ieder geval geen MP3Tag en ook geen FooBar.

Want heb programma wat ik had, daarmee kon ik redelijk simpel de informatie die bijvoorbeeld stond bij "ALBUM" wijzigen in de informatie die in het bestand stond bij "ALBUMARTIEST". Dus zonder dit handmatig bij elke Flac in te voeren kon ik aangeven dat hij bepaalde informatie die in de metadata stond moest wijzigen in informatie die bij een ander informatietab in die metadata stond.

Daarnaast kon ik, als ik de bestanden op alfabetische volgorde sorteerde, ook direct aangeven dat "NUMMER" (albumtrack) automatisch gevuld werd met oplopende nummers. Waardoor, als ik die nummers op trackvolgorde afspeelde, ze op alfabetische volgorde werden afgespeeld.

Er is dus een programma wat dit kan, dat weet ik zeker. Maar ik weet dus niet meer hoe het heet. Nogmaals, volgens mij geen MP3TAG, geen Foobar, geen MusicBrainz, geen Frigate, geen ID3 Tag Editor, geen Music Tag, geen TigoTago, geen EasyTag, geen Kid3, geen The Godfather, geen Metatogger....

Kon ook, na installatie van het programma, vanuit de Windows Verkenner de metadata wijzigen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yulunga
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:38
de optie's die jij zoekt (informatie uit het bestand in de tag zetten en automatisch nummeren) kunnen makkelijk met mp3tag. weet je zeker dat dat het niet was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelmoesje
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 03-04 19:11
Ja echt 100%. Ik zeg niet dat MP3TAG het niet kan, maar ik heb niet kunnen uitvinden hoe het moet. Let wel, het gaan niet over het wijzigen van de bestandsnaam, maar over het wijzigen van de metadata.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeTeraarist
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-07 13:10

DeTeraarist

#Boots2Asses

MP3Tag kan dat prima. ALT-5

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen