Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okkejokke
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 10-07-2024
Dag, ik ben nieuw op dit forum. Hoop dat iemand me kan helpen.

Ik ben de temperatuur van mijn remeha calenta aan het verlagen om te testen of mijn woning geschikt zou zijn voor een warmtepomp.
Ik heb een oud deel van het huis met radiatoren en een aanbouw met vloerverwarming.

Ik liep er tegenaan dat mijn vloerverwarming niet voldoende warm werd doordat ik een Therminon 5000 verdeler had die te veel retour water bijmengde. Inmiddels hangt er een Therminon LTV verdeler maar die wordt helemaal niet warm. Alle leidingen worden heet maar de radiator knop laat geen warmte door. De knop die bij de verdeler is geleverd niet en ook niet de knop van de oude verdeler die het gewoon deed voordat hij eraf gehaald werd. Wat zou er aan de hand kunnen zijn? De ketel staat op 49 graden en alle radiatoren op de bovenverdieping en woonkamer zijn ontlucht en worden wel allemaal warm. Zie de foto voor de aansluiting van de verdeler.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bhg-m19K-RJTfIaa5z5vtyaqTGs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JbmoiO7gelb28l8Q8JkRrets.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 16% gewijzigd door Okkejokke op 30-12-2022 13:22 ]

Beste antwoord (via Okkejokke op 31-12-2022 18:17)

• herofruit
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 03-07-2023
@Okkejokke Achter het kapje van de retour leiding die van de verdeler komt, zit vaak een schroef die je ‘open’ kunt draaien. Is deze open?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jjuJQVgjivI_s_tFfE2J9iuAvRU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NPBduH4lXDit7QJVha5bGMkb.jpg?f=fotoalbum_large

4800wp zuid - pvoutput.org

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:37
Voel je de pomp wel draaien? En in welke stand staat deze?
De aanvoerleidingen die je vloer ingaan (bij de rode debiet meters) worden die warm?
Valt mij namelijk op dat je retour blok 10c aangeeft en je aanvoer 18c. Ik weet niet of je pas net begonnen bent met opwarmen maar het lijkt mij heel erg koud als retour temperatuur.
Naast je thermostaat kraan zit links (achter het dopje) ook nog een afsluiter, staat die open?
En staat groep 2 nu bewust helemaal dicht?

[ Voor 4% gewijzigd door The-Source op 30-12-2022 14:23 ]

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dapdodo
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 22:38
Zit het pomp stuur blokje op de onderste balk wel goed, icm pomprichting?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• herofruit
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 03-07-2023
@Okkejokke Achter het kapje van de retour leiding die van de verdeler komt, zit vaak een schroef die je ‘open’ kunt draaien. Is deze open?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jjuJQVgjivI_s_tFfE2J9iuAvRU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NPBduH4lXDit7QJVha5bGMkb.jpg?f=fotoalbum_large

4800wp zuid - pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:25

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Verwijder de thermostaat knop eens en check of het pinnetje soepel in en uit gaat.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 123Arjan
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 05:40
Probeer eerst de reactie van herofruit, dat is vaak al het probleem
Staat die helemaal open, trek dan de grote thermostaat knop eraf en druk het pennetje handmatig in, kijk als die soepel gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkVissers
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23:21
Op de foto lijkt het dat je 18C aanvoer hebt en 10C retour. De temperatuur is aan de lage kant, maar het systeem werkt wel.

Aan de zijkant van de retour zit een (meng)ventiel met in us aansluiting. Je zou hier eens mee kunnen spelen of dit een beter effect geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knowbody
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 23:45
herofruit schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 19:19:

[Afbeelding]
ook mijn gedachte!

0599 BJ 2022, Nibe Split 12 kW, SMO S40. Getuned naar 56 Hz max, 20 lpm debiet verwarming en koeling, stille mode altijd aan.Hier verdwijnt de legionella aangroei dagelijks in het riool. 9000 Wp plat dak 10xNO, 10xZW, 5xZO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchWing
  • Registratie: April 2019
  • Niet online

DutchWing

WP Installateur

Staat het voetventiel open?
Zet anders even alle flow meter even helemaal open.

Op de retour balk (bovenste balk) zit aan de rechter zijkant een inregelkraan waarmee je kan bepalen hoeveel retour water wordt bijgemengd.
Zet deze eens bijna helemaal dicht zodat je zo weinig mogelijk menging hebt.

Pomp moet op constant druk II of III staan.

Deze handleidingen zijn ongeveer gelijk:
https://vloerverwarming.n...stallation-guide-V2.0.pdf

https://thermrad.nl/app/u...omposiet-LTV-verdeler.pdf

[ Voor 25% gewijzigd door DutchWing op 31-12-2022 00:48 ]

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SW75YAA + EHST20D-VM2D / PV: 2150Wp Z/O 132° en 2580Wp N/W 312° Ik wil een warmtepomp.nu

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Okkejokke
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 10-07-2024
Dankjewel allemaal!
De retourventiel stond nog niet open.
Pagina: 1