Goedendag,
ik heb Zojuist mijn oude videokaart vervangen (De 1080 met een 6700xt)
Volgens de Asus site zou de 650W voeding voldoende moeten zijn maar als ik de computer nu opstart blijft hij op het Asus splash screen hangen (waar dan staat dat je op F2 of Del moet drukken om in bios te komen) ik kan echter niet in bios komen het scherm blijft hier hangen.
Na een C mos reset kon ik wel weer in bios komen en de pc opstarten. maar als ik de OC terugzet van de cpu heb ik hetzelfde probleem.
Zonder Cpu overclock kan ik ook gewoon de pc gebruiken en heb ik geen problemen en met stress test o.i.d.
De Cpu heb ik tijdens de aankoop van het hele systeem in 2018 al overclocked naar 5 Ghz en dit destijd ook uitbundig getest met prime 95.
Nu twijfel ik of de voeding voldoende is met de Cpu overclock of is dit een ander probleem? aangezien het al mis gaat met het opstarten en niet onder enige zware lading.
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | Intel Core i5-8600K Boxed | € 0,- | € 0,- |
1 | Moederborden | Asus PRIME Z370-A | € 0,- | € 0,- |
1 | Videokaarten | Asus ROG STRIX-GTX1080-A8G-GAMING | € 0,- | € 0,- |
1 | Interne harde schijven | Seagate Barracuda, 3TB | € 0,- | € 0,- |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15 | € 55,90 | € 55,90 |
1 | Voedingen | Corsair RM650x (2018) | € 116,84 | € 116,84 |
1 | Solid state drives | Intel Optane 32GB | € 83,- | € 83,- |
1 | Solid state drives | Samsung 970 Evo 250GB | € 0,- | € 0,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 255,74 |
ik heb Zojuist mijn oude videokaart vervangen (De 1080 met een 6700xt)
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Videokaarten | ASUS Dual Radeon RX 6700 XT OC Edition | € 459,- | € 459,- |
Totaal | € 459,- |
Volgens de Asus site zou de 650W voeding voldoende moeten zijn maar als ik de computer nu opstart blijft hij op het Asus splash screen hangen (waar dan staat dat je op F2 of Del moet drukken om in bios te komen) ik kan echter niet in bios komen het scherm blijft hier hangen.
Na een C mos reset kon ik wel weer in bios komen en de pc opstarten. maar als ik de OC terugzet van de cpu heb ik hetzelfde probleem.
Zonder Cpu overclock kan ik ook gewoon de pc gebruiken en heb ik geen problemen en met stress test o.i.d.
De Cpu heb ik tijdens de aankoop van het hele systeem in 2018 al overclocked naar 5 Ghz en dit destijd ook uitbundig getest met prime 95.
Nu twijfel ik of de voeding voldoende is met de Cpu overclock of is dit een ander probleem? aangezien het al mis gaat met het opstarten en niet onder enige zware lading.
Steam: Deathscythe