Toon posts:

PC start niet meer op met CPU-OC na vervangen GPU

Pagina: 1
Acties:

• Evert134
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 31-01 10:05
Goedendag,

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i5-8600K Boxed€ 0,-€ 0,-
1MoederbordenAsus PRIME Z370-A€ 0,-€ 0,-
1VideokaartenAsus ROG STRIX-GTX1080-A8G-GAMING€ 0,-€ 0,-
1Interne harde schijvenSeagate Barracuda, 3TB€ 0,-€ 0,-
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 55,90€ 55,90
1VoedingenCorsair RM650x (2018)€ 116,84€ 116,84
1Solid state drivesIntel Optane 32GB€ 83,-€ 83,-
1Solid state drivesSamsung 970 Evo 250GB€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 255,74

ik heb Zojuist mijn oude videokaart vervangen (De 1080 met een 6700xt)
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1VideokaartenASUS Dual Radeon RX 6700 XT OC Edition€ 459,-€ 459,-
Totaal€ 459,-

Volgens de Asus site zou de 650W voeding voldoende moeten zijn maar als ik de computer nu opstart blijft hij op het Asus splash screen hangen (waar dan staat dat je op F2 of Del moet drukken om in bios te komen) ik kan echter niet in bios komen het scherm blijft hier hangen.

Na een C mos reset kon ik wel weer in bios komen en de pc opstarten. maar als ik de OC terugzet van de cpu heb ik hetzelfde probleem.

Zonder Cpu overclock kan ik ook gewoon de pc gebruiken en heb ik geen problemen en met stress test o.i.d.

De Cpu heb ik tijdens de aankoop van het hele systeem in 2018 al overclocked naar 5 Ghz en dit destijd ook uitbundig getest met prime 95.

Nu twijfel ik of de voeding voldoende is met de Cpu overclock of is dit een ander probleem? aangezien het al mis gaat met het opstarten en niet onder enige zware lading.

Steam: Deathscythe

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:48
Probeer het eens een tandje lager qua overclock.
Kijk dus wat wel stabiel is.

Want een cpu veroudert sneller met een overclock,wat dus in 2018 stabiel was,hoeft nu niet meer zo te zijn,of de cpu is net wat meer voltage nodig bv.

• Kalis
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 05-02 06:10
Gewoon opnieuw je OC instellen in BIOS en niet in een keer klap vanaf system defaults naar 5GHz en geheugen overklok, maar in stapjes. En kijk eens of je Windows een opfrisbeurt (opnieuw installeren) nodig heeft, drivers, registerfouten etc.

• Evert134
Bedankt voor de reacties, dus jullie denken niet dat het door de psu komt? Ik vond het wat frapant dat het direct met het wisselen van de gpu gebeurde.

Ik zal als ik de tijd heb de oc opnieuw instellen of waarschijnlijk wacht ik het nog even af tot ik binnenkort de cpu en moederbord upgrade.

• maks11223344
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03-02 19:12
Gewoon quick en dirty 4.6ghz cache 4.9 gjz cpu pakken @1.35v het is niet zo moeilijk :p
5ghz op een 8600k is pushing it ze clocken kak in verhouding met een decent 8700k zeoer met sneller geheugen

[Voor 42% gewijzigd door maks11223344 op 06-01-2023 14:20]

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Heeft niks met OC en verbruik te maken !

Nvidia driver er afhalen met DDU in veilige modus en AMD er op. Beeld krijg je via je moederbord.

de GTX1080 en RX6700 verbruiken ~hetzelfde

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Evert134
Bedankt,
Het nadeel is dat ik geen cmos reset knop heb dus als het niet werkt moet ik de gpu eruit halen en die batterij eruit peuteren.

Ik had de drivers voor de gpu al met ddu vervangen. Ik heb nu ook mijn bios geupdate. Als ik hier een usb stick vind kan ik de settings weer in bios zetten of weer opnieuw beginnen.

• Evert134
Schijnbaar zijn alle USB sticks die ik over de jaren verzameld heb verdwenen. Maar goed ik heb de oc opnieuw ingebracht en het werkt nu wel weer.

Ik denk dat het dan de bios update was. in ieder geval bedankt allemaal!

• Dieks77
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10:55
Evert134 schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 17:01:
Bedankt,
Het nadeel is dat ik geen cmos reset knop heb dus als het niet werkt moet ik de gpu eruit halen en die batterij eruit peuteren.
Maar wel een jumper ;)
Zie pagina 1-11
https://dlcdnets.asus.com....pdf?model=PRIME%20Z370-A

Voor een volgende keer.

• Evert134
Dieks77 schreef op maandag 9 januari 2023 @ 19:03:
[...]

Maar wel een jumper ;)
Zie pagina 1-11
https://dlcdnets.asus.com....pdf?model=PRIME%20Z370-A

Voor een volgende keer.
Ah |:( ik heb nog getwijfeld om het op te zoeken maar ik zag zo geen jumper op het bord zelf

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee