Energieplafond en Thuiswerk

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• bobby022
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 29-05 16:02
Beste Tweakers,

Waarschijnlijk zoals velen, gaat voor ons ook het Energieplafond gelden.
Nu schoot mij te binnen dat dat geld voor het gehele huidhouden.

Maar nu iedereen heerlijk thuiswerkt, en dus minimaal 1 laptop 8 uur per dag aan heeft staan voor de baas,
gaat dit 'werkverbruik' wel van het gezinsbudget af.

Ik werk zelf in de IT, met een volledige thuiswerkplek (laptop, 2 schermen, AP ect)
Dan gaat dit ten koste van mijn gezinsverbruik.

Ik zal even de cijfers opzoeken morgen,
Maar volgens mij is het dan rieel om even te informeren bij de baas hoe zij dit zien?

Want de thuiswerkvergoeding van 2eu gaat het niet halen als je 0,40 moet betalen per KWh.

Nu vond ik deze berekentool > https://www.stroomkosten.net/

En zo even uit mn hoofd kom ik voor alleen mijn werklaptop op onderstaande uit.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MwZ6zFemnlz6fN9vepbGfH-rDkM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/HiyMauXMKtDMwnN2w5fC0Wgu.png?f=user_large

Dus dan zou het betekenen dat ik beter 'op de zaak' kan werken, want dit hakt er aardig in ben ik bang.
(2 volwassenen en 2 pubers) (En ik heb een Tweakerhobby) maar daar trek ik dan zo de stekker uit.
want het salaris wil ik niet gaan gebruiken omdat ik 'voor de baas, en overuren' wat projecten heb draaien.

Het verbruik zou dan worden:
49KWh x 52Weken = 2.548 KWh per jaar (voor de baas)
Plafond = 2.900KWh (Engie)
2.900-2.548 = 352 KWh

Deze berekening klopt niet helemaal, maar om duidelijk te maken wat ik bedoel.
(ja, voor de muggenzifters onder ons)

[ Voor 8% gewijzigd door bobby022 op 29-12-2022 23:20 . Reden: Deze berekening klopt niet helemaal, maar om duidelijk te maken wat ik bedoel. (ja, voor de muggenzifters onder ons) ]

Ik geef na Ontvangst V&A ALTIJD een Rating.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Je werkt geen 30 dagen per maand, maar 20. Dan krijg je 40 euro per maand vergoed. Dekt het prima, lijkt me zo?

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

CodeCaster schreef op donderdag 29 december 2022 @ 23:00:
Je werkt geen 30 dagen per maand, maar 20. Dan krijg je 40 euro per maand vergoed. Dekt het prima, lijkt me zo?
Gem. 21.6 werkdagen per maand over een heel jaar gezien, om even te muggenziften 😏

Maar even in overleg met de baas, als thuiswerken de enige optie zou zijn?

Testing, one, two ...

• bobby022
klopt, ik zag het,
volgens google hebben we in 2023, 229 Werkbare dagen in een jaar.
dus dan hebben we 20 Werkdagen in een maand. (Maandag/Vrijdag)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l4CdMy3RUm3nOgUrLbqOoKZRECU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/8W0zQxG2sU7n7bHEFP64IJHj.png?f=user_large

Maar dat is het em nou juist, Ik krijg helemaal geen vergoeding. (bedrijf is van origine UK)
Maar ze doen ook niet aan overwerk (lees: word niet betaald)

Ik vind het werk leuk, dus dat is het probleem niet.

Maar ik zit met het energieverbruik vanaf ons plafond (overheidsregel)
Want dat verbruik kom in mindering van je Gezin.

of, wat ik ook las, ik kan een 2de meter plaatsen, en daar een dedicated stopcontact aan hangen. (het is laat, maar schoot me te binnen :9)

Kortom, om het opgelegd energieplafond is totaal geen rekeing gehouden met het Corona opgelegde Thuiswerken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HUW
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 13-06 12:23

HUW

bobby022 schreef op donderdag 29 december 2022 @ 22:56:
Dus dan zou het betekenen dat ik beter 'op de zaak' kan werken, want dit hakt er aardig in ben ik bang.
(2 volwassenen en 2 pubers) (En ik heb een Tweakerhobby) maar daar trek ik dan zo de stekker uit.
want het salaris wil ik niet gaan gebruiken omdat ik 'voor de baas, en overuren' wat projecten heb draaien.
Voordat werken op kantoor goedkoper wordt, moet je auto nog op lucht rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• !GN!T!ON
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 31-05 23:04
bobby022 schreef op donderdag 29 december 2022 @ 23:07:
[...]
Kortom, om het opgelegd energieplafond is totaal geen rekeing gehouden met het Corona opgelegde Thuiswerken.
Hoezo, je kan toch al tijden gewoon weer naar kantoor als je dat graag wilt?

• bobby022
hardware-lover schreef op donderdag 29 december 2022 @ 23:06:
[...]

Gem. 21.6 werkdagen per maand over een heel jaar gezien, om even te muggenziften 😏

Maar even in overleg met de baas, als thuiswerken de enige optie zou zijn?
Nou, daar zit het em dus wel in.
Want ik mag zometeen met hardware testen (yay)

Maar dat gaat dus van dat plafond af.
En daar geld dus een ander tarief voor. (geen 0,40 per KWh)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• eLScha
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Denk niet dat die laptop 9 uur lang 180 watt verbruikt.

• bobby022
!GN!T!ON schreef op donderdag 29 december 2022 @ 23:09:
[...]

Hoezo, je kan toch al tijden gewoon weer naar kantoor als je dat graag wilt?
Nou, niet echt.
Want het bedrijf zit in de UK, en heeft een B.V. in Nederland, met dus een Regius kantoorachtig iets.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• !GN!T!ON
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 31-05 23:04
Maar wat heeft dat met corona te maken dan? Niks toch?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01:19
eLScha schreef op donderdag 29 december 2022 @ 23:09:
Maar samen met de schermen wellicht wel.

Maar dan heb je het alsnog over 60 cent per dag, ik zou er niet moeilijk over doen. Minuutje minder (over)werken.

• bobby022
eerlijk gezegt, geen idee.
Dat is wat me bij stond van de adapter. (en daar hangt hij gewoon aanvast)

Vandaar dat er ook in de 1ste topic staat dat ik dat even nakijk morgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HUW

HUW

mitsumark schreef op donderdag 29 december 2022 @ 23:12:
Maar samen met de schermen wellicht wel.
Zelfs met de schermen erbij zou dat het grootste deel van de dag misschien net de 100 watt aantikken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
hang alles wat je nodig hebt om je werk te kunnen doen, laptop, schermen, zakelijke telefoon, op stekkerblok en sluit deze met zon energie meter aan... en monitor één gehele werkdag

Internetmodem / accesspoint zal je niet mee kunnen pakken immers die gebruik je privé ook.. en maak het de kat maar wijs dat je die als er niemand is altijd braaf uit zet ;-)

404 Signature not found

• bobby022
HUW schreef op donderdag 29 december 2022 @ 23:08:
[...]

haha, ja dat is waar,
Maar daarom moet je kantoorpand tegenwoordig ook aan energieeisen voldoen.

En van wat ik kon vinden heeft de werkgever geen Energie Plafond
jij als Particulier wel

• bobby022
SMSfreakie schreef op donderdag 29 december 2022 @ 23:14:
hang alles wat je nodig hebt om je werk te kunnen doen, laptop, schermen, zakelijke telefoon, op stekkerblok en sluit deze met zon energie meter aan... en monitor één gehele werkdag

Internetmodem / accesspoint zal je niet mee kunnen pakken immers die gebruik je privé ook.. en maak het de kat maar wijs dat je die als er niemand is altijd braaf uit zet ;-)
hahaha, nee, die kunnen niet uit met 2 pubers,
en de 2 katten maak ik liever niets wijzer dan dat ze al zijn.

Maar dit idee had ik dus eigenlijk wel.
en ja, die hele meute gaat wel degenlijk uit als ik einde-werktijd heb ;)

[ Voor 0% gewijzigd door bobby022 op 29-12-2022 23:19 . Reden: typos ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20-06 10:19
Tjah, wat is je het waard?
Mijn werkgever gaat mij er geen cent meer om geven. Ondanks auto van de zaak ga ik niet naar kantoor om die paar cent uit te sparen. Dat is mij per dag een extra uur reistijd + niet kunnen lunchen met mijn gezin het niet waard.

• bobby022
Tux3.14 schreef op donderdag 29 december 2022 @ 23:20:
Tjah, wat is je het waard?
Mijn werkgever gaat mij er geen cent meer om geven. Ondanks auto van de zaak ga ik niet naar kantoor om die paar cent uit te sparen. Dat is mij per dag een extra uur reistijd + niet kunnen lunchen met mijn gezin het niet waard.
Nee dat zal ook niet gebeuren.
Maar met de aankomende limitering van je energie verbruik zou ik het billijk vinden als de werkgever hier garant voor staat zeg maar.

Ik zal niet mouwen op 100eu extra op de jaar afrekening, maar als blijkt dat 'het gezin' in Mei al door 'hun' plafond heen schiet worden de rekeningen anders namens Engie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3_A0QWwIEyJnsElvhOuWQc6Yvac=/800x/filters:strip_exif()/f/image/VO3x8YYDhUu4DGEa0MOFNhlL.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:34
bobby022 schreef op donderdag 29 december 2022 @ 23:14:
[...]

haha, ja dat is waar,
Maar daarom moet je kantoorpand tegenwoordig ook aan energieeisen voldoen.

En van wat ik kon vinden heeft de werkgever geen Energie Plafond
jij als Particulier wel
Maar jij bent bereid om een issue te maken op je werk omdat je €13 aan stroom betaalt per maand voor je werk?

Terwijl je lekker thuis werkt zonder reistijd? Terwijl je geen reiskosten hebt?

daarnaast: je laptop verbruikt natuurlijk nooit continue 180 watt. Hooguit 50 ofzo. En dan heb je een laptop die continue hard moet werken.

Hoe kom jij op die 49 kWh die je vervolgens keer 52 weken doet? Die 49 kiloWatt is al een maandberekening. (Die niet klopt omdat je alleen doordeweeks werkt)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HUW

HUW

Heb je ook al gekeken hoeveel je dit jaar (en de afgelopen jaren met corona) hebt verbruikt, en of je je überhaupt zorgen hoeft te maken om de prijzen buiten het energieplafond om?

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-06 18:55

2.900-2.548 = 352 KWh

Deze berekening klopt niet helemaal, maar om duidelijk te maken wat ik bedoel.
(ja, voor de muggenzifters onder ons)
Da's een mooie opmerking voor iemand die:
  • Vergeet dat je niet 30 dagen werkt per maand
  • Vakantiedagen vergeet mee te nemen
  • Er vanuit gaat dat een laptop continu 180w trekt
  • Een maandverbruik ik kWh met 52 weken vermenigvuldigd
Als je het correct berekend, zit je op ~ 100kWh per jaar.... Met 2 euro compensatie per dag zou de electraprijs 4,60 boven het prijsplafond moeten liggen :Y)

Mierenneuker out!

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:29

Detmer

Professioneel prutser

Uiteindelijk is de vraag hoever je wil gaan natuurlijk.

In de berekentool heb je voor zover ik kan zien alleen rekening gehouden met je werkplek. Ik weet niet hoe jouw situatie is, maar je werkplek moet ook verwarmd (of zelfs gekoeld) worden? Dat brengt dan ook extra kosten met zich mee verwacht ik.

En zo kan je nog veel verder gaan. Zelf koffie of thee zetten kost ook stroom (en bonen, filterkoffie of cups). De vaatwassen moet daardoor wellicht iets sneller aan en dat kost ook stroom en water.

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• icall5s
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 29-09-2023
De thuiswerkvergoeding is niet alleen voor elektriciteit, maar ook airco, water, koffie, thee, WC-papier, zeep, en verwarming. Je moet dus niet alleen de kosten voor de elektriciteit van je laptop rekenen maar ook de andere kosten die je maakt. Verwarming en airco kost waarschijnlijk al meer. Stel, je drinkt 4 kopjes koffie op je werk. Nu moet je die thuis maken. Daar gebruik je Nespresso voor. Dat kost al €1,72 dus heb je die vergoeding al bijna opgedronken. Dan tel ik stroom/water en de aanschaf van het apparaat niet eens mee.

Als je in de IT werkt heb je waarschijnlijk geen CAO, dan kun je dus over de thuiswerkvergoeding onderhandelen. Maar het lijkt me slimmer om in plaats daarvan in te zetten op loonsverhoging.
Klopt. Maar OP heeft het over 2 schermen. 2 schermen kunnen gemakkelijk al snel 90W samen verbruiken. 2x LG Ultragear vebruikt bijvoorbeeld 96W. Modem en WiFi kan ook flink stroom verbruiken (Gigabox van Ziggo verbruikt bijvoorbeeld veel stroom, een router met 10G Ethernet volgens mij ook).

uitvoering: LG UltraGear 27GP850-B Zwart

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:28
180W voor een laptop met 2 schermen zal je écht niet constant gebruiken. Mijn (aardig krachtige) desktop pc met superultrawide 49" monitor (effectief 2x 27") verbruikt as we speak ~120 Watt, en mijn werkplek met laptop en 43" monitor verbruikt ~100 Watt (en voorheen met 27" en 24" monitoren vrijwel hetzelfde).

Stel dat jouw laptop + 2 schermen 120W gemiddeld verbruiken (wat ik nog steeds aan de hoge kant schat), en je gaat van 22 werkdagen per maand gemiddeld uit (afgerond naar boven), in plaats van 30 dagen per maand, dan wordt die €19,44 al €9,50. In de praktijk zal dat hoogstwaarschijnlijk nog ietsje lager liggen.

Met 2 euro thuiswerkvergoeding per werkdag, houd je na je energiekosten dus nog ruim €34 per maand over. Leuk extraatje eigenlijk ;) Nee, met andere kosten erbij zal je niet per se iets eraan overhouden, maar volgens mij is 2 euro vergoeding best redelijk.

[ Voor 16% gewijzigd door Hahn op 29-12-2022 23:53 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 00:22

Dennis1812

Amateur prutser

icall5s schreef op donderdag 29 december 2022 @ 23:41:
[...]

De thuiswerkvergoeding is niet alleen voor elektriciteit, maar ook airco, water, koffie, thee, WC-papier, zeep, en verwarming. Je moet dus niet alleen de kosten voor de elektriciteit van je laptop rekenen maar ook de andere kosten die je maakt. Verwarming en airco kost waarschijnlijk al meer. Stel, je drinkt 4 kopjes koffie op je werk. Nu moet je die thuis maken. Daar gebruik je Nespresso voor. Dat kost al €1,72 dus heb je die vergoeding al bijna opgedronken. Dan tel ik stroom/water en de aanschaf van het apparaat niet eens mee.

Als je in de IT werkt heb je waarschijnlijk geen CAO, dan kun je dus over de thuiswerkvergoeding onderhandelen. Maar het lijkt me slimmer om in plaats daarvan in te zetten op loonsverhoging.
[...]

Klopt. Maar OP heeft het over 2 schermen. 2 schermen kunnen gemakkelijk al snel 90W samen verbruiken. 2x LG Ultragear vebruikt bijvoorbeeld 96W. Modem en WiFi kan ook flink stroom verbruiken (Gigabox van Ziggo verbruikt bijvoorbeeld veel stroom, een router met 10G Ethernet volgens mij ook).

uitvoering: LG UltraGear 27GP850-B Zwart
Nespresso cups verkopen ze ook bij de Lidl. Die smaken minstens zo slecht als de echte. Dus dat scheelt alvast een bak geld.

Verder: je hebt t over corona maatregelen, die er dus niet meer zijn. Daardoor werk je bij een UK bedrijf?
Als je het daar niet mee eens bent, zoek een NL bedrijf?

Je praat over een energieplafond alsof dit een limiet is. Dat is het dus niet. Tot die 2900kWh krijg je een korting, een subsidie. Daarna betaal je je dan geldende normale tarief.

Heb je misschien PV of mogelijkheid hiertoe? Of is overstappen op dynamische tarieven niet een idee? Zeker als je geen PV hebt is dat echt fors goedkoper.
Heb je de baas al om meer geld gevraagd?
Daarbij, rijd je auto op water? En je onderhoud en afschrijving is ook 0?

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:35
Ik heb een zware laptop (Dell Precision workstation) met TB16 dock en 3x 25” scherm. Dat verbruikt gemiddeld 135W. Net iets meer dan 1kWh per dag. De koffie thuis is al duurder. Het geeft ook een stuk vrijheid en het scheelt mij reistijd. Ik heb het er graag voor over. overstappen naar een andere energieleverancier zoeken is denk ik zinvoller.

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

• icall5s
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 29-09-2023
Dennis1812 schreef op donderdag 29 december 2022 @ 23:56:
Verder: je hebt t over corona maatregelen, die er dus niet meer zijn. Daardoor werk je bij een UK bedrijf?
Als je het daar niet mee eens bent, zoek een NL bedrijf?
Dat ben ik niet, dat is de OP. Verder is dit net zoiets als zeggen dat jij van Tweakers af moet omdat je het niet met OP eens bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
HUW schreef op donderdag 29 december 2022 @ 23:08:
[...]

Dit

Volgens mij dekt een km vergoeding bij lange na niet het gereis naar kantoor.
Tenzij je een leaseauto hebt uiteraard.

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 00:22

Dennis1812

Amateur prutser

icall5s schreef op donderdag 29 december 2022 @ 23:58:
[...]

Dat ben ik niet, dat is de OP. Verder is dit net zoiets als zeggen dat jij van Tweakers af moet omdat je het niet met OP eens bent.
Nou als mijn baas mij te weinig betaald en ik kom er echt niet uit omdat ik perse op kantoor wil en dat niet kan door covid maatregelen (die er dus niet zijn).
Is een andere werkgever zoeken een prima optie lijkt mij.

Dan zie ik jou vergelijking met van Tweakers afgaan niet helemaal. Maar oke. Ik denk dat er mensen voor minder van baan wisselen.

Geen idee hoe zwaar die luxe van thuiswerken telt voor mensen. Ik ga die luxe in mijn vak nooit hebben namelijk.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pelican
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

pelican

2.900-2.548 = 352 KWh

Deze berekening klopt niet helemaal...
Klopt idd niet, doe de 49 eens keer 12 ipv 52, dan klopt het al een stuk beter. :D

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Sjoerd
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Als werkgever gaan mijn haren hier persoonlijk echt van overeind staan. Want er was dus geen issue geweest zonder energieplafond? Het is bijzonder dat het nu een issue wordt terwijl, zonder energieplafond, de kosten hoger waren en het toen wel ok was?

Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-06 18:43

Rmg

Oogje schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 00:00:
[...]

Dit

Volgens mij dekt een km vergoeding bij lange na niet het gereis naar kantoor.
Tenzij je een leaseauto hebt uiteraard.
Vergeet ook niet de reistijd, dat is gewoon onbetaald. Een half uur tot een uur is niet ongebruikelijk (heen en terug).

Als ik aan zou komen met "hey baas dat energieplafond he" zou hij zeggen "er is een volledig ingerichte werkplek op kantoor beschikbaar incl verwarming en koffie"..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Even wat bonuscijfers van mijn kant, doe er (niet) mee wat u wil.

Mijn 27" 4K scherm uit 2019 verbruikt 30W continu.
Mijn laptop met 65W adapter trekt zelfs wanneer hij bijlaadt maar 30W. Ik gok dat hij alleen daarboven komt als hij helemaal leeg is en de laptop de volle 100% moet werken.
Ik heb geen cijfers van hoeveel die over een langere tijd trekt, maar als ik periodiek het verbruik check dan staat hij vaker op 0W dan op 30W. Ik heb de laptop zo ingesteld dat hij gaat laden onder de 60% en stopt met laden bij 65%.
Mijn werklast is standaard kantoorgebruik met af en toe een code compile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsFL
  • Registratie: Februari 2020
  • Niet online
Voor 2023 is de WKR 3%, net als tijdens COVID. (2022 was het 1.7%). Werkgevers kunnen dus aardig wat belastingvrij bijdragen.

Ze zijn het natuurlijk niet verplicht. Maar ik zou die 3% gewoon ter sprake brengen en proberen te onderhandelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mitsumark
NielsFL schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 09:03:
Voor 2023 is de WKR 3%, net als tijdens COVID. (2022 was het 1.7%). Werkgevers kunnen dus aardig wat belastingvrij bijdragen.

Ze zijn het natuurlijk niet verplicht. Maar ik zou die 3% gewoon ter sprake brengen en proberen te onderhandelen.
Het is maximaal 3%, incl kerstpakketten, personeelsfeestjes, reiskostenvergoeding, etc.

Als een medewerker bij mij aankomt met een verhaal over energiekosten die hem een euro per dag kosten terwijl hij wel enorme voordelen heeft aan het thuiswerken dan neem ik diegene niet meer serieus, eigenlijk ook niet meer voor werkgerelateerde dingen...

Ik zou eerder gaan onderhandelen over je daadwerkelijke salaris, mits je aantoonbaar goed werk verricht (vanuit huis) natuurlijk.

[ Voor 5% gewijzigd door mitsumark op 30-12-2022 13:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08:16
NielsFL schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 09:03:

3% over de 1e 400k van de fiscale loonsom van de onderneming, daarboven 1,18%. Leuk voor een bedrijf met minder dan 10 medewerkers, bij grotere ondernemingen verwatert het bedrag per medewerker snel.

Nog los van het feit dat alle andere personeelsvoorzieningen, zoals hierboven al aangegeven, er ook nog van betaald moeten worden. Even een personeelsfeest en het extra budget is op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20-06 19:21
Volgens mij is het vrij simpel. Bij een bedrijf zonder de mogelijkheid om naar kantoor te gaan accepteer je de kosten die je maakt om thuis te werken. Of dat nu duurder is of niet.

Wil je dat niet dan zoek je een andere baan.

Snap niet helemaal wat je met dit topic wil bereiken, zie verder ook geen vraag in de TS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emielbf
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 07:41
ik heb gemeten aan mijn thuiswerkplek, een normale laptop, een scherm, een switch en een wifi AP. gemiddeld 50W, uitschieters naar 60 en 30 W. kan prima uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simpel360
  • Registratie: Mei 2022
  • Nu online
Nopheros schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 07:08:
Volgens mij is het vrij simpel. Bij een bedrijf zonder de mogelijkheid om naar kantoor te gaan accepteer je de kosten die je maakt om thuis te werken. Of dat nu duurder is of niet.

Wil je dat niet dan zoek je een andere baan.

Snap niet helemaal wat je met dit topic wil bereiken, zie verder ook geen vraag in de TS?
Middagpauze 1 minuut "in de baas zijn tijd" , klaar 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petre
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-01 13:07
Volgens mij is de belastingvrije thuiswerkvergoeding naar €2,15 per dag gestegen en mag men ook nog een internetvergoeding geven. ( https://www.abab.nl/artik...onbelast%20te%20vergoeden. )

Wellicht iets om je ondernemingsraad op te attenderen of ze kunnen voorstellen de bedragen te wijzigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 01:46
bobby022 schreef op donderdag 29 december 2022 @ 23:07:

Maar ik zit met het energieverbruik vanaf ons plafond (overheidsregel)
Want dat verbruik kom in mindering van je Gezin.
Deze snap ik niet direct, het plafond is een tegemoetkoming. geen regel waar je niet overheen mag. Je mag gewoon blijven verbruiken wat je gezin nodig heeft, alleen de eerste 2900kWh krijg je een korting, en daarna betaal je gewoon je normale tarief.
Dat is toch ook niet zo vreemd, thuiswerken was helemaal niet 'opgelegd', er was een thuiswerk advies. Echter dat advies is bijna een jaar geleden al vervallen. Thuiswerken valt daarmee gewoon onder de afspraken die je maakt met de werkgever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
Dennism schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 00:24:
Deze snap ik niet direct, het plafond is een tegemoetkoming. geen regel waar je niet overheen mag. Je mag gewoon blijven verbruiken wat je gezin nodig heeft, alleen de eerste 2900kWh krijg je een korting, en daarna betaal je gewoon je normale tarief.
Als je zonder thuiswerken op/onder 2900kWh a maximaal 40ct/kWh zit en met thuiswerken erboven, dan betaal je zomaar het dubbele voor dat extra verbruik.
Maargoed, zolang dat beetje extra geen 2+ euro per kWh kost valt het per jaar wel mee imo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 01:46
mitsumark schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 01:04:
[...]

Als je zonder thuiswerken op/onder 2900kWh a maximaal 40ct/kWh zit en met thuiswerken erboven, dan betaal je zomaar het dubbele voor dat extra verbruik.
Maargoed, zolang dat beetje extra geen 2+ euro per kWh kost valt het per jaar wel mee imo..
Uiteraard, maar dat heeft nog steeds enkele invloed op wat je gezin kan of mag gebruiken, tenzij jij zelf je gezin gaat beperken, de overheid doet dat namelijk niet met het plafond. Het plafond geeft duiding aan bij hoeveel kWh je een korting krijgt op je normale tarief, niet een maximaal verbruiksplafond per jaar waar je binnen moet blijven. Voor 1-1-2023 betaalde je ook gewoon je normale tarief, dat is straks na het plafond niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mezz0
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-05 20:49

Mezz0

ESXi-ZFS-NAS

Petre schreef op maandag 9 januari 2023 @ 16:11:
Volgens mij is de belastingvrije thuiswerkvergoeding naar €2,15 per dag gestegen en mag men ook nog een internetvergoeding geven. ( https://www.abab.nl/artik...onbelast%20te%20vergoeden. )

Wellicht iets om je ondernemingsraad op te attenderen of ze kunnen voorstellen de bedragen te wijzigen?
Bij ons krijgen we iets meer per dag maar daar moeten we zelf de werkplek mee bekostigen. Leuk als je net werkt dan kan je na een paar maanden pas een stoel kopen en later pas een monitor.

http://esxilab.wordpress.com If all is virtual then what is real?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simpel360
  • Nu online
Mezz0 schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 11:34:
[...]

Bij ons krijgen we iets meer per dag maar daar moeten we zelf de werkplek mee bekostigen. Leuk als je net werkt dan kan je na een paar maanden pas een stoel kopen en later pas een monitor.
Of iedere dag naar kantoor, dat kan toch ook nog?
Is de werkplek ook nog ARBO-technisch in orde.
:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mezz0
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-05 20:49

Mezz0

ESXi-ZFS-NAS

Simpel360 schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 13:26:
[...]

Of iedere dag naar kantoor, dat kan toch ook nog?
Is de werkplek ook nog ARBO-technisch in orde.
:+
Ja dat kan mits de helft van de kantoor ruimte niet verhuurd is en dus niet iedereen meer terug kan.

http://esxilab.wordpress.com If all is virtual then what is real?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simpel360
  • Nu online
Mezz0 schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 14:34:
[...]

Ja dat kan mits de helft van de kantoor ruimte niet verhuurd is en dus niet iedereen meer terug kan.
Dan is er vast wel nog een bureau over en monitor.
Of is dat mee verhuurd?
Geen plek voor het personeel lijkt mij een dingetje voor de werkgever die je dan eigenlijk verplicht om thuis te werken.
Of vroeger op kantoor zijn om een werkplek te scoren :+
Pagina: 1