For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi
Vraag
Alle reacties
Heeft je USB stick een GPT partitietabel? Als deze MBR/msdos als partitie tabel heeft dan is dat niet UEFI opstartbaar. Dat werkt alleen in de zogenaamde CSM/legacy modus.
Ik zou even met een tool als gparted een nieuwe partitietabel aanmaken en dan met bijv. Balena Ether o.i.d. de ISO opnieuw naar de stick schrijven.
Moet je uiteraard wel een live cd image gebruiken die ook overweg kan met UEFI, maar dat zal wel anno 2022.
Ik zou even met een tool als gparted een nieuwe partitietabel aanmaken en dan met bijv. Balena Ether o.i.d. de ISO opnieuw naar de stick schrijven.
Moet je uiteraard wel een live cd image gebruiken die ook overweg kan met UEFI, maar dat zal wel anno 2022.
I reject your reality and substitute my own
Zoals altijd, ben je uren bezig. Post je hier maar eens wat en toen kwam ik er al snel zelf uit.nelizmastr schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 08:56:
Heeft je USB stick een GPT partitietabel? Als deze MBR/msdos als partitie tabel heeft dan is dat niet UEFI opstartbaar. Dat werkt alleen in de zogenaamde CSM/legacy modus.
Wat was de issue? Iets in UEFI dat maakte dat ik de flashdrive niet als opstart kon gebruiken. Denk iets met legacy USB of zo. Raar want is vrij nieuwe machine. Anyway, UEFI gereset naar standaard setting en toen kon ik verder. Grrrr had ik eerder kunnen bedenken maar ja niet dagelijks mee bezig. Daarna toen ik alles weer had zoals ik wilde en mijn wijzigingen op de drives had doorgevoerd de UEFI weer aangepast, voor grootste deel, zodat alles nu weer ingesteld is als ik wil. Werkt nu als een zonnetje.
[Voor 4% gewijzigd door MrMarcie op 30-12-2022 10:50]
For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi