Ziggo Next Mini icm switch

Pagina: 1
Acties:

• SlootBV
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 29-08-2024
Beste,

Ik zit met het volgende probleem waar ik niet uit kom. Namelijk, zodra ik de Ziggo Next Mini aansluit op mijn switch, krijg ik na enkele minuten zwart beeld met de melding dat de verbinding verbroken is. Sluit ik de Ziggo Next mini direct aan op de utp kabel afkomstig van de Ziggo Connect Box, doet deze het uitstekend.

De switch die ik gebruik had ik nog liggen en is de; TP Link TL SG105. Deze is unmanaged maar beschikt over IGMP Snooping.

uitvoering: TP-Link TL-SG105-10/100/1000 Mbps Desktop switch

Ik wil graag mijn TV, PS5 en de Ziggo Next Mini op de switch aangesloten hebben, maar dan werkt Ziggo helaas niet.

De huidige situatie is als volgt; Ziggo -> Ziggo Connect Box -> Switch.

Waar gaat het fout, en hoe krijg ik het werkend?

Bvd

Niels

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:31

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Raar. Die mini doet vooralsnog niets met multicast, dus IGMP snooping zou sowieso niet uit moeten maken.

Wat zit er verder nog aan de switch aangesloten op moment dat het fout gaat - TV en PS5 ook al? Of gaat het zonder die apparaten ook mis als je switch ertussen hangt? En krijgt de switch zelf een IP (onwaarschijnlijk bij unmanaged, maar IP conflict zou dit kunnen verklaren).

Oslik blyat! Oslik!

• SlootBV
Nou weet ik niet meer 100% zeker of dat getest heb, ik geloof van wel. Maar ga het straks nog eens proberen door enkel de Mini aan te sluiten op de switch.

V.w.b. Het IP, hoe zou ik dit kunnen achterhalen?

Mijn kennis betreft netwerk e.d. is vrij slecht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:28

nelizmastr

Goed wies kapot

Een unmanaged switch krijgt in de basis geen IP, dus dat zal het niet zijn. Als je een SG105E zou hebben wel, want die is “smart”, al staat DHCP, dus een dynamisch IP van je router, daarop uit af fabriek.

Blijven de andere apparaten wel werken aan de switch zonder de next mini of gaat de boel dan ook plat? Zo ja, brakke switch.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlootBV
nelizmastr schreef op donderdag 29 december 2022 @ 22:08:

Blijven de andere apparaten wel werken aan de switch zonder de next mini of gaat de boel dan ook plat? Zo ja, brakke switch.
Oke, ik heb alles individueel getest op de switch en alle apparaten werkten. Ook haalden zij allemaal hun maximale Download snelheid. 350Mbit (Ziggo Compleet is 350Mbit).

Vervolgens eerst de next mini aangesloten en daarna de PS5 en aangezet. Mini bleef stabiel, en uitstekend beeld kwaliteit. Daarna de Connect box van samsung (externe stekker box). Ook nu stabiele connecties. Geen verklaring waarom alles nu wel goed blijft werken.

Het enige dat ik mij kan bedenken is dat er onlangs wel een update was voor de next mini. Wellicht dat dit er iets mee te maken heeft gehad.

Mocht ik in het vervolg een andere switch aan willen schaffen ter vervangen voor de huidige, zodat ik meer controle over de switch kan hebben, welke raden jullie dan aan?

Bvd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
@SlootBV Als je dit moet vragen dan heb je geen andere switch nodig, wat zou je dan onder controle willen hebben. Als je dat niet weet dan heb je het ook niet nodig.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlootBV
Toch nog een probleem gevonden vwb de PS5 connectie. Daar waar hij voorheen via de WiFi rond de 250Mbit haalde, en de eerste keer via kabel 350Mbit, blijft hij nu voortdurend hangen rond de 90Mbit. Ook wanneer de Mini uitstaat.

Nadat ik alles getest had, en uitstekende verbindingen had, heb ik alles netjes terug in het tv meubel geplaatst, zonder de utp kabels los te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlootBV
Frogmen schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 10:10:
@SlootBV Als je dit moet vragen dan heb je geen andere switch nodig, wat zou je dan onder controle willen hebben. Als je dat niet weet dan heb je het ook niet nodig.
Dat is waar, maar misschien de optie om bepaalde poorten voorrang te geven bijvoorbeeld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rensjuh
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07:07
SlootBV schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 10:12:
Toch nog een probleem gevonden vwb de PS5 connectie. Daar waar hij voorheen via de WiFi rond de 250Mbit haalde, en de eerste keer via kabel 350Mbit, blijft hij nu voortdurend hangen rond de 90Mbit. Ook wanneer de Mini uitstaat.

Nadat ik alles getest had, en uitstekende verbindingen had, heb ik alles netjes terug in het tv meubel geplaatst, zonder de utp kabels los te halen.
Probeer eens een andere kabel.
Misschien is door al het testen een connector gesneuveld.

Met betrekking tot je mini:
https://community.ziggo.n...Mediabox-Next/ba-p/681198
Bugfixes
  • Enkele verbeteringen om foutcode CS2212 en CS2512 bij het starten van Replay TV en opnames te voorkomen
  • Verbetering in het terugschakelen van een IPv6 verbinding naar IPv4 als de IPv6 verbinding van de mediabox niet (goed) werkt
  • Verschillende stabiliteitsverbeteringen
Misschien dat het iets met deze bugfix te maken heeft / had.

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08:44
Die switch is een unmanged switch, dus daar kun je helemaal niets op instellen.
Meest waarschijnlijk is een rotte kabel of stekker die het de boel plat gooit en doordat je alles los hebt gehad is het iets verschoven en werkt het nu wel.

Zet de boel aan een ga aan de kabels en stekker frutten om te zien of dat effect heeft.
Heb je soms ergens een kabel waar je zelf een RJ45 op geknepen hebt?

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SlootBV
Ben(V) schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 14:56:
Zet de boel aan een ga aan de kabels en stekker frutten om te zien of dat effect heeft.
Heb je soms ergens een kabel waar je zelf een RJ45 op geknepen hebt?
Ja, precies dit. De UTP kabel die vanaf het modem de switch in ging, was niet helemaal jopper. Nieuwe degelijke tang aangeschaft en een een nieuwe RJ45 connecter op aangesloten. probleem opgelost.

Erg stom dat ik dit niet als eerste gecontroleerd hebt. In ieder geval, alle bedankt voor het meedenken. Topic mag gesloten worden!

dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08:44
Als je een kabel met stugge aders gebruikt hebt dan komt dit probleem vanzelf weer terug.
Die zijn namelijk alleen geschikt voor kabels met soepele aders.
Daar kun je geen normale RJ45's op knijpen.

Koop een netwerkdoos of een toolless Rj45 want een stugge kabel kun je alleen afmonteren op een lsa.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Pagina: 1