Toon posts:

Voltage k7tturbo

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vraag over het voltage. Ik heb met de hand het voltage op 1.75 gezet. Als ik het bios save blijft hij daar dan ook gewoon op staan. Als ik echter bij pchealth in het bios of bij sandra kijk, staat het voltage gewoon op 1,84 volt, het default voltage.

Weet iemand hier iets op?

Verwijderd

Bord rot!
Dan is naar alle waarschijnlijkheid je voltage regulator naar de knoppen.
Heb ik ook eens gehad op m'n MSI K7T Turbo-R, maar bij mij bleef ie op 2,15 Volt staan.
Verder exact zefde symptomen.
BIOS setup OKE, PC-Health gaf nog steeds 2,15 Volt aan.
En de temp van de cpu was in idle-mode 71 graden!
Toen heb ik m'n bordje om kunnen ruilen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het al gevonden d.m.v. de search.
Voltage gewoon lager zetten totdat hij 1.750 aangeeft.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Op donderdag 30 augustus 2001 13:43 schreef Matt het volgende:
Ik heb het al gevonden d.m.v. de search.
Voltage gewoon lager zetten totdat hij 1.750 aangeeft.
ja dat doe ik ook met mn k7t turbo.. heb in het bios voltage op 1.65 gezet en MBM geeft nu 1.73 aan..

mn bord is btw net nieuw.. hoop niet dat ie dan kapot is..

Verwijderd

Op donderdag 30 augustus 2001 14:16 schreef rick_h het volgende:

Nee, is een bekend probleem... die MSI K7T Turbo bordjes geven iets te hoog voltage. Ik moest idd ook 1,65 instellen voordat ik werkelijk 1,73/1,75 volt kreeg.

Bij oudakker was het idd waarschijnlijk een kapotte voltage regulator want dat was natuurlijk veelste hoog, maar verder hebben alle K7T turbo bordjes wel dat het ietsje te hoog is. Zal MSI wel xpres hebben gedaan zodat de boel nog stabieler loopt. Net zoals bij m'n oude P5A het I/O voltage ook altijd 3.4 was in plaats van 3.3

Verwijderd

kheb net m`n voltage op z`n laagst gezet lekker man scheeld gewoon 8gr nu met koetje 41

Verwijderd

Op donderdag 30 augustus 2001 14:16 schreef rick_h het volgende:

[..]

ja dat doe ik ook met mn k7t turbo.. heb in het bios voltage op 1.65 gezet en MBM geeft nu 1.73 aan..

Nee hoor, ik heb precies hetzelfde, zonder problemen.
Op donderdag 30 augustus 2001 16:36 schreef wizzardrobbie het volgende:

kheb net m`n voltage op z`n laagst gezet lekker man scheeld gewoon 8gr nu met koetje 41
Blijft alles stabiel? Ben benieuwd. Immers: hoe koeler hoe roeler.

Verwijderd

Op donderdag 30 augustus 2001 18:58 schreef IllegalOperation het volgende:

Blijft alles stabiel? Ben benieuwd. Immers: hoe koeler hoe roeler.
Roeler? :D
Maarre, je hebt met dit bord nog wel vrij grote kans dat je het voltage idd belachelijk laag kunt zetten omdat de spanning op dit bord heel goed uitgevlakt word (die grote condensatoren zitten er ook niet voor nix op :P ) en er zijn dus geen pieken of dalen die ervoor kunnen zorgen dat je CPU op dat toch al lage voltage net ff te weinig krijgt door een dal in de spanning.

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-08 23:05
In het laatste bios voor de turbo hebben ze de voltage-aanduiding gefixed. Blijkbaar is dus niet het voltage te hoog, maar de weergave verkeerd.

_██_
(ಠ_ృ)

Verwijderd

hmmmm bij mij werkt et wel .... raar

Verwijderd

Op vrijdag 31 augustus 2001 14:11 schreef Atomsk het volgende:
In het laatste bios voor de turbo hebben ze de voltage-aanduiding gefixed. Blijkbaar is dus niet het voltage te hoog, maar de weergave verkeerd.
Kheb anders met bios 2.9 nog steeds dat ik 1,73/1,75 aflees terwijl ik 1,6nogwat ingesteld heb... en ik heb op internet gelezen dat je dus moet uitgaan van wat je aflees aangezien dat gewoon een onafhankelijk metertje is wat geijkt is.
Pagina: 1