Tmobile glasvezel router vervangen welke is aan rader?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Maic
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 04-02-2024
Mijn vraag
Ik ben opzoek naar een goede vervanger van mijn huidige router.
Heb nu een standaard ding volgens mij wat vaak wegvalt bij het gamen. (PlayStation 5)

Relevante software en hardware die ik gebruik
Zyxel t-50 router
Huawei ? Modem

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Een vriend beveelt mij de fritzbox 4060 aan.

Maar deze heeft zoveel snufjes waar ik geen gebruik van zou maken. Bv smarthome gedoe.

Ik gebruik het internet enkel voor gaming en streaming/ films.
Heb een glasvezel abonnement van tmobile en dan de 1gigabit abbo. Welk apparaat bevelen jullie mij aan?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SVMartin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Waarom denk je dat het probleem opgelost wordt door andere hardware?

Is de PlayStation draadloos of bekabeld aangesloten?

Welke hardware heb je precies? ( Ik denk een zyxel wifi router en van huawai een klein wit kastje dat glasvezel omzet in utp kabel?)

Waar in huis staat de zyxel en waar de PlayStation?

Heb je nog andere netwerkapparatuur?

Gebruik je van T-Mobile alleen internet of ook tv/vaste telefonie?

• Maic
Ik ga daar van uit omdat, ingame zie ik dat ik packet loss heb en zware lag. Ik haal de modem en router van het stoom en dan is het weer prima. Tot het zich weer voordoet.

Voor nu nog alleen via wifi verbonden.

Staat er wel inderdaad de Zyxel t-50 router met een huawai modem.

Playstation in de woonkamer en de kastjes in de meterkast.

Nee heb verder niks anders dan de standaard router en het modem.

Van tmobile heb ik alleen glasvezel internet.

• SVMartin
  • Niet online
Gamen over wifi blijft een uitdaging, zeker met het wifi punt in de meterkast. Ook een ander wifi router in de meterkast blijft niet optimaal door de demping van deuren en muren.

Beste dat je kunt doen is een netwerkkabel trekken van de meterkast naar de woonkamer. In de woonkamer kun je dan eventueel een switch of access point aansluiten. Als je voor een access point kiest neem je er een met een tweede utp aansluiting zodat je PlayStation er bekabeld op kan worden aangesloten. Je kunt dan ook de wifi op de zyxel uitschakelen.

Misschien is het handig om eerst een lange netwerkkabel te kopen/lenen waarmee je door de gang al over de vloer de PlayStation bedraad kunt aansluiten op de zyxel. (Of even de ps en tv op de gang zetten met een korte netwerkkabel) Eens kijken of dat helpt.

Laatste software op de PlayStation al wel geïnstalleerd?

• Maic
Staat ook op de planning netwerk kabel trekken cat6.
Had ik voor heen ook maar wegens verplaatsen van de meubels is het te verweg. Had al geprobeerd een kabel te trekken maar de trekkabel was helaas te kort 20meter.

Het zooitje naar de gang verplaatsen is geen optie te grote tv voor en gedoe wat er bijkomt kijken.

De Playstation is up to date.

Accespoint of switch zegt mij dan zo weer 123 niks haha.

Wifi uitschakelen is ook zeker geen optie. 2mobieltjes, 1laptop en een nintendo switch, 3tv's, 2tabels en bezoek maken hier ook gebruik van. En dat zou wel fijn zijn als dat gewoon kan blijven.

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:42

nelizmastr

Goed wies kapot

Een access point is een apparaat dat een wifi netwerk uitzendt maar geen router functie heeft.
Een “domme” wifi zender dus. De Zyxel wifi stoort alleen maar als je extra access points toevoegt, vandaar de suggestie om in die situatie de wifi op de Zyxel uit te zetten.

Een switch is een verdeelkastje voor netwerkkabels. Dan kun je op een plek met 1 netwerkkabel naar de meterkast extra apparaten daarmee doorverbinden. Met een 8-poorts switch kun je dus bijv. 7 extra apparaten aansluiten.

1Gbit ga je overigens over de wifi never nooit halen met de T50.

[ Voor 6% gewijzigd door nelizmastr op 29-12-2022 22:05 ]

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maic
Bedankt voor de uitleg!

Suggesties voor een goede die dat wel zou kunnen of überhaupt niet mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SVMartin
  • Niet online
Voor het spelen van een game is 100,mbit al teveel. Voor het downloaden van games wil je vaak wel een snellere verbinding. Wat heb je nodig?

En wifi marketing belooft veel, maar in de praktijk heb je te maken met niet optimale omstandigheden.
Pagina: 1