Toon posts:

Geupdated naar win11 22H2. destop blijf refreshen.

Pagina: 1
Acties:

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:22
Sinds dat ik geüpdatet heb van win 11 21h2 naar win 11 22H2 blijft de windows desktop constant refreshen. Kan dan ook niet ergens op klikken. Het enige wat nog normaal werkt is ctrl+alt+delete. Het inlogscherm en gedeeltelijk het taakbeheer.

Ik heb geüpdatet met een iso met alle updates van win11 21H2. Heb nog wat geprobeerd in het recovery menu, om de laatste update of onderdelen update te verwijderen. Maar dat wou die niet doen. Kan het ook nog aan explorer patcher liggen?

Nu weet ik het eigenlijk niet meer. Hier nog een Gif.

[Voor 3% gewijzigd door jaaoie17 op 29-12-2022 16:39]

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02:56
jaaoie17 schreef op donderdag 29 december 2022 @ 16:37:
[...]

Maar dat wou die niet doen. Kan het ook nog aan explorer patcher liggen?
Deinstalleer Explorer Patcher in safe mode als dat lukt en kijk wat het doet.

• jaaoie17
EricJH schreef op donderdag 29 december 2022 @ 19:35:
[...]
Deinstalleer Explorer Patcher in safe mode als dat lukt en kijk wat het doet.
In safe mode blijft tie dezelfde kuren houden.

Heb nou een schone installatie gedaan. Heb nu geen problemen meer.

[Voor 12% gewijzigd door jaaoie17 op 29-12-2022 21:00]

• EricJH
Ik vroeg me al of Safe Mode de oplossing zou brengen omdat het misschien de shell aanpassingen van Explorer Patcher zou laden.

• jaaoie17
Heb nu op een andere pc ook geupdated van win 11 21h2 naar win 11 22H2. En had van tevoren die explorer patcher geuninstalled. Later weer die explorer patcher geïnstalleerd En het probleem begint weer. Ik kon hem met een beetje geknooi uninstallen via CMD.

Het gekke is die pc die ik schoon geinstalleerd heb. Kon ik later wel explorer patcher gebruiken zonder problemen.

• EricJH
Dat is opvallend. Laat Windows eens system file checker (sfc /scannow) vanaf de command prompt) en DISM vanaf de command prompt de integriteit van de Windows installatie bekijken.

Gebruik de volgende DISM commando's:
DISM /Online /Cleanup-Image /ScanHealth
DISM /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth

Met ScanHealth parameter bekijk je de integriteit van de component store. Mocht daar iets fout zijn dan kun je de RestoreHealth parameter proberen te laten repareren. Je kunt deze ook gebruiken als system file checker een fout heeft gevonden maar niet heeft kunnen oplossen.

Mochten bovenstaande maatregelen het niet oplossen dan kan ik enkel nog speculeren. Misschien iets met drivers of zo maar anybody's guess is as good as mine.

• jaaoie17
Hij gaf geen problemen met de eerste commando. Maar het moet toch haast wel aan die explorer patcher liggen?

[Voor 40% gewijzigd door jaaoie17 op 31-12-2022 19:01]

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:27

nelizmastr

Goed wies kapot

jaaoie17 schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 19:01:
Hij gaf geen problemen met de eerste commando. Maar het moet toch haast wel aan die explorer patcher liggen?
Wel, het probleem zit in Explorer, en die heb je gemodificeerd. Als een schone Install zonder explorer modificaties geen problemen geeft en met de patcher wel, dan is 't wat mij betreft duidelijk :).

Rapporteer het aan de developer of wacht op een nieuwe versie, de huidige versie zal bugged zijn o.i.d.
Zelf gebruik ik geen troep die dingen "patcht" want het geeft vaak meer geneuzel dan dat het oplost.

I reject your reality and substitute my own

• jaaoie17
nelizmastr schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 21:49:
[...]

Wel, het probleem zit in Explorer, en die heb je gemodificeerd. Als een schone Install zonder explorer modificaties geen problemen geeft en met de patcher wel, dan is 't wat mij betreft duidelijk :).

Rapporteer het aan de developer of wacht op een nieuwe versie, de huidige versie zal bugged zijn o.i.d.
Zelf gebruik ik geen troep die dingen "patcht" want het geeft vaak meer geneuzel dan dat het oplost.
Het was juist met een schone installatie dat het wel goed ging met explorer patcher. Het ging mis als ik ging updaten van win 11 22h1. Maarja op 2 pc's allebei problemen. Ga maar wachten dan op een nieuwe versie.

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22:26
Wat is explorer patcher, en waarom gebruiken miljarden windows-installaties dat niet, en jij juist wel?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jaaoie17
zetje01 schreef op zondag 1 januari 2023 @ 11:49:
Wat is explorer patcher, en waarom gebruiken miljarden windows-installaties dat niet, en jij juist wel?
Daar mee kun je windows een beetje aanpassen aan windows 10. En dingen weer terug halen zoals. Never Combine taskbar buttons.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee