HTPC voor TV in woonkamer
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ben opzoek naar een soort NUC-achtig klein systeem. Het moet een HTPC worden voor de TV in de woonkamer. Met een draadloos toetsenbord (met touchpad) kan ik dan vanaf de bank de pc bedienen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Tot 500 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Draadloos toetsenbord met touchpad van logitech heb ik al, maar mochten jullie betere suggesties hebben dan hoor ik het graag.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie het lijstje hier onderaan.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen merkvoorkeuren. Ik sta dan ook open voor alles.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het zou wel mooi zijn als het systeem stil is. Ik dacht daarom aan Noctua NH-L9a-AM4 cooler. Ik ben er vanuit gegaan de CPU ook een kooler heeft maar dat die meer geluid maakt.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Het is al een lange tijd geleden dat ik zelf een computer in elkaar gezet hebt. Ik hoop dat jullie advies kunnen geven of de geselecteerde componenten compatible zijn.
Ik heb op de website van ASRock de specificaties bekeken:
https://www.asrock.com/ne...s/index.asp#Specification
Daaruit heb ik het volgende gehaald voor de setup hieronder:
- CPU moet zijn van AMD AM4 Socket. Ik heb nu de 5600G gekozen, geen idee of dat te licht of te zwaar is.
- CPU cooler mag maximaal 46mm hoog zijn.
- Geheugen moet 3200 MHz en SO-DIMM zijn.
- SSD M2 moet van type 2280 (80mm lang) zijn.
Omdat ik in het verleden al eens eerder een ASRock barebone in elkaar heb gezet heb ik nu weer voor ASRock gekozen. Maar mochten jullie een beter alternatief weten dan hoor ik het graag, dit is slechts een eerste poging.
De PC komt naast de router te staan en heeft internet via een netwerkkabel.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ben opzoek naar een soort NUC-achtig klein systeem. Het moet een HTPC worden voor de TV in de woonkamer. Met een draadloos toetsenbord (met touchpad) kan ik dan vanaf de bank de pc bedienen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Tot 500 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Draadloos toetsenbord met touchpad van logitech heb ik al, maar mochten jullie betere suggesties hebben dan hoor ik het graag.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie het lijstje hier onderaan.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen merkvoorkeuren. Ik sta dan ook open voor alles.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het zou wel mooi zijn als het systeem stil is. Ik dacht daarom aan Noctua NH-L9a-AM4 cooler. Ik ben er vanuit gegaan de CPU ook een kooler heeft maar dat die meer geluid maakt.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Het is al een lange tijd geleden dat ik zelf een computer in elkaar gezet hebt. Ik hoop dat jullie advies kunnen geven of de geselecteerde componenten compatible zijn.
Ik heb op de website van ASRock de specificaties bekeken:
https://www.asrock.com/ne...s/index.asp#Specification
Daaruit heb ik het volgende gehaald voor de setup hieronder:
- CPU moet zijn van AMD AM4 Socket. Ik heb nu de 5600G gekozen, geen idee of dat te licht of te zwaar is.
- CPU cooler mag maximaal 46mm hoog zijn.
- Geheugen moet 3200 MHz en SO-DIMM zijn.
- SSD M2 moet van type 2280 (80mm lang) zijn.
Omdat ik in het verleden al eens eerder een ASRock barebone in elkaar heb gezet heb ik nu weer voor ASRock gekozen. Maar mochten jullie een beter alternatief weten dan hoor ik het graag, dit is slechts een eerste poging.
De PC komt naast de router te staan en heeft internet via een netwerkkabel.
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 5 5600G Boxed | € 129,- | € 129,- |
1 | Barebones | ASRock DeskMini X300 | € 167,40 | € 167,40 |
1 | Processorkoeling | Noctua NH-L9a-AM4 | € 41,95 | € 41,95 |
1 | Geheugen intern | Crucial CT16G4SFRA32A | € 43,81 | € 43,81 |
1 | Solid state drives | Kingston NV2 1TB | € 54,65 | € 54,65 |
Totaal | € 436,81 |