Ik heb deze ledstring van Ikea en hij werkt op 2 penlight batterijen. De batterijen wil ik graag vervangen door een permanente voeding. Ik heb al op verschillende plekken gezocht naar een 2de hands 3V adapter, maar niet gevonden. Daarentegen heb ik diverse 5V usb adapters die ik ook kan aansluiten. Mijn vraag alleen is:
zou deze controller 5V als input accepteren? Of bestaat de kans dat ik de leds of de electronica beschadig als ik 5V aansluit?
In deze reddit post is de pcb afgebeeld.
ps. Ik kan ook een 3V adapter bestellen bij ali, alleen doe ik het liever met de spullen die al heb liggen.
ps2. ik had een adapter gevonden bij een kringloopwinkel waarop 3VDC stond als output, maar wanneer ik 'm onbelast met mijn multimeter test, geef 'ie 12 V aan. Kan dat kloppen?
zou deze controller 5V als input accepteren? Of bestaat de kans dat ik de leds of de electronica beschadig als ik 5V aansluit?
In deze reddit post is de pcb afgebeeld.
ps. Ik kan ook een 3V adapter bestellen bij ali, alleen doe ik het liever met de spullen die al heb liggen.
ps2. ik had een adapter gevonden bij een kringloopwinkel waarop 3VDC stond als output, maar wanneer ik 'm onbelast met mijn multimeter test, geef 'ie 12 V aan. Kan dat kloppen?
[ Voor 9% gewijzigd door segil op 29-12-2022 15:24 ]