Vraag

• Aabje
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 29-12-2022
Ik heb de Pixel 7 Pro nu een maand in gebruik. Sinds twee dagen trekt de accu extreem snel leeg. Voorheen (eerste 3 weken) verloor ik 3% batterij per nacht. Nu trekt de telefoon in stand-by 30% batterij leeg in dezelfde tijd. Ik heb de afgelopen dagen geen update gehad en de instellingen stonden hetzelfde. Het gaat enkel om de stand-by tijd die extreem veel batterij verbruikt, screen on is er geen verschil merkbaar.

Wat ik al geprobeerd heb:
- Aangepast batterijgebruik staat aan in de instellingen (stond voor dit probleem ook al aan).
- Alle apps op batterij besparende modus gezet.
- Updates gecheckt, telefoon opnieuw opgestart.
- "suspend execution for cached apps" aangezet in de ontwikkelaarsinstellingen. (dit werd elders online als oplossing gegeven)

Tot nu toe heeft niks gewerkt. Ik zie online meer mensen die dit probleem hebben, het lijkt dus een software probleem. Heeft er iemand suggesties voor een mogelijke oplossing? Alvast bedankt!

Alle reacties

• luukvr
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Je hebt in android een overzicht van je batterijgebruik. Misschien staat daar iets overduidelijks?

Verder kan steeds connecten met wifi of bluetooth achtige dingen ook veel energie vereisen (misschien een instabiele connectie met zoiets?)

Ook is de ruimte waar je de telefoon legt misschien kouder dan voorheen? Als de telefoon erg koud is gaat hij ook sneller leeg.

[Voor 22% gewijzigd door luukvr op 29-12-2022 15:05]

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Aabje schreef op donderdag 29 december 2022 @ 14:46:
Ik heb de Pixel 7 Pro nu een maand in gebruik. Sinds twee dagen trekt de accu extreem snel leeg. Voorheen (eerste 3 weken) verloor ik 3% batterij per nacht. Nu trekt de telefoon in stand-by 30% batterij leeg in dezelfde tijd. Ik heb de afgelopen dagen geen update gehad en de instellingen stonden hetzelfde. Het gaat enkel om de stand-by tijd die extreem veel batterij verbruikt, screen on is er geen verschil merkbaar.

Wat ik al geprobeerd heb:
- Aangepast batterijgebruik staat aan in de instellingen (stond voor dit probleem ook al aan).
- Alle apps op batterij besparende modus gezet.
- Updates gecheckt, telefoon opnieuw opgestart.
- "suspend execution for cached apps" aangezet in de ontwikkelaarsinstellingen. (dit werd elders online als oplossing gegeven)

Tot nu toe heeft niks gewerkt. Ik zie online meer mensen die dit probleem hebben, het lijkt dus een software probleem. Heeft er iemand suggesties voor een mogelijke oplossing? Alvast bedankt!
Laat je toestel eens leeglopen tot ie vanzelf uitgaat, dan volle 100% opladen

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Aabje
Wat opvalt in het overzicht van het batterijverbruik is dat in de nacht een aantal apps op de achtergrond gestart worden (kort, 7 min per 2 uur) en dat ook het scherm 's nachts energie verbruikt (staat 50 min per 2 uur aan). Het toestel staat op vliegtuigmodus en krijgt dus ook geen meldingen binnen. Alle apps en connectiviteit (bluetooth, nfc, locatie) zijn gesloten.

• Aabje
Hackus schreef op donderdag 29 december 2022 @ 15:07:
[...]

Laat je toestel eens leeglopen tot ie vanzelf uitgaat, dan volle 100% opladen
Ga ik eens proberen.

• luukvr
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Aabje schreef op donderdag 29 december 2022 @ 15:13:
.... en dat ook het scherm 's nachts energie verbruikt (staat 50 min per 2 uur aan). ...
Always-on display aangezet misschien? Lijkt mij anders heel raar, mijn telefoon registreert niks op scherm wanneer hij in stand-by staat.

• Aabje
luukvr schreef op donderdag 29 december 2022 @ 15:27:
[...]

Always-on display aangezet misschien? Lijkt mij anders heel raar, mijn telefoon registreert niks op scherm wanneer hij in stand-by staat.
Ook dat heb ik gecheckt. Instellingen staan hetzelfde als op mijn Pixel 6a. Die heeft het probleem niet.

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01:24
Aabje schreef op donderdag 29 december 2022 @ 15:41:
[...]

Ook dat heb ik gecheckt. Instellingen staan hetzelfde als op mijn Pixel 6a. Die heeft het probleem niet.
Heb je de instellingen overgenomen? Vanuit je account?
Zo ja misschien dat eens resetten? Ik probeer zo clean mogelijk te beginnen met een nieuwe smartphone.

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:11
Check of er een Play Services update beschikbaar is en herstart het toestel.

Verder, welke app gebruikt snachts je scherm en zoveel stroom, heb je een malafide app te pakken, of een app met een bug?

• playon1955
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02-02 08:09
Dit fenomeen manifesteerde zich bij mij onmiddelijk bij twee Apps op mijn Pixel 7. De apps *Radio NL" en "Denon" bleken de boosdoeners te zijn. De App van Denon deed dat ook al op mijn Pixel 4XL.Klaarblijkelijk kunnen foutgebakken Apps een hoop energie wegtrekken.
Kort geleden nam het batterij percentage in de nacht af met maar liefst 50%.Bij het kijken naar het verbruik viel het me dit keer op dat dit een reeks Apps betrof die niet afgesloten waren, maar nooit tot een excessief verbruik hadden geleid.
Verder zoekende kon ik herleiden, dat mijn telefoon - zoals normaal - niet verbonden was geweest met mijn router, maar met het 2.4Ghz kanaal van mijn Devolo Magic 2 WiFi adapter.
Deze adapter heb ik moeten inpassen, om een bewakingscamera aan mijn buitengevel een sterk genoeg WiFi signaal te kunnen geven. Signaal router was niet neer toereikend na installatie van zonnepanelen bij de buren.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• anc
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:54
Is het niet toevallig 5g? Ik vond dat bizar veel stroom vragen van mijn flip 4.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee