Toon posts:

Zonnepanelen & salderen & welke aanbieder nu contract afloop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• nielsgeode
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 30-01 20:54
Als beginner zie ik door de bomen het bos niet meer en zou graag wat hulp krijgen. Per 1-1-2023 loopt mijn huidige contract af. Medio 2023 wordt er zo'n 5000 kWh aan panelen (jaaropbrengst) geïnstalleerd. Mijn verbruik is ongeveer 3500 kWh per jaar.

Mijn idee is om zsm in januari over te stappen en dan uiteindelijk over heel 2023 te salderen, ondanks dat ik natuurlijk naar verwachting in 2023 veel minder op zal wekken dan in 2024.

Die 1500 kWh wil ik natuurlijk voor zo'n hoog mogelijke prijs verkopen. Gezien het prijsplafond maakt het voor inkoop niet uit welke aanbieder je nu neemt toch? Dan zou het enige zijn om op te letten de terugleververgoeding en of ze per jaar salderen. Klopt mijn redenering?

Veel aanbieders zijn nauwelijks bereikbaar en hebben op hun website nauwelijks tarieven / info, alleen een tool om het maandbedrag uit te rekenen. PowerPeers zou €0,21 per kWh betalen. Is dat echt zo hoog of mis ik iets? En Budget Energie "50% van het stroomtarief dat in je contract staat, excl. btw".

Mis ik hier iets? Wat is wijsheid?

Alle reacties

• alwind
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 21:39
Er is hier een topic waar je de teruglever prijzen kunt vinden. Verder moet je de hele term salderen vergeten. Je bent op zoek naar terugleververgoeding.

• nielsgeode
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 30-01 20:54
alwind schreef op donderdag 29 december 2022 @ 14:40:
Er is hier een topic waar je de teruglever prijzen kunt vinden. Verder moet je de hele term salderen vergeten. Je bent op zoek naar terugleververgoeding.
Dank. In de tabel op tweakers staat voor UnitedConsumers 52,13 cent ex BTW als teruglevergoeding. Op de website van UnitedConsumers zelf staat slechts €0,1350 per kWh :'(

Voor Engie staat €0,455 op de website en 58 cent in het topic.

Kortom, je kan je aanmelden en daarna mag de aanbieder zelf besluiten om het tarief drastisch te verlagen?

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01:14

Zenix

BOE!

nielsgeode schreef op donderdag 29 december 2022 @ 15:05:
[...]

Dank. In de tabel op tweakers staat voor UnitedConsumers 52,13 cent ex BTW als teruglevergoeding. Op de website van UnitedConsumers zelf staat slechts €0,1350 per kWh :'(

Voor Engie staat €0,455 op de website en 58 cent in het topic.

Kortom, je kan je aanmelden en daarna mag de aanbieder zelf besluiten om het tarief drastisch te verlagen?
De tabellen veranderen vaker, dan dat de tabel kan worden bijgewerkt. Paar weken geleden kon je nog bij UC inschrijven en kreeg je die hogere terugleververgoeding tot midden volgend jaar.

Ik heb vorig jaar op het juiste moment een contract afgesloten bij Innova dat per 1 februari ingaat met 91cent TLV. Goed het topic volgen en dan kom je de beste partijen wel tegen, alleen lijkt het erop dat het feest voor nu even voorbij is.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee