Toon posts:

Afvoer buis wasmachine loopt over

Pagina: 1
Acties:

• Klaas25
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 13-01 15:33
Sinds een tijdje wil bij verschillende wasbeurten het water niet helemaal juist weg. Het gaat dan vooral bij het eerst afvoeren van water bij een wasbeurt dat het water er aan de bovenkant uitstroomt en langs de zichtbare afvoerbuis loopt. Want dan is de hoeveelheid water het meest. Het is niet eens zo gek veel dat er langs loopt, 95% gaat alsnog door de afvoerbuis maar het is natuurlijk niet de bedoeling.Daarna wordt ook nog water afgevoerd maar stroomt het niet over de afvoerbuis heen.

Ik heb de dop aan onderkant van zwanenhals er al af gehad en leeg.

Ik heb er al een keer hg onstopper doorheen gespoeld en gewacht.

Heb al keer soda en azijn combi gedaan en erna 95 graden heet water.

Het lijkt niet verstopt maar waarom stroomt de buis toch over? De slang lijkt er ook diep genoeg in te gaan? En zat altijd al zo.

Iemand tips?

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-02 14:25
Het kan natuurlijk best zijn dat er wel een verstopping is voorbij de sifon. Ik zou het denk ik even testen met een trechter en een emmertje water. Als het inderdaad slecht wegloopt, je zeker weet dat niet de sifon verstopt zit en je alle opties met ontstopper etc al hebt geprobeerd, dan zou ik er een trekveer in steken (via de onderdop van de sifon). Wie weet wat je nog boven water krijgt...

• FlyingCrow
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 10:48
Na het vervangen van mijn wasmachine had ik ook het probleem dat een deel van het water weer terugkwam. wat het bij mij oploste was zoiets https://www.gamma.nl/asso...t=T-stuk%2045%C2%B0%20PVC te plaatsen op de afvoer.
Zorgt ervoor dat er ook lucht mee kan de afvoer (noodzakelijk om vacuüm vorming te voorkomen) en zo al het water via de binnenkant van de buis af te voeren

• Eivogel1985
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 10:13
De afvoer diameter is te klein c.q. de afvoerslang diameter te groot. Hierdoor kan er geen/weinig lucht bij de afvoer waardoor het water langzaam wegloopt. Beluchter plaatsen, of grotere diameter afvoer, of huidige afvoetslang voorbij tuit afsnijden en invoeren in de afvoerbuis lost wel eea op naar mijn inschatting

[Voor 13% gewijzigd door Eivogel1985 op 29-12-2022 21:56]

• Klaas25
Eivogel1985 schreef op donderdag 29 december 2022 @ 21:54:
De afvoer diameter is te klein c.q. de afvoerslang diameter te groot. Hierdoor kan er geen/weinig lucht bij de afvoer waardoor het water langzaam wegloopt. Beluchter plaatsen, of grotere diameter afvoer, of huidige afvoetslang voorbij tuit afsnijden en invoeren in de afvoerbuis lost wel eea op naar mijn inschatting
Beluchter als wat Flyingcrow hierboven voorstelt?

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:19

FreakNL

Well do ya punk?

Pas op met ontstopper, daar zit soms rotzooi tussen wat je juist niet in je afvoer wilt hebben. Ik zou eerst die boel slopen tot onder de sifon en daar verder kijken, desnoods met een trekveer. Heb je de sifon ook al losgehaald, überhaupt?

Off-topic maar wat ontzettend lelijk die markering tbv je wasmachine en PV op die PV-verdeler. :') Hoe moeilijk was het om even 2 labels uit te printen?

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:19

FreakNL

Well do ya punk?

FlyingCrow schreef op donderdag 29 december 2022 @ 14:51:
Na het vervangen van mijn wasmachine had ik ook het probleem dat een deel van het water weer terugkwam. wat het bij mij oploste was zoiets https://www.gamma.nl/asso...t=T-stuk%2045%C2%B0%20PVC te plaatsen op de afvoer.
Zorgt ervoor dat er ook lucht mee kan de afvoer (noodzakelijk om vacuüm vorming te voorkomen) en zo al het water via de binnenkant van de buis af te voeren
Zo’n ding heb ik ook. Misbruik die schuine afvoer tevens voor de afvoer van de condensdroger. Dat is een veel kleiner slangetje dus er kan nog voldoende “lucht” bij. Droger en wasmachine worden nooit tegelijkertijd gebruikt.

• skai21
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-02 22:29
Toen ik je hoorde zeggen dat het niet heel veel is triggerde ik. Bij mij kwam er vooral schuim naar boven bubbelen, wat aan de buitenkant van de buis weer water werd.

10 x Jinko Solar 350Wp Full-Black | 3500Wp | GOODWE 3000D-NS | PVOutput

• Eivogel1985
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 10:13
Klaas25 schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 18:35:
[...]

Beluchter als wat Flyingcrow hierboven voorstelt?
Dat kan natuurlijk ook, zorg dan wel dat de tuit van afvoerslang de y koppeling niet blokkeert. Ik zou er dan een 45 gr koppeling + stukje buis omhoog bij doen.

Ik bedoelde meer de klassieke beluchter

https://www.gamma.nl/asso...inding-32-40-mm/p/B191903

Deze gaat alleen open wanneer het systeem vacuüm trekt

• PP_Sound
  • Registratie: Januari 2021
  • Niet online
Teveel zeep gebruiken kan ook zorgen voor een overlopende afvoer.

Heeft mijn vrouw proefondervindelijk vastgesteld en ik maar zoeken naar het lek toen de vloer flink nat was.

[Voor 46% gewijzigd door PP_Sound op 31-12-2022 01:00]

• Klaas25
Ik heb dus uiteindelijk die tuit van de buis afgesneden en de buis los in de afvoer gehangen.
Kan nu beetje lucht bij doordat het niet meer afgesloten wordt. Lijkt te werken.. Vrij simpel dus zo..
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee