nelizmastr schreef op donderdag 29 december 2022 @ 15:24:
[...]
Ik vind het eerlijk gezegd een warrig verhaal en kan er niet veel van maken. Weinig leestekens, veel verschillende zaken door elkaar etc.
Wat werkt er nu wel op welk apparaat en wat niet op welk apparaat en wat is concreet de vraag nog?
Dus s.v.p. even opsommen:
- welke apparaten je hebt
- hoe deze zijn aangesloten
- netwerk details (bijv. USG WAN1 heeft glasvezelkabel van Provider X, VLAN zoveel), op LAN zit apparaat Y met subnet x.x.x.x/24 en daar staat mijn PC met IP x.x.x.x en die heeft geen internet etc.
Zet dit ook in de vorm van een lijstje en niet een continu doorlopend verhaal.
-Ik vind het eerlijk gezegd een warrig verhaal en kan er niet veel van maken. Weinig leestekens, veel verschillende zaken door elkaar etc.Heb wat last van dyslexia ben ik bang.
Wat werkt er nu wel op welk apparaat en wat niet op welk apparaat en wat is concreet de vraag nog?
De config van L2TP vpn server -client wil niet lukken, en probeer de edgerouter 12 weer vanaf fabrieksinstellingen op te zetten en soms heb ik dan geen internet, en laat ik de backup weer in die wel werkte.
Als ik dan aan het prutsen ben met de edgerouter en een huisgenoot moet internet hebben heb ik gelukkig de unifi usg4 als alternatief
Dus de unifi usg4 en de edgerouter hebben beide een werkende configuratie. ( Backup).
Probeer een L2TP vpn server - client verbinding op te zetten tussen router en telefoon een dan met een nieuwe config , en als niet wil lukken, laad ik de backup weer in die wel lukte soms duurt paar dagen voordat ik veder ga, dan is het makkelijk om internet te hebben via de usg4.
Geen vraag,meer immidels beantwoord: door heuveltje
Dus je hebt alleen je router gewisseld, en nu werkt die router niet (meer) ?
Als dat tevens je modem was, kan even duren, maar niet meer dan een paar minuten.
Als het alleen router was niet meer dan een paar seconden.
welke apparaten je hebt: edgerouter 12 en unifi usg4 router
- hoe deze zijn aangesloten :glasvezel provider rechtstreeks via de sfp poorten naar wan vlan 2009 (provider vlan kabelnoord)op de routers
En dan gaat of ederouter naar switch of unifi usg4
- netwerk details (bijv. USG WAN1 heeft glasvezelkabel van Provider X, VLAN zoveel), op LAN zit apparaat Y met subnet x.x.x.x/24 en daar staat mijn PC met IP x.x.x.x en die heeft geen internet etc. :
Edgerouter Nu subnet 192.168.10.0/24
Unifi usg4 nu 192.168.1.0/24
Edgerouter wan1 sfp poort 11
Unifi usg4 wan1 sfp poort 1
Hoop dat zo wat duidelijker is.