Toon posts:

Setup woonkamer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• subordinate
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 22:21
Dag allen,

Voorheen goed geholpen hier (voor de geïnteresseerden: zie mijn oude topic voor advies voor nwe TV Nieuwe TV? Waard of niet? Afstandsprobleempje..)

Nu dus bijna 5 jaar verder. Prijzen in dergelijke formaten (lees: 75"+) zijn logischerwijs flink gezakt sindsdien, dus tijd voor een mooie OLED; ik heb mijn oog laten vallen op de LG C2.

Echter is mijn versterker ook toe aan vervanging. Mijn (oude) Harman Kardon HKTS 5 (5.1 set) werkt nog prima. Wat ik zoek is een mooie prijs-kwaliteit setup voor een redelijk ruime woonkamer. Dit hoeft absoluut niet high end te zijn daar ik mijn volume nooit erg hoog zal zetten (appartementencomplex), maar mooi surround geluid is natuurlijk altijd top. Ik vind films kijken leuk, maar ook gamen op de PS5. Waar ik ook waarde aan hecht is lage input-lag en lage fps. Het eerste wat ik geleerd hebt is dat de hele setup zo goed is als de zwakste schakel, die fout probeer ik hier dus op basis van jullie eventuele feedback te voorkomen.

Kortom is het nu:
- TV zal een LG C2 77" worden (die 1k meerprijs voor een 83" vind ik het niet waard ook al zit ik er 5m van af)
- PS5
- Harman Kardon HKTS 5, 5.1 speakerset

Ik zoek een?
De juiste combinatie van AVR + speakers + TV + PS5

Wat is je budget?
Voor de tv is in principe dus al 2800 gereserveerd, voor de versterker heb ik zelf max 800 in mijn hoofd (want 5.1 en niet 7.1)

Wat heb je zelf al gevonden?
De Denon AVC S660H

Welke vragen heb je hier nog over?
Hoe gebruik ik de volle potentie van de PS5 + de LG C2 77" (120hz)? Zorgt een Denon AVC S660H niet voor extra input lag?

Note: features zoals HEOS of Airplay doet mij niet zoveel, ik heb daar Sonos al voor (inclusief die hub zodat je je 5.1 met je andere sonos speakers kan koppelen).

Bij voorbaat dank.

[Voor 4% gewijzigd door subordinate op 29-12-2022 13:14]

Alle reacties

• RobbieT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20:22
Die S660H kan, of bijvoorbeeld onderstaande, ook beide onder de €800 te vinden:

uitvoering: Denon AVR-X1700H

uitvoering: Denon AVR-X2700H

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21:39
Met het geringe prijsverschil zou ik voor de AVR-X1700H kiezen, is iets uitgebreider qua ondersteuning en aansluitmogelijkheden. Mocht je in de toekomst de Harman Kardon set willen upgraden en naar bijv. 7.1 kanalen willen overschakelen heb je de juiste receiver al in huis.

Persoonlijk zou ik voor de Sony 77A80J kiezen, vergeleken met de LG C2 biedt de A80J betere processing (denk o.a. upscaling, motion handling, kleurengradatie, tone mapping/ betere HDR highlights, near black handling, out of the box accuraatheid van de kleuren), ook is GoogleTV smoother en uitgebreider dan WebOS en is de bouwkwaliteit beter.

Of als je snel bent met de aankoop (casheback loopt tot eind dit jaar) en graag een 83'' OLED wenst, kun je voor een meerprijs van 600 euro de LG 83C2 kopen. Dit is gewoon een fysieke winkel met uitsluitend Benelux modellen.

LG biedt uitgebreidere gaming features echter is de meerwaarde hiervan voor console gaming nihil. Alle genoemde modellen scoren erg goed met betrekking tot de input lag waarbij je die paar ms verschil in de praktijk niet zult merken, de Denon AVR-X1700H of AVC-S660H zal hier geen belemmering in zijn.

• subordinate
@RobbieT @Freshouttheoven

Die AVR-1700XH is idd eigenlijk een no-brainer zo te zien. Thanks, dat zal 'm worden.

@Freshouttheoven Wow! Die 83" ziet er goed uit, ik heb hem ff een berichtje gestuurd. Net terugkoppeling gehad. Helaas uitverkocht en zullen tikkie duurder zijn zodra ze weer leverbaar zijn volgend jaar, was idd een goede prijs zeg! Ik zal die Sony eens bestuderen.

De Sony heeft geen VRR, ik begrijp dat dit vooral voor PC's nodig zouden zijn, maar is dit niet in de toekomst steeds vaker nodig voor consoles, daar er steeds vaker hogere framerates behaald worden door die kleine apparaten?

[Voor 32% gewijzigd door subordinate op 29-12-2022 16:47]

• Freshouttheoven
subordinate schreef op donderdag 29 december 2022 @ 16:29:

@Freshouttheoven Wow! Die 83" ziet er goed uit, ik heb hem ff een berichtje gestuurd. Net terugkoppeling gehad. Helaas uitverkocht en zullen tikkie duurder zijn zodra ze weer leverbaar zijn volgend jaar, was idd een goede prijs zeg! Ik zal die Sony eens bestuderen.
Hmm, dat is jammer/ balen.
De Sony heeft geen VRR, ik begrijp dat dit vooral voor PC's nodig zouden zijn, maar is dit niet in de toekomst steeds vaker nodig voor consoles, daar er steeds vaker hogere framerates behaald worden door die kleine apparaten?
Sony heeft in het eerste kwartaal van dit jaar een update uitgebracht, sindsdien hebben de meeste recente modellen waaronder de A80J VRR support.

De LG C2 biedt als extra support voor 1440p @ 120Hz en 4K @ 120Hz in Dolby Vision, de eerste zul je niet missen aangezien de PlayStation dit niet ondersteund en bij het tweede kun je je bedenkingen zetten doordat er dan sowieso compromissen gedaan worden, zo zal de LG terugvallen in een lagere chroma subsampling. In het algemeen worden er ook compromissen worden gedaan op het gebied van beeldkwaliteit wanneer je voor 4k @120Hz kiest. De nieuwste generatie consoles zijn simpelweg niet krachtig genoeg.

Je geeft aan dat je er ook regelmatig films op wilt kijken, dan is imo de A80J de betere keus. Mocht je nu alleen competitief gaming en er een pc op aansluiten dan zou de LG C2 de logischere keus zijn voor nu en de nabije toekomst.

• subordinate
Aha duidelijk verhaal. Dan is die Sony zeker een grote kanshebber. Goed punt vwb je conclusie dat die consoles 120fps niet aankunnen, maar ik speel bijvoorbeeld ook soms een ouder/simpeler spel als Rocket League, waar de PS5 wel hogere fps zal halen (en belangrijk is). Maar de prijs/kwaliteit van die Sony is erg aantrekkelijk idd.

• Freshouttheoven
subordinate schreef op donderdag 29 december 2022 @ 17:41:
Aha duidelijk verhaal. Dan is die Sony zeker een grote kanshebber. Goed punt vwb je conclusie dat die consoles 120fps niet aankunnen, maar ik speel bijvoorbeeld ook soms een ouder/simpeler spel als Rocket League, waar de PS5 wel hogere fps zal halen (en belangrijk is). Maar de prijs/kwaliteit van die Sony is erg aantrekkelijk idd.
Die hogere frames kan de A80J ook halen, dit model biedt net als de LG C2 ondersteuning voor 120fps @4K. Alleen niet in Dolby Vision, in Dolby Vision ondersteunt de PlayStation/ A80J max. 60fps @4K of 120fps @2K.

Net als veel games biedt Rocket League de speler de optie voor een quality modus of performance modus wanneer je voor performance kiest lever je dus in op beeldkwaliteit ongeacht of dit de A80J is of de C2.

• subordinate
Aha dat draait op Dolby Vision, makes sense.

Ik ben ondertussen ingegaan op een advertentie van HelloTV (voorheen PlatteTV). Ik heb hier vrijblijvend een offerte voor aangevraagd incl versterker. Zij bieden ook inruil prijzen aan voor mijn huidige verouderde apparatuur en ze geven mij hun woord dat ik volgend jaar (14 jan worden nieuwe C2’s geleverd) dat ik alsnog aanspraak kan maken op de cashback actie van LG.

Dit betekent dat ik uiteindelijk toch voor de C2 83” ben gegaan. Het is wel erg close met die Sony geweest maar de meerwaarde van een grotere TV was belangrijker oa voor mijn wederhelft. We zitten immers wel bijna 5m van de tv af.

Had het 77” geworden was ik zeker na jouw feedback icm de prijs/kwaliteit voor de Sony gegaan, ik heb nu 5 jaar een KD75XE9005 gehad en niets meer dan lof voor Sony.

Conclusie:
LG C2 83”
Denon AVR X1700H

Bedankt beiden, nu 2 weken geduld
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee