Vraag

• Sleepoog
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 08-06 09:46
Mijn vraag

tl;dr
Zijn dit gemiddelde prijzen voor het vervangen en installeren van een nieuwe ketel?
Remeha Calenta ACE 40c CW5 HR - €3.513
Vaillant EcoTEC Plus VHR 30/36CS/1-5 CW5 - €3.483

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Mijn cv-ketel is aan vervanging toe. Totnogtoe werd mijn ketel altijd onderhouden door een kleine lokale onderneming. Daarom ben ik niet per se op zoek naar de allergoedkoopste aanbieding, maar ik heb het idee dat deze offertes aan de forse kant zijn. Daarom ben ik op zoek naar jullie mening. In hoeverre zijn dit 'normale' prijzen?
Ik lees dat installatie et cetera gemiddeld zo'n 40% uitmaakt van de totale kosten. Dat is in mijn voorbeeld al een stuk meer. Niet erg, als de kosten voor de ketel erg laag zijn, maar dat lijkt ook niet het geval.

Wat gaan ze doen voor dit geld (inclusief btw)?

ActiviteitRemehaVaillant
Ketel1.9101.826
Montage605605
Inregelen303303
Aansluitpakket123123
Garnituren052
Vervangen rookgas412412
Spirotrap162162
totaal3.5133.483

Nu had de monteur recent al gezegd dat hij de Remeha aanbeveelt, omdat ik die nu ook heb. Dat zou de installatie eenvoudig maken. Dat betekent dat óf de installatiekosten voor de Remeha te hoog zijn of voor de Vaillant te laag in de offerte.

Voor zover het belangrijk is: ketel staat op zolder en ik verwarm via radiatoren, behalve in de keuken (30m2). Totale oppervlakte huis is ~180m2. Ik heb een dubbele uitbouw waardoor het cv-water een grote afstand moet afleggen. Badkamer op de eerste verdieping (met regendouche) en een badkamer op de b.g., maar die wordt sporadisch gebruikt

Alle reacties

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

voelt erg duur, zelfs huren is nog goedkoper.

Waarom heb je zo'n zware cw5 ketel nodig, die zal ook veel gas gebruiken en vaak pendelen. Voor die oppervlakte lijkt het me erg overdreven

[ Voor 21% gewijzigd door bombadil op 29-12-2022 10:29 ]

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

• Stokertje
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 12-05 07:37
Er zijn goedkopere ketels inderdaad. Heb je cw5 nodig?

Lijkt totaal erg duur ja. Ik was 3 jaar terug voor een Intergas Xtreme 24 volgens mij 2100 kwijt inclusief nieuwe rookgasafvoer en Spiro vuilfilter.

Die 303 voor inregelen lijkt me ook onzin. Meestal steken ze de stekker erin, en als hij brand zijn ze weg.

Ik zou verder kijken.

Edit: zie dat je een regendouche heb, dan is cw3 mogelijk te klein.

[ Voor 9% gewijzigd door Stokertje op 29-12-2022 10:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:18
Tsja, die ketel zelf is eigenlijk al 500 euro te duur: https://www.warmtebeheer.nl/remeha-calenta-ace-cw5.html

Dan nog 605+303 voor montage en waterzijdig inregelen, dat is á 90 euro per uur toch al 10 uur werk. Lijkt mij erg fors. Een ketel swap + rookgas moet je in een uurtje of 4-6 kunnen doen. Inclusief inregelen nooit meer dan een dag werk dus 8 uur maximaal, hier betaal je dus ook 200 euro teveel.

Rookgas afvoer kost incl. materiaal en beugels ook maximaal 150 á 200 dus hier pakken ze ook nog 200 arbeid op. Of is dit inclusief hoogwerker + steiger voor het plaatsen van een nieuwe dakdoorvoer? Dat maakt het wel duurder namelijk. Al met al is mijn conclusie dat je toch al snel 800-1000 euro teveel betaald. Ik zou maximaal 2500-2600 accepteren en anders verder zoeken.

HD4Life @ Full-HD

• Mustang24
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 21-05 08:12
Recent hier de ketel laten vervangen. Kosten exclusief ketel rond de 750 euro.
De 750 euro bestond uit, expansievatpakket, rookgas afvoer vervangen en montage uren.

• Raymondbakkie
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 06-06 16:44
Ongeveer een drie weken geleden hier de ketel laten vervangen.
Het betrof een Intergas HRE CW5.
Inclusief montage hebben wij € 2.100 betaald.
In dit bedrag geen tot weinig extra materiaal, aangezien dit nog allemaal goed was.
Het voorstel lijkt dus vrij hoog.

• dft2
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:48
Kijk ook even naar Warmgarant of Warmtethuis (zelfde concept/eigenaar) om een beeld te krijgen van de kosten. Heb er zelf een positieve ervaring mee.

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15:38

Agent47

I always close my contracts.

Je zou zo rond de 2000 kwijt moeten zijn. Dit is wel heel duur.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Veel en veel te duur, waarschijnlijk even flink cashen omdat het stookseizoen is? Hier mag zeker wel 1000 euro van af.

Ik zou nog minimaal 3 offertes elders opvragen.

• edsandje
  • Registratie: December 2018
  • Niet online

edsandje

Geen vragen via pm

In eerste instantie lijkt het relatief duur.
Maar iedereen roept hier te duur maar kennen jullie de situatie?
Moet de ketel vanaf de vliering komen of begane grond? Moet er veel leidingwerk aangepast worden?
Zonder de precieze situatie te kennen kan je niet zeggen of dit een goede prijs is.

Ik heb vorige week een Calenta ace geplaatst en dat was met 2 man een dag werk, totaalfactuur net geen € 3300,- incl. btw. Ook met alles nieuw, expansievat, rookgas e.d.
Die hangt op een zoldertje, kruip door sluip door, had die bijvoorbeeld in de garage gehangen scheelt dat zo een halve dag. Dakdoorvoer hoog op het dak meet geglazuurde pannen die snel beschadigen.
Van te voren de situatie opgenomen en een prijsinschatting gemaakt, ik kwam op € 3500,-.

Vraag elders ook nog een offerte aan, dan kan je het vergelijken. Kijk ook of ze exact hetzelfde aanbieden.
Met expansievat, dakdoorvoer e.d.

En niet kijken wat die ketel kost op het net, dat betaalt de installateur er ook voor.
Alleen moet die er wel 2 jaar garantie op geven.
Alleen grote bedrijven krijgen een bonus van de fabrikant als die een x aantal ketels hebben verkocht.

Please state the nature of the technical emergency

• Sleepoog
Hartelijk dank aan allen voor jullie snelle reacties. Ik ga op dit moment in ieder geval andere offertes opvragen voor een goede vergelijking. Ik heb ze ook een reactie gestuurd dat ik best bij hen wil blijven, maar niet voor dit geld. V.w.b. het inregelen heb ik gevraagd of dat waterzijdig inregelen van alle radiatoren betekent.

De situatie: de cv-ketel staat op zolder en is écht goed te bereiken. Als ze het dak op moeten, dan kan dat via een deur naar het platte dak (voldoende werkruimte vanaf de rand) en hebben ze alleen een kleine ladder nodig. In prinicpe geeft het de beste uitgangsmogelijkheid voor installatie.
Ik heb op dit moment al een Remeha en de monteur die er recent was, had al gezegd dat installatie van een nieuwe Remeha eenvoudig is. Nog net geen plug&play. Daarom verbaast het mij sowieso dat de installatiekosten van beide ketels gelijk zijn.

De link van @Davidshadow13 laat een compleet pakket zien, wat €1500 goedkoper is. Nu ben ik niet per se op zoek naar de goedkoopste optie (plus dat er vast andere voorwaarden aan verbonden zijn), maar dat verschil is mega.

Het liefst blijf ik bij dit bedrijf, want klein en lokaal. Bij storingen zijn ze er ook altijd binnen no-time en dat is me ook wat waard.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Sleepoog schreef op donderdag 29 december 2022 @ 10:25:
Mijn vraag

tl;dr
Zijn dit gemiddelde prijzen voor het vervangen en installeren van een nieuwe ketel?
Remeha Calenta ACE 40c CW5 HR - €3.513
Vaillant EcoTEC Plus VHR 30/36CS/1-5 CW5 - €3.483

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Mijn cv-ketel is aan vervanging toe. Totnogtoe werd mijn ketel altijd onderhouden door een kleine lokale onderneming. Daarom ben ik niet per se op zoek naar de allergoedkoopste aanbieding, maar ik heb het idee dat deze offertes aan de forse kant zijn. Daarom ben ik op zoek naar jullie mening. In hoeverre zijn dit 'normale' prijzen?
Ik lees dat installatie et cetera gemiddeld zo'n 40% uitmaakt van de totale kosten. Dat is in mijn voorbeeld al een stuk meer. Niet erg, als de kosten voor de ketel erg laag zijn, maar dat lijkt ook niet het geval.

Wat gaan ze doen voor dit geld (inclusief btw)?

ActiviteitRemehaVaillant
Ketel1.9101.826
Montage605605
Inregelen303303
Aansluitpakket123123
Garnituren052
Vervangen rookgas412412
Spirotrap162162
totaal3.5133.483

Nu had de monteur recent al gezegd dat hij de Remeha aanbeveelt, omdat ik die nu ook heb. Dat zou de installatie eenvoudig maken. Dat betekent dat óf de installatiekosten voor de Remeha te hoog zijn of voor de Vaillant te laag in de offerte.

Voor zover het belangrijk is: ketel staat op zolder en ik verwarm via radiatoren, behalve in de keuken (30m2). Totale oppervlakte huis is ~180m2. Ik heb een dubbele uitbouw waardoor het cv-water een grote afstand moet afleggen. Badkamer op de eerste verdieping (met regendouche) en een badkamer op de b.g., maar die wordt sporadisch gebruikt
Kijk oa hier eens. verder kun je misschien uit met een CW4 ?

https://www.feenstra.com/...l#23150=65684&23151=65686

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08-06 00:51
Vaak wordt er een standaardbedrag op de factuur gezet voor montage. Ik heb eens een bedrijf gevraagd of ze mijn woning kunnen certificeren voor het Politiekeurmerk, zodat ik bij m'n inboedelverzekering om een lagere premie kan vragen. Was een lokaal bedrijf dat op 5 minuten fietsen zit. Brengen ze een halfuur voorrijkosten in rekening. Laat maar, tot zover lokale bedrijven...

Maar ik vind 3500 euro ook aan de dure kant. Ik was paar maanden terug 2100 kwijt voor een instap Intergas keteltje, inclusief montage, vervangen van de rookgasafvoer en vuilfilter. Het ding werkt prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepoog
Dank voor jullie suggesties v.w.b. het aanvragen van meerdere offertes. Ik heb offertes opgevraagd, onder andere bij de bedrijven die hierboven werden genoemd. Het verschil met de eerste offerte is gi-gan-tisch.

Offerte 1:
Remeha Ace 40c CW5 voor € 2.290 alles inclusief

Offerte 2:
Intergas HReco 36 voor € 1.999 alles inclusief

Bij beide wel verplicht om een serviceabonnement af te sluiten voor minimaal twee jaar.

Is één van beide ketels beter dan de andere en zo ja, waarom? Ik kan zelf wel de verschillen lezen, maar dat zegt me alsnog niet zoveel. Nog een keer de situatie thuis met een kleine aanpassing:

ketel staat op zolder en ik verwarm via radiatoren, behalve in de keuken (30m2) <-- vloerverwarming. Totale oppervlakte huis is ~180m2. Ik heb een dubbele uitbouw waardoor het cv-water een grote afstand moet afleggen. Badkamer op de eerste verdieping (met regendouche) en een badkamer op de b.g., maar die wordt sporadisch gebruikt. Ik heb in meeste kamers Evohome-knoppen, zodat ik elke kamer apart kan verwarmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

beide zijn wel goed. Iedereen heeft een eigen keuze net als met providers en Nvidia of AMD ;)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Figo112
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10:23
Sleepoog schreef op maandag 9 januari 2023 @ 16:28:
Dank voor jullie suggesties v.w.b. het aanvragen van meerdere offertes. Ik heb offertes opgevraagd, onder andere bij de bedrijven die hierboven werden genoemd. Het verschil met de eerste offerte is gi-gan-tisch.

Offerte 1:
Remeha Ace 40c CW5 voor € 2.290 alles inclusief

Offerte 2:
Intergas HReco 36 voor € 1.999 alles inclusief

Bij beide wel verplicht om een serviceabonnement af te sluiten voor minimaal twee jaar.

Is één van beide ketels beter dan de andere en zo ja, waarom? Ik kan zelf wel de verschillen lezen, maar dat zegt me alsnog niet zoveel. Nog een keer de situatie thuis met een kleine aanpassing:

ketel staat op zolder en ik verwarm via radiatoren, behalve in de keuken (30m2) <-- vloerverwarming. Totale oppervlakte huis is ~180m2. Ik heb een dubbele uitbouw waardoor het cv-water een grote afstand moet afleggen. Badkamer op de eerste verdieping (met regendouche) en een badkamer op de b.g., maar die wordt sporadisch gebruikt. Ik heb in meeste kamers Evohome-knoppen, zodat ik elke kamer apart kan verwarmen.
Ik heb ook getwijfeld tussen de hreco36 en de extreme. Uiteindelijk voor de Intergas extreme 36 gegaan ook op advies van medetweakers meer om de reden dat je veel verder terug kan moduleren tot 3,6kw terwijl de hr eco volgens mij tot 8kw terug kan. Daarom zou die extreme ook wat zuiniger moeten zijn omdat je ook op een heel laag pitje kan stoken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:12
Sleepoog schreef op maandag 9 januari 2023 @ 16:28:
Ja, precies als je helemaal geen onderhoud nodig hebt dus. En wat kost dat abonnement?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stokertje
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 12-05 07:37
Wilke schreef op maandag 9 januari 2023 @ 16:47:
[...]

Ja, precies als je helemaal geen onderhoud nodig hebt dus. En wat kost dat abonnement?
En de ketel zit de eerste 2 jaar ook in de garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ds23man
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 21-11-2023

ds23man

Eenum

Wilke schreef op maandag 9 januari 2023 @ 16:47:
[...]

Ook een HR cv ketel dient jaarlijks of tweejaarlijks schoongemaakt te worden.....

17,5 kWp zuid Vaillant Arotherm plus 55/6, 75/6 en 125/6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Figo112
Stokertje schreef op maandag 9 januari 2023 @ 16:48:
[...]

En de ketel zit de eerste 2 jaar ook in de garantie.
Maar zelfs incl kosten 24 maanden ben je goedkoper uit en je kan aan het einde van 2de jaar nog een onderhoud laten uitvoeren voordat je het opzegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

ds23man schreef op maandag 9 januari 2023 @ 16:49:
[...]

Ook een HR cv ketel dient jaarlijks of tweejaarlijks schoongemaakt te worden.....
1e clean na 24 mnd, dan is net je service om

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Figo112
Hackus schreef op maandag 9 januari 2023 @ 16:50:
[...]

1e clean na 24 mnd, dan is net je service om
tuurlijk niet je doet onderhoud en zegt dan op, wat is dat voor opmerking. netals of je na 24 maanden niet even 1 maandje extra kan pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Figo112 schreef op maandag 9 januari 2023 @ 16:51:
[...]

tuurlijk niet je doet onderhoud en zegt dan op, wat is dat voor opmerking. netals of je na 24 maanden niet even 1 maandje extra kan pakken.
je hebt net 24x 17,- betaald, voor wat dat ene service beurtje ?
Kopen inclusief installatie, service & onderhoud houdt in dat u de cv-ketel koopt met het all-in serviceabonnement voor uw cv-ketel. Voor € 16,98 per maand krijgt u één keer in de twee jaar een onderhoudsbeurt aan uw cv-ketel. Het onderhouden van uw cv-ketel is noodzakelijk; zo voorkomt u storingen, zorgt u voor een langere levensduur van uw cv-ketel en een lager energieverbruik. Kies voor cv-ketel kopen met all-in service en u zit altijd veilig: onze storingsdienst staat 24/7 voor u klaar. En alle kosten van onderhoud, storingen en service zijn volledig gedekt. Zo bent u altijd verzekerd van een warm huis en warm water.

[ Voor 49% gewijzigd door Hackus op 09-01-2023 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03:51
Figo112 schreef op maandag 9 januari 2023 @ 16:49:
[...]

Maar zelfs incl kosten 24 maanden ben je goedkoper uit en je kan aan het einde van 2de jaar nog een onderhoud laten uitvoeren voordat je het opzegt.
Als het onderhoud bij zo'n service abonnement gewoon naar behoren wordt uitgevoerd kan je dat abonnement gewoon aanhouden als de prijs niet al te gek is.
Is het zo'n stickerplakker die alleen de sifon leegkiept wordt het een ander verhaal natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16:52
Let goed op het minimaal verwarm vermogen bij CV ketels want installateurs willen graag een te grote ketel aansmeren gezien zij niet de verwarm kosten betalen.

De Remeha Calenta ACE 40c CW5 HR heeft minimaal 7,9kw dat is veel teveel.
De VHR 30/36CS/1-5 heeft 4,5kw als minimaal vermogen en zou nog kunnen.

Je wil dat de ketel langer aan is zodat het HR redement beter wordt gebruikt en zo gas bespaart, alle ketels boven 5kw als minimaal vermogen zijn ongeschikt want die lopen veel teveel te pendelen.

De CW waarde is helemaal aan jezelf dat is hoeveel warm water die kan leveren, doorgaans is dat ook lomp berekend, een doorsnee huis met alle radiatoren open is 8 kw aan verwarm vermogen al voldoende.

En abonnement bij de ketel is alleen handig mocht in de winter de ketel een storing hebben dat je hoger prioriteit krijgt maar verder voegt het niks toe, hier laat ik 1x per 2 jaar iemand komen die hem grondig onderhoudt geeft, zit geen service abonnement bij.

[ Voor 69% gewijzigd door mr_evil08 op 09-01-2023 17:09 ]

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Figo112
Hackus schreef op maandag 9 januari 2023 @ 16:55:
[...]

je hebt net 24x 17,- betaald, voor wat dat ene service beurtje ?
Kopen inclusief installatie, service & onderhoud houdt in dat u de cv-ketel koopt met het all-in serviceabonnement voor uw cv-ketel. Voor € 16,98 per maand krijgt u één keer in de twee jaar een onderhoudsbeurt aan uw cv-ketel. Het onderhouden van uw cv-ketel is noodzakelijk; zo voorkomt u storingen, zorgt u voor een langere levensduur van uw cv-ketel en een lager energieverbruik. Kies voor cv-ketel kopen met all-in service en u zit altijd veilig: onze storingsdienst staat 24/7 voor u klaar. En alle kosten van onderhoud, storingen en service zijn volledig gedekt. Zo bent u altijd verzekerd van een warm huis en warm water.
Je krijgt met het abonnement korting op de installatie, daarom is die offerte ook meer dan 1k goedkoper dan zijn initiele offerte. Is een verdienmodel maar je rekent dus gewoon die 350/400 e bij de prijs en dan kijk je of dat een goede prijs is. Beurtje ben je tegenwoordig ook al 100/150 e kwijt. Dus haal dat eraf en dan valt het allemaal wel mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Figo112
mr_evil08 schreef op maandag 9 januari 2023 @ 16:58:
Let goed op het minimaal verwarm vermogen bij CV ketels want installateurs willen graag een te grote ketel aansmeren gezien zij niet de verwarm kosten betalen.

De Remeha Calenta ACE 40c CW5 HR heeft minimaal 7,9kw dat is veel teveel.
De VHR 30/36CS/1-5 heeft 4,5kw als minimaal vermogen en zou nog kunnen.

Je wil dat de ketel langer aan is zodat het HR redement beter wordt gebruikt en zo gas bespaart, alle ketels boven 5kw als minimaal vermogen zijn ongeschikt.
Ja daarom ook de Intergas Extreme cw5 geadviseerd want die kan tot 3.6kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Figo112 schreef op maandag 9 januari 2023 @ 16:58:
[...]

Je krijgt met het abonnement korting op de installatie, daarom is die offerte ook meer dan 1k goedkoper dan zijn initiele offerte. Is een verdienmodel maar je rekent dus gewoon die 350/400 e bij de prijs en dan kijk je of dat een goede prijs is. Beurtje ben je tegenwoordig ook al 100/150 e kwijt. Dus haal dat eraf en dan valt het allemaal wel mee.
Nee, scheelt 410,-

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/90rZpdKg/Schermafdruk-van-2023-01-09-17-00-40.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klump4u
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

klump4u

Gasloos in Zuid-Limburg

Heb mijn Intergas (inmiddels weg voor warmtepomp) in 2013 laten plaatsen door Warmgarant, bij mijn schoonmoeder enkele jaren daarna ook, voor €11,- een maandelijks abonnement met per anderhalf jaar onderhoud en 15 jaar lang garantie op alles wat geplaatst is, alles wordt uitbesteed door Warmgarant aan regionale installateurs. Ik was er altijd tevreden over en hij werd ook altijd echt onderhouden

18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 7,6🔋

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Figo112
En hoeveel scheelt het mijn zijn oorspronkelijke offerte ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Figo112 schreef op maandag 9 januari 2023 @ 17:07:
[...]

En hoeveel scheelt het mijn zijn oorspronkelijke offerte ?
Zijn van andere aanbieder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Figo112
Hackus schreef op maandag 9 januari 2023 @ 17:08:
[...]

Zijn van andere aanbieder
Maar jij kan het dus veel goedkoper begrijp ik hieruit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16:52
Figo112 schreef op maandag 9 januari 2023 @ 17:00:
[...]

Ja daarom ook de Intergas Extreme cw5 geadviseerd want die kan tot 3.6kw
Dat is inderdaad 1 van de weinige die laag vermogen kan leveren.

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Figo112 schreef op maandag 9 januari 2023 @ 17:09:
[...]

Maar jij kan het dus veel goedkoper begrijp ik hieruit?
Heb ik eerder al gepost. weet niet wat je met je berichten wilt. dit is niet welles nietes tussen jou en mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Figo112
Hackus schreef op maandag 9 januari 2023 @ 17:11:
[...]

Heb ik eerder al gepost. weet niet wat je met je berichten wilt. dit is niet welles nietes tussen jou en mij
Maar die feenstra is toch duurder zelfs met serviceabo zit je duurder, je zit dan op 2404 +17e per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Figo112 schreef op maandag 9 januari 2023 @ 17:18:
[...]

Maar die feenstra is toch duurder zelfs met serviceabo zit je duurder, je zit dan op 2404 +17e per maand.
Waar zeg ik dat ze goedkoper zijn dan laatste offerte van TS ?
Jij haakt in op mijn bericht en daar geef ik antwoord op. Jij schud zo uit de losse mouw dat iets E 1000,- goedkoper is door service ab !

[ Voor 10% gewijzigd door Hackus op 09-01-2023 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepoog
Samenvattend (en aangenomen over de duur van 15 jaar)

Huidge leverancier:
Offerte: €3500
Maandelijkse kosten: €0
Onderhoud: loon en onderdelen zelf betalen. Afgelopen jaren ~€150 per jaar

Totale kosten over 15 jaar: €5750

Offerte 1:
Offerte: €2300
Maandelijkse kosten: €13
Onderhoud: alles inclusief in onderhoudscontract

Totale kosten over 15 jaar: €4640

Offerte 2:
Offerte: €2000
Maandelijkse kosten: €13
Onderhoud: alles inclusief in onderhoudscontract

Totale kosten over 15 jaar: €4340

Hence, de huidige leverancier valt af. Warmtethuis/Warmtegarant hebben voor mij de voorkeur omdat ze (i) voldoende goede reviews hebben en (ii) gebruik maken van meerdere onderhoudsbedrijven (wat voor mij als klant handig is in het geval van een storing.

Ik ben het met jullie eens dat de eerste twee jaar servicekosten betalen nergens voor nodig is, want ik heb gewoon garantie. Hooguit dat je gebruik kan maken van de 24/7 service (maar ja, als het goed is heb je dat niet nodig in de eerste jaren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs8472
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-05 15:36
@Sleepoog mag ik vragen hoe het afgelopen is en zou je je ervaring willen delen? Ik zit in een soortgelijke situatie met mijn lokale installateur (waar ik an sich tevreden over ben). Die geven een offerte voor 3575,- voor een Xtreme 36 en zijn dus best aan de prijs, maar ik ben nog wat huiverig voor een internettoko.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiZ5500
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:01
Thijs8472 schreef op maandag 6 februari 2023 @ 18:35:
@Sleepoog mag ik vragen hoe het afgelopen is en zou je je ervaring willen delen? Ik zit in een soortgelijke situatie met mijn lokale installateur (waar ik an sich tevreden over ben). Die geven een offerte voor 3575,- voor een Xtreme 36 en zijn dus best aan de prijs, maar ik ben nog wat huiverig voor een internettoko.
Hier ook iemand die met interesse dit stukje heeft gelezen. De ketel in mijn huis begint ook storingen te vertonen na 23 jaar :/
Ben benieuwd naar jouw ervaring!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DAO
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22-10-2024

DAO

Ik haak wel ff in omdat ik een jaar of 4-5 geleden een ketel via warmgarant heb aangeschaft en zo'n zelfde rondje rond de kerk gedaan heb.

Mijn bevindingen:

Die clubs zijn gewoon goed in wat ze doen. Ze krijgen dermate kortingen bij de fabrikanten omdat ze grote aantallen draaien dat ze zoveel marge hebben dat het gewoon idd flink goedkoper uit kan. Ze werken met lokale kleine spelers die niet altijd heeel goed zijn maar ook zeker niet slecht. En ja er zitten toppers bij maar ook gemiddelde (heb er 2 gesproken en over de vloer gehad).
Heb ze toen beiden doorgezaagd of ze het niet zelf wilde leveren voor die prijs en dat ze dan de marge van Warmgarant zelf in de tas konden stoppen. Maar hun probleem was dan gewoon dat ze er letterlijk minder aan overhielden dan de flat fee die ze van hun kregen.

Voor de aanschaf dus een goeie club voor een mooie prijs. Reken idd het abo er bij in je totaalprijs voor een eerlijk vergelijk. Maar dan nog zit je aan flinke verschillen 500-1500 voor een systeem.
Mijn tip: Spreek gewoon met de kerel (of vrouw) af die komt installeren dat je graag het onderhoud door hem/haar wil laten doen buiten bv een Warmgarant om (na de 1e beurt in het 2e jaar) dan heb je je korte lijntje te pakken die ook in de winter gewoon spoedig komt. Het zijn vaak mensen die toch om wat voor reden dan ook om handel verlegen zitten en blijkbaar zelfs in een markt als deze het niet voor elkaar krijgen om uit te puilen qua werk. En die redenen hoeven niet slecht te zijn voor jou als eindgebruiker (geen verstand van online of marketing/ net begonnen / maar met 1 merk willen werken / geen zin in moeilijk gedoe met facturen/ maar af en toe wat cv werk willen doen, joh noem het maar op)

edit:
Oh ja en wees ajb reëel, maak nette foto's en als iets net ff vervelend uitpakt en dat er toch wat meerwerk is of een afvoer bij moet die niet geoffreerd stond ga dan gewoon net het gesprek aan met die gast/vrouw die komt en kijk of je er uit komt buiten het boekje om bv zodat ze er in ieder geval wat aan over houden. Je voordeel is dermate groot dat het makkelijk uit kan alsnog, en je hebt op die manier je goede service later gewoon verzekerd ;)

[ Voor 11% gewijzigd door DAO op 06-02-2023 22:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sleepoog
Volgende week wordt de nieuwe ketel geplaatst, dus ik heb nog geen ervaring. Wel met de 'oude' cv-intallateur. Ik heb hem toentertijd gevraagd nog eens naar de offerte te kijken (ook omdat installatiekosten van Remeha en Intergas gelijk waren, terwijl dat niet zo hoorde te zijn) Enfin, nooit meer wat gehoord.

Nu is het een Xtreme 36 geworden via internet. Een paar keer gebeld: ze zijn goed bereikbaar en nemen de tijd om antwoorden te geven. Tot zover een goede ervaring. Ik weet ook al wie de installateur is en die heeft goede recensies. Tot zover staan alle lichten op groen: flawless proces, relatief lage kosten.

Hoe dat gaat uitpakken... volgende week dinsdag weten we meer :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbinnenweg
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 21-04-2024
Hoe is het plaatsen van jouw ketel gelopen? Zelf net een offerte binnen voor plaatsing van een intergas ketel, maken de extra opties het bedrag in dit geval wel reeel?

OFFERTE
Aantal Eenheid Omschrijving Totaal Btw
1 stuk Intergas Xtreme CW4 € 1.134,28 21%
1 stuk voorrij- en administratie kosten € 50,00 21%
1 stuk Arbeid CV hoofdmonteur en hulpmonteur € 800,00 21%
1 stuk Ketel veiligheidsappendages inclusief expansievat € 101,86 21%
1 stuk Leidingwerk (buizen, koppelingen) € 92,83 21%
1 stuk Rookgasafvoer incl. bochten en buizen € 240,23 21%
1 stuk Honeywell Touch bedraad programmeerbare thermostaat € 131,26 21%
1 stuk CV-ketel beschermings- en rendementspakket (spoelen +
filters)
€ 386,03 21%
Totaal excl btw € 2.936,49
Btw hoog 21% (€2.936,49) € 616,66
Totaal te betalen € 3.553,15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03:51
@bbinnenweg Arbeid zal vast schappelijk zijn als ze met 2 man een dag bezig zijn, maar materiaal wordt goed op verdiend. Bij CVTotaal verkopen ze die ketel voor 1250 incl BTW, zit het expansievat en aansluitset er gratis bij en besteden ze de montage uit voor 840 euro incl vervangen van rookgasafvoer.

2090 en 3550 is nogal een gat, daar kan je nog prima een filter en een thermostaat van aanschaffen lijkt me ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepoog
Inmiddels hangt de ketel er een jaar en doet zijn werk naar behoren. Een stuk zuiniger dan de vorige, kan ik je vertellen (en, ok, we stoken ook bewuster).

Qua proces was het prima. Via internet de ketel gekocht en door een lokaal bedrijf geplaatst. Het enige wat ze niet hebben gedaan is het afstellen van de ketel (voor zover dat moet, ik heb geen idee, heb er zelf ook niks mee gedaan).

Eigenlijk een heel saai verhaal dus. Of het bedrag reëel is? Ik heb echt geen enkel idee. Mij kan je alles wijs maken (vandaar dat ik hier mijn licht kwam opsteken vorig jaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiZ5500
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:01
Ik heb een half jaar geleden ook een ketel laten plaatsen, wel ander model etc, maar voor een zeer schappelijke prijs.

Gaskraan, inlaat, expansievat, rookgas, vuilafscheider, buizen iets verleggen, afvoeren oude ketel, Remeha Tzerra Ace CW4 voor 1810,- inclusief btw.

Plaatsing hoeft niet op de 3k+ uit te komen als je zoekt!
Pagina: 1