Toon posts:

Roodlichtcamera/snelheidscamera

Pagina: 1
Acties:
  • 589 views

• Tonyy__
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 31-12-2022
Goedemorgen allemaal,

Even een vraagje, ik ben gisteren helaas door het oranje gereden aan een kruispunt. De pijl werdt oranje als ik reed en wou naar links afslagen, maar het moment dat ik naast de paal reed werdt die rood… ik verneem dat ik geflitst ben ofniet? Ik reed ook niet aan overdreven snelheid dus was eigenlijk aan het optrekken.

• Tonyy__
Dus ik denk dat ik met mijn achterste banden door het rood ben gegaan.

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 08:43
Moet minimaal 1 seconde rood zijn afaik. Dus wellicht geluk gehad. :)

• Tonyy__

Ik reed hier waar het markeert is wanneer het op rood sloeg

• Gdzr
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 29-01 21:36
Waarom wacht je niet gewoon een paar weken of je wel of geen brief op de deurmat hebt liggen?

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09:25
Inderdaad, wat moet je met zo,n topic ...

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

thunder8

Het gedonder begint weer.

Het gaat in dit geval om de stopstreep die voor het zebrapad zit. Als je daar voorbij was, voordat het rood was, zou je geen boete moeten krijgen. Maar wat @Gdzr zegt, gewoon paar weken afwachten, het is niet anders. Niemand van ons kan je zeggen of de camera is afgegaan of niet.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

• lightemup
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 16-01 10:53
Al lijkt me dit niet in NL (afgaande op de foto's ) maar als je inlogt bij het CJIB kun je vaak al heel snel je boetes zien, sneller dan ze op de mat liggen iig.

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:13
Ik heb het even gecheckt en je bent niet geflitst.

• FuaZe
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 07:30
Bij oranje, indien mogelijk, stoppen.
Als het niet meer mogelijk was, is de kans groot dat je niet geflitst bent en anders kun je nog protest aantekenen.

Als je gewoon doorgereden bent, wetende dat het oranje was en dat je kon stoppen. Misschien heb je geluk, misschien krijg je wat je verdient.

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:05
Gewoon afwachten of je post krijgt :Y

• Tonyy__
Reinier schreef op donderdag 29 december 2022 @ 09:04:
Ik heb het even gecheckt en je bent niet geflitst.
Hoe heb je het gecheckt dan?

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 08:43
Tonyy__ schreef op donderdag 29 december 2022 @ 09:10:
[...]

Haha.

• sjtienuh
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10:30
Tonyy__ schreef op donderdag 29 december 2022 @ 09:10:
[...]

Niet alles geloven wat iedereen zegt ;)

Maar als je voorbij de stopstreep was ten tijde van het rode licht zal je hoogstwaarschijnlijk niet geflitst worden.
Heb dit ook wel een gehad dat ik moest wachten voor verkeer aan de andere weghelft, het was inmiddels voor de doorgaande weg rood geworden toen ik kon afslaan, maar nooit een boete gehad.

• Tonyy__
sjtienuh schreef op donderdag 29 december 2022 @ 09:13:
[...]

Niet alles geloven wat iedereen zegt ;)

Maar als je voorbij de stopstreep was ten tijde van het rode licht zal je hoogstwaarschijnlijk niet geflitst worden.
Heb dit ook wel een gehad dat ik moest wachten voor verkeer aan de andere weghelft, het was inmiddels voor de doorgaande weg rood geworden toen ik kon afslaan, maar nooit een boete gehad.
Ja ik was al voorbij de stopstreep hoor, ik was net terhoogte van de paal wanneer het licht op rood sloeg zoals je kan zien op de foto.

• sjtienuh
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10:30
Tonyy__ schreef op donderdag 29 december 2022 @ 09:15:
[...]

Ja ik was al voorbij de stopstreep hoor, ik was net terhoogte van de paal wanneer het licht op rood sloeg zoals je kan zien op de foto.
Daarom ook de opmerking, maak je niet druk!

• mmniet
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-01 15:22

mmniet

De beetje weter

volgens mij gaat het ook om het moment waar de voorkant van je auto is. Ik kan me ook voorstellen dat er een halve seconde minimale marge in zit.

Het lijkt me niet dat het om de achterkant gaat, anders hebben vrachtwagens met lange combinaties wel heel erg veel risico want als die langzaam door groen gaan en de bocht om moeten is de kans redelijk aanwezig dat de achterkant door rood gaat.

It's me Mario

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 11:01
Log in met je digid cjib over 1 week ofzo.
En je ziet de foto en het bedrag gewoon staan.

ALS de auto op jou naam staat

Oo wacht, is het BE?
Ja daar flitsen ze al bij oranje

[Voor 36% gewijzigd door jack zomer op 29-12-2022 09:52]

• boxlessness
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 08:38
FuaZe schreef op donderdag 29 december 2022 @ 09:05:
Bij oranje, indien mogelijk, stoppen.
Als het niet meer mogelijk was, is de kans groot dat je niet geflitst bent en anders kun je nog protest aantekenen.

Als je gewoon doorgereden bent, wetende dat het oranje was en dat je kon stoppen. Misschien heb je geluk, misschien krijg je wat je verdient.
Ik moet zeggen dat ik de oranje-tijden toch best krap vind.
5s bij 70km/h, er van uit gaande dat je een halve seconde nodig hebt om het licht te signaleren en je voet op het rempedaal te krijgen, is bijna 0.5g aan decelleratie (4.32m/s2).
3s bij 50km/h, ook een halve seconde reactietijd, is meer dan 0.5g (5.55m/s2).
Zeker in de stad waar men redelijk dicht op elkaar rijdt is 5.5m/s2 best tricky (Een noodstop is een decelleratie van zo'n 8m/s2 op droog wegdek). Daarom rijd ik ook nooit relaxed in een stad omdat ik continue in de spiegel aan het kijken ben wanneer ik een stoplicht nader om te zien hoe dicht de achterligger op mijn bumper zit in het geval dat ik moet remmen voor oranje/rood.

11.500Wp

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:47

Standeman

Moderator Wonen & Mobiliteit

Prutser 1e klasse

Ik zie in dit topic weinig discussiewaarde. Binnen afzienbare tijd krijg je vanzelf een boete op de mat en zo niet, dan heb je geluk gehad.

Daarom sluit ik dit topic.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee