Toon posts:

Afvoer verleggen maar hoe

Pagina: 1
Acties:

• Philtjens
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 09:19
Ik ben de badkamer aan het uitbreken en wil de wc gaan verplaatsen.
De afvoer loopt momenteel in de spouwmuur naar beneden tot de septische put.

De leiding moet naar de plaats op gemarkeerde plaats op de foto.

Mijn idee was om in de chape (14cm dikte) een stuk lager te gaan en in de spouw ook om een licht verval te krijgen.
In de muur steek ik wel een lento zodat de muur wel dragend blijft.

De rest van de leiding wil ik dan in de chape ook met verval leggen naar de voorziene plaats.

Bedoeling is dat geen leiding meer zichtbaar is als de nieuwe badkamer geplaatst is mede ook doordat het een compacte ruimte is en ik dit volledig wil benutten

Mijn vader wilt het volgende doen en de leiding verleggen maar in de badkamer zelf en hier een nis over bouwen. Dit wil ik zelf niet, het is de gemakkelijkste manier maar ook het meest onafgewerkt wat afbreuk aan de kamer gaat doen.

Nu weet ik niet als mijn methode mogelijk is of Als er mogelijk betere mogelijkheden zijn.

Tegen de muur komt eerst gyproc en word erna verder afgetegeld.

Hoop dat mijn verhaal een beetje duidelijk is.

Suggesties zijn meer dan welkom !!

• Relative
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 27-01 09:21
Zoals je het zelf schetst te gaan willen doen, lijkt prima. Vloer en muur 5 centimeter uitfrezen/uithakken en gaan!

• Philtjens
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 09:19
Relative schreef op woensdag 28 december 2022 @ 23:23:
Zoals je het zelf schetst te gaan willen doen, lijkt prima. Vloer en muur 5 centimeter uitfrezen/uithakken en gaan!
bijkomende vraag.

ik wou de buis ook een lichte verval geven, nu heb ik ergens gelezen dat dit niet goed is want door het verval loopt het water sneller weg en is er meer kans dat de 'booschap' kan blijven hangen.

iemand hier nog tips of raad voor hoe ik dit het beste doe dan met een licht verval of beter van niet ?

• ron321
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 10:14
Afschot van 0,5cm per meter.

WPB Ariston Nuos Plus 200, SolarEdge 4000H, 8x Trina Solar 320Wp All black 185°/32°, 6x Trina Solar 320Wp All black 185°/10°, Mitsubishi Electric MXZ-2F42 VF + MSZ-EF35VGK-S + MLZ-KP25 VF, WP Atag Energion M Light 50

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee