Vraag

• ghosterror
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-01 21:52
Mijn vraag
...
Heb recentelijk een set van 2 Asus XT8 routers gekocht. Voorlopig is er eentje bedraad aangesloten op mijn (wifi)router van mijn ISP en wordt er via die XT8 wifi (2de 5Ghz band) verbinding gemaakt met de 2de XT8.
Graag had ik beide XT8 bedraad aangesloten zodat ik die 2de 5Ghz band ook kan vrijmaken voor wifi gebruikers. Nu weet ik dat een mogelijkheid is om een XT8( die dan de 'master' wordt) via de WAN poort aan te sluiten op een LAN poort van mij ISP router. En dan via een lan poort op de XT8 (master) een draad verbinding met de 2de XT8 (node) te maken.
Alleen heb ik geen mogelijkheid om een 2de kabel vanaf de Master XT8 naar de Node XT8 te trekken. Wel heb ik kabel lopen vanaf mijn ISP router naar beide XT8. Dus kan ik wel beide XT8 aansluiten met kabel op mij ISP router.
Kan er iemand me helpen met wat ik dan eventueel moet instellen in die XT8'en om deze perfect samen te werken als 1 groot Wifi netwerk.

Een tekening maakt het misschien duidelijker...

Relevante software en hardware die ik gebruik
ISP router (telenet) , 2x ASUS XT8 wifi 6

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Niet direct een beschrijving gevonden hoe deze setup bedraad via dezelfdeISP router te laten werken, maar er staat wel een foto van beide XT8 aangesloten op een RJ45 muursocket waarbij dan staat aangeduid dat het 2de 5Ghz wifi band ( backhaul) wordt vrijgegeven als er voor wired backhaul wordt gebruikt.
...

Buy cheap, It will break . Buy expensief It will break to

Alle reacties

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09:31
Beide XT8's in Access Point mode zetten (tenzij je ISP router in bridge staat?).
Vervolgens op beide XT8's (en ISP router als je de wifi daarvan gebruikt) dezelfde SSID gegevens instellen: netwerknaam, wachtwoord, security type, maar ander kanaal. Dan zullen je apparaten gewoon goed roamen tussen je AP's.

Quest 2 kopen? Gebruik mijn referral link voor €30 store credit: https://www.oculus.com/referrals/link/BroodRoosterNL/

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee