Hallo allemaal,
Ik zou graag willen weten of mijn wensen aansluiten op mijn (huidige) lijst met onderdelen, of dat er betere alternatieven zijn.
- Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil de computer gaan gebruiken voor school en gamen (1440p). Voor het gamen moet hij simulatiespellen aankunnen. Daarnaast zal ik hem gaan gebruiken voor programma's zoals Matlab en SPSS Statistics.
- Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb een bedrag in mijn hoofd van 2000-2500 euro op dit moment. Dit bedrag zal alleen voor de desktop zijn.
- Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb geen componenten die ik meeneem naar mijn nieuwe desktop (wel neem ik de muis, toetsenbord en headset mee).
- Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Het zou ideaal zijn als de desktop makkelijk simulatiegames kan runnen en spellen zoals Overwatch (dat moet denk ik wel lukken). Daarnaast zou ik willen dat als ik bezig ben in Matlab of SPSS ook andere pagina's open kunnen blijven zonder vertraging.
- Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Zelf heb ik het volgende gevonden:
- Behuizing: Corsair 4000D Airflow Tempered Glass (100,-)
- Procesor: Intel I7 13700K (475,-)
- Moederbord Gigabyte Z790 Aorus Elite AX (310,-)
- Koeler: Be quiet! Dark Rock Pro 4 (90,-)
- Werkgeheugen: Corsair DDR5 Vengeance 2x16GB 5600 (158,-)
- Opslag: Samsung 980 1 TB (84,-)
- Grafische kaart: AMD Radeon RX 6950 XT (1000,-)
- Voeding: Corsair CX750M 2021 PSU/PC voeding (75,-)
- Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zelf zou ik het prettig vinden als de setup niet al te veel geluid zou maken.
- Ga je overklokken?
Wat houdt dit precies in? Kan ik überhaupt met mijn huidige lijst overklokken?
Alvast bedankt
Ik zou graag willen weten of mijn wensen aansluiten op mijn (huidige) lijst met onderdelen, of dat er betere alternatieven zijn.
- Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil de computer gaan gebruiken voor school en gamen (1440p). Voor het gamen moet hij simulatiespellen aankunnen. Daarnaast zal ik hem gaan gebruiken voor programma's zoals Matlab en SPSS Statistics.
- Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb een bedrag in mijn hoofd van 2000-2500 euro op dit moment. Dit bedrag zal alleen voor de desktop zijn.
- Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb geen componenten die ik meeneem naar mijn nieuwe desktop (wel neem ik de muis, toetsenbord en headset mee).
- Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Het zou ideaal zijn als de desktop makkelijk simulatiegames kan runnen en spellen zoals Overwatch (dat moet denk ik wel lukken). Daarnaast zou ik willen dat als ik bezig ben in Matlab of SPSS ook andere pagina's open kunnen blijven zonder vertraging.
- Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Zelf heb ik het volgende gevonden:
- Behuizing: Corsair 4000D Airflow Tempered Glass (100,-)
- Procesor: Intel I7 13700K (475,-)
- Moederbord Gigabyte Z790 Aorus Elite AX (310,-)
- Koeler: Be quiet! Dark Rock Pro 4 (90,-)
- Werkgeheugen: Corsair DDR5 Vengeance 2x16GB 5600 (158,-)
- Opslag: Samsung 980 1 TB (84,-)
- Grafische kaart: AMD Radeon RX 6950 XT (1000,-)
- Voeding: Corsair CX750M 2021 PSU/PC voeding (75,-)
- Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zelf zou ik het prettig vinden als de setup niet al te veel geluid zou maken.
- Ga je overklokken?
Wat houdt dit precies in? Kan ik überhaupt met mijn huidige lijst overklokken?
Alvast bedankt