Toon posts:

basis van het leven

Pagina: 1
Acties:
  • 70 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Laatst beweerde iemand dat de basis van het leven een wiskundige vergelijking zou zijn, of wiskunde in algemene zin.

Kan iemand me dat uit leggen ?

Verwijderd

Vraag het hem?

Verwijderd

Dit is idd wel heel erg vaag...

Verwijderd

de mogelijkheid bestaat dat het niet klopt.

Verwijderd

Op donderdag 30 augustus 2001 13:27 schreef Mikado het volgende:
de mogelijkheid bestaat dat het niet klopt.
Die kans is aanwezig ja... Maar zoek eens op Pi in W&L...

• Agent-X
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:13

Basszje

Reisvaap!]

Ik wou idd net verwijzen naar de film 'pi'.
Een must-see voor iedereen die hierover nadenkt.

Zelf lijkt het me wel fascineren als alles zo echt opgebouwd zou zijn..

Het zou best wel kunnen imo. Het eerste organisme is namelijk ook een DNA code (getal) , de basis van het leven.

Wie deze code zeker kan vaststellen kan dan misschien op basis van andere getallen uit het universum het geheim van het leven kraken.

Maar wat doe je als je die code weet? Je hebt dan een rij getallen, maar dan moet je er ook nog uitkomen hoe de code zich kan 'evolueren' . Je kan natuurlijk wel kijken naar huidige voorbeelden en vergelijken. Maar nog niet bestaande doelen bereiken dmv van de code zou een stuk lastiger zijn en misschien gezien de willekeurigheid van het universum zelf onmogelijk?

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-11-2022
basis van het leven :

geld

dikzak

• Morgoth
  • Laatst online: 22-11-2025
Niet echt een zinnig w&l topic. Open er gerust nog een als je je startpost meer inhoud kan geven.

• Morgoth
  • Laatst online: 22-11-2025
Niet echt een zinnig w&l topic. Open er gerust nog een als je je startpost meer inhoud kan geven.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.