Net zoals velen ben ik ook aan het uitkijken naar een Smart oplossing voor onze verwarming. In de zoektocht viel mijn oog ook op een oplossing van Tado. Echter zijn er nog wel heel wat vragen.
Onze huidige situatie:
- Ikzelf werk regelmatig van thuis uit. In dat geval hoeft enkel de radiator in mijn bureauruimte aan te staan. Alle andere radiatoren hoeven niet op.
- Onze (oudere tiener-)kinderen blijven al eens alleen thuis. Dan zijn ze meestal ook gewoon boven in hun slaapkamer om tv te kijken of te gamen. In dat geval hoeft enkel maar de 2e verdieping (slaapkamers kinderen) te worden verwarmd.
- Bediening vanop afstand om dingen aan/af te zetten indien nodig.
Ik zag starterkits van Tado met daarin de slimme thermostaat v3 en enkele radiatorknoppen. Kan ik hiermee aan de slag?
- Kan de slimme thermostaat om met 2 circuits?
- Moet ik (wetende dat we nu een Calormatic thermostaat hebben) gaan voor een bedrade of draadloze thermostaat?
- Is de installatie dummy-proof? Ik heb namelijk twee linkerhanden...
Is de voorgestelde oplossing wel de juiste? Zonee, hoor ik graag wat eventuele alternatieven zijn.
Onze huidige situatie:
- Wij wonen in een bel-etage woning van 3 etages
- Onze ketel is een Vaillant Ecotec Plus, die twee circuits aanstuurt (1 circuit vloerverwarming en 1 circuit verwarming met radiatoren)
- Op het gelijkvloers hebben wij een thermostaat (Vaillant - type Calormatic VRT 350) waarmee we beide circuits kunnen programmeren
- Op de eerste verdieping hebben we ook een thermostaat (ook van Vaillant, maar type onbekend). Deze thermostaat stuurt enkel het circuit met radiatoren aan
- De vloerverwarming (gelijkvloers) wordt nu 's morgens vanaf 06u30 tot 08u00 opgezet en 's avonds van 15u30 tot 20u00.
- Ikzelf werk regelmatig van thuis uit. In dat geval hoeft enkel de radiator in mijn bureauruimte aan te staan. Alle andere radiatoren hoeven niet op.
- Onze (oudere tiener-)kinderen blijven al eens alleen thuis. Dan zijn ze meestal ook gewoon boven in hun slaapkamer om tv te kijken of te gamen. In dat geval hoeft enkel maar de 2e verdieping (slaapkamers kinderen) te worden verwarmd.
- Bediening vanop afstand om dingen aan/af te zetten indien nodig.
Ik zag starterkits van Tado met daarin de slimme thermostaat v3 en enkele radiatorknoppen. Kan ik hiermee aan de slag?
- Kan de slimme thermostaat om met 2 circuits?
- Moet ik (wetende dat we nu een Calormatic thermostaat hebben) gaan voor een bedrade of draadloze thermostaat?
- Is de installatie dummy-proof? Ik heb namelijk twee linkerhanden...
Is de voorgestelde oplossing wel de juiste? Zonee, hoor ik graag wat eventuele alternatieven zijn.