Toon posts:

Tado slimme thermostaat v3 (2 circuits verwarming)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• plenders78
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 17-01 14:58
Net zoals velen ben ik ook aan het uitkijken naar een Smart oplossing voor onze verwarming. In de zoektocht viel mijn oog ook op een oplossing van Tado. Echter zijn er nog wel heel wat vragen.

Onze huidige situatie:
  • Wij wonen in een bel-etage woning van 3 etages
  • Onze ketel is een Vaillant Ecotec Plus, die twee circuits aanstuurt (1 circuit vloerverwarming en 1 circuit verwarming met radiatoren)
  • Op het gelijkvloers hebben wij een thermostaat (Vaillant - type Calormatic VRT 350) waarmee we beide circuits kunnen programmeren
  • Op de eerste verdieping hebben we ook een thermostaat (ook van Vaillant, maar type onbekend). Deze thermostaat stuurt enkel het circuit met radiatoren aan
  • De vloerverwarming (gelijkvloers) wordt nu 's morgens vanaf 06u30 tot 08u00 opgezet en 's avonds van 15u30 tot 20u00.
Wat hebben we momenteel niet?
- Ikzelf werk regelmatig van thuis uit. In dat geval hoeft enkel de radiator in mijn bureauruimte aan te staan. Alle andere radiatoren hoeven niet op.
- Onze (oudere tiener-)kinderen blijven al eens alleen thuis. Dan zijn ze meestal ook gewoon boven in hun slaapkamer om tv te kijken of te gamen. In dat geval hoeft enkel maar de 2e verdieping (slaapkamers kinderen) te worden verwarmd.
- Bediening vanop afstand om dingen aan/af te zetten indien nodig.

Ik zag starterkits van Tado met daarin de slimme thermostaat v3 en enkele radiatorknoppen. Kan ik hiermee aan de slag?
- Kan de slimme thermostaat om met 2 circuits?
- Moet ik (wetende dat we nu een Calormatic thermostaat hebben) gaan voor een bedrade of draadloze thermostaat?
- Is de installatie dummy-proof? Ik heb namelijk twee linkerhanden...

Is de voorgestelde oplossing wel de juiste? Zonee, hoor ik graag wat eventuele alternatieven zijn.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee