Toon posts:

Netwerk verbeteren, voornamelijk WiFi breik

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:16
Ik zoek een?
Een router en WiFi acces points.

Wat is je budget?
Geen vast budget maar moet zeker geen €500 gaan kosten.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeuren voor merk.

Momenteel bestaat mijn netwerk uit het volgende:
Ziggo connectbox Arris TG2492LG (in bridge 350 down /50 up)
Asus RT-AC66U (router en WiFi AP benedenverdieping)
TP Link TL-SG108 switch
TP Link TL-SG105 switch
TP Link TL-WA801ND Access point (AP bovenverdieping)

Daarop zit aangesloten:
Desktop
TV
Receiver
2 x Ziggo Next TV box
Alarm systeem
3 x PS4

Verdeeld over 2 verdiepingen en 3 kamers.

Zo is het momenteel aangesloten:

Het probleem nu is simpelweg dat de WiFi brak is, het signaal valt vaak weg en van beneden naar boven lopen schakelt het niet automatisch over naar het sterkere signaal.

De Asus RT-AC66u vertoonde in het verleden stabiliteitsproblemen en door het stoppen van de ondersteuning door Asus ben ik overgegaan op de Merlin LTS Fork. De stabiliteit van de router en WiFi is nu degelijk.

De router gaat echter nog steeds plat als er weer eens een download beschikbaar is van bijvoorbeeld Warzone en deze binnenhaalt met 25 MB/s. De desktop (bedraad) blijft verbonden maar alle andere apparaten inclusief draadloos verbonden apparaten verliezen de verbinding. Hierdoor heb ik alle downloads moeten beperken tot maximaal 18 MB/s.

De switches zijn daarnaast noodzakelijk aangezien het AOP aan de verkeerde kant van de woonkamer zit en daarbij het alleen de mogelijk is om één kabel naar de andere kant van de woonkamer te leggen waar de TV en PC staat. Ook naar de tweede verdieping is er maar één kabel mogelijk.

Wat ik zoek
Ik zoek dus een router die wel volledig benut kan worden zonder plat te gaan en zonder poespas als antennes en WiFi mogelijkheid. Ik wil de hoek waarin de apparatuur staat ook flink wat netter maken en doordat de router in een hoek ligt is de dekking van het WiFi signaal slecht.

Daarnaast moet de router wel een ingebouwde firewall hebben met URL filtering en portforwarding moet mogelijk zijn.

Daarnaast zoek ik dus 3 WiFi access points om elke kamer te voorzien van fatsoenlijk dekking en wil daarnaast 1 groot netwerk maken die automatisch overschakelt naar de sterkste node.

De vereisten hierbij zijn simpelweg voldoende dekking, hoogst mogelijke snelheid, plafond of muur montage (geen Pod achtige apparaten)

Zelf zat ik te kijken naar de:
uitvoering: Ubiquiti EdgeRouter X als router
uitvoering: TP-Link Deco M5 (3-pack) als Mesh netwerk.

Maar ik heb geen idee of dit “goed” is en/of dit volledig voldoet aan mijn eisen.

In hoeverre is het slecht om een switch achter een switch te plaatsen?

Formerly known as Ragdoll

Alle reacties

• InFamous
Niemand?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Zeuske
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-01 17:39
Deco M5 is goed. switch tussen de node gaat goed. Goede app ook waar je alles kan volgen( welke apparaten erop zitten, welke snelheiden ze gebruiken,.... gemakkelijk op te zetten en gemakkelijk uit te breiden.

• SVMartin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Switch achter switch kan geen kwaad.

Waarom wil je mesh? Als je alles bedraad aan sluit is een gewoon access point net zo goed.

Staat de Asus nu in je woonkamer, of in de meterkast?

Je hebt het over 3 AP's en elke kamer. Ik snap het nog even niet: wil je op elke verdieping een AP, of wil je iets anders?

• InFamous
SVMartin schreef op zondag 1 januari 2023 @ 17:28:
Switch achter switch kan geen kwaad.

Waarom wil je mesh? Als je alles bedraad aan sluit is een gewoon access point net zo goed.
Ik wil voornamelijk moeiteloos kunnen roamen tussen de 2 verdiepingen en verschillende kamers, vandaar dat ik zat te denken aan een mesh netwerk met nodes.

De huidige opzet met het AP ingesteld op hetzelfde SSID werkt niet, telefoons blijven namelijk verbonden met het huidige punt en schakelen dus niet over naar het dichtstbijzijnde punt met een beter signaal. Voorbeeld:
Als ik beneden zit heb ik met de Asus redelijk wifi bereik, maar zodra ik naar de tweede verdieping ga blijft mijn telefoon verbonden met de Asus beneden en schakelt dus niet over naar het AP op de eerste verdieping.
Staat de Asus nu in je woonkamer, of in de meterkast?
Nee alles staat in de woonkamer, daar zit mijn AOP ook.
Echter staat de Asus mede door esthetische en praktische redenen in de hoek bij het modem. Hierdoor is het signaal op zijn minst wisselvallig te noemen.

Daarom wil ik ook op de beneden verdieping een AP plaatsen die ik eventueel aan het plafond of muur kan bevestigen.
Je hebt het over 3 AP's en elke kamer. Ik snap het nog even niet: wil je op elke verdieping een AP, of wil je iets anders?
Ik heb 2 verdiepingen en 3 kamers in totaal waar ik fatsoenlijk bereik wil hebben.

1 op de beneden verdieping, 2 op de bovenverdieping.

1 op de bovenverdieping is niet voldoende aangezien er tussen het AP en de slaapkamer van mijn zoon een flinke betonnen muur met een kast zit waar onder andere de CV ketel in hangt. Met het huidige AP is het signaal zeer zwak in zijn kamer.

• SVMartin
  • Niet online
Een mesh systeem is meerdere access points die bedraad of via een wireless verbinding met elkaar verbonden zijn. Roaming staat daar los van en is voornamelijk een cliënt beslissing. Je kunt roaming beter voor elkaar krijgen door de signaalsterkte van access points te verkleinen. Zo is het duidelijker voor de cliënt dat hij moet roamen. Sta je dus niet blind op mesh, dat heb je alleen nodig als je een access point niet bedraad kunt aansluiten. Volgens mij kun je op de Asus overigens de signaalsterkte aanpassen. Zet hem eens op 50%?

Op zich zijn het type component dat je in gedachten hebt goed, een firewall/router en 3 access points. Ik zou echter ze wel van hetzelfde merk/lijn kiezen. Daarnaast zou ik nieuwere access points nemen. De tp-link is uit 2017 en heeft geen wifi6 (let op: dat is nog geen wifi 6e op de 6ghz frequentie, en je clients moeten dit ook kunnen). Support zal eerder eindigen dan met een model dat in 2022 is gelanceerd.

Verder weet ik niet of je vooral gebruiksgemak of tweakbaarheid zoekt?

• InFamous
SVMartin schreef op zondag 1 januari 2023 @ 18:35:
Een mesh systeem is meerdere access points die bedraad of via een wireless verbinding met elkaar verbonden zijn. Roaming staat daar los van en is voornamelijk een cliënt beslissing. Je kunt roaming beter voor elkaar krijgen door de signaalsterkte van access points te verkleinen. Zo is het duidelijker voor de cliënt dat hij moet roamen. Sta je dus niet blind op mesh, dat heb je alleen nodig als je een access point niet bedraad kunt aansluiten. Volgens mij kun je op de Asus overigens de signaalsterkte aanpassen. Zet hem eens op 50%?
Die route heb ik al bewandeld, maar werkt helaas niet goed. Duurt erg lang (met verbinding zonder internet) aleer er wordt overgeschakeld naar de nieuwe verbinding. Maar de meeste mesh systemen adverteren juist met seamless roaming? Zit daar dan niks extra’s achter?
Op zich zijn het type component dat je in gedachten hebt goed, een firewall/router en 3 access points. Ik zou echter ze wel van hetzelfde merk/lijn kiezen. Daarnaast zou ik nieuwere access points nemen. De tp-link is uit 2017 en heeft geen wifi6 (let op: dat is nog geen wifi 6e op de 6ghz frequentie, en je clients moeten dit ook kunnen). Support zal eerder eindigen dan met een model dat in 2022 is gelanceerd.
Uiteraard zit daar verschil in, dat snap ik. Maar deze specificaties voldoen meer dan genoeg voor mij ok eerlijk te zijn. Dus ik zie dan geen reden om een nieuwer duurder apparaat aan te schaffen die iets ondersteund waar ik geen baat bij heb.
Verder weet ik niet of je vooral gebruiksgemak of tweakbaarheid zoekt?
Beetje tweakbaar is zeker wel leuk, maar het zal maar een kwestie zijn van instellen en klaar. Echter kwam ik erachter dat de Edge router X out of the box geen URL filtering ondersteund.

• SVMartin
  • Niet online
https://www.smallnetbuild...how-to-fix-wi-fi-roaming/

Voor wat achtergrond over roaming en mesh.

• SVMartin
  • Niet online
Wellicht dat roaming nu ook niet lukt omdat de access points van een verschillend merk zijn.

Wat bedoel je trouwens met url filtering? (Asus trend micro, of blacklisten van specifieke urls, of categorieën websites?)

Bedenk dat die support voor je access points minder kritiek is, maar aangezien je het modem in bridge hebt staan wil je wel graag je router gesuppoet hebben, dat is immers je firewall.

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

Je hebt overal kabels dus dat is goed.

Ik zou de Asus router puur router laten spelen en de WiFi uitzetten.

Daarna 2 aps (moet voldoende zijn) van hetzelfde merk en type. Bijvoorbeeld de Deco serie inderdaad. 1 in de woonkamer op de switch of op een lanpoort vd router. En de 2e boven op de switch. Plaatsing moet je natuurlijk wel een beetje over nadenken.

Roaming niet teveel zorgen over maken. Ik denk dat als je 2 identieke aps gebruikt het al stukken beter gaat.

Ik heb hier thuis dezelfde setup met een router in de meterkast (WiFi uit), AirPort Extreme in de woonkamer (op het zicht) en een AirPort Express in het trapgat van zolder/1e verdieping. Niks bijzonders aan de instellingen gedaan. Als je beneden bent in de woonkamer is het bereik naar de Express slecht en als je boven bent is het bereik naar de Extreme slecht… Bij mij schakelen de devices dan automatisch over door deze inrichting.

Heb alleen in de tuin (achterin de overkapping) slecht bereik, in had eigenlijk toen de tuin openlag een kabel moeten trekken. Maar voor nu gebruik ik maar gewoon 5G buiten.

[Voor 10% gewijzigd door FreakNL op 01-01-2023 19:33]

• InFamous
SVMartin schreef op zondag 1 januari 2023 @ 19:23:
Wellicht dat roaming nu ook niet lukt omdat de access points van een verschillend merk zijn.
Dat zou kunnen en daarom dacht ik aan een Router zonder wifi en dan 3 AP’s van hetzelfde merk om een netwerk van gelijke apparatuur te maken.

Wat dat betreft zullen de Deco’s dan ook als AP worden ingesteld en daarin is het een prima bang for buck, tenminste dat was mijn gedachte.
Wat bedoel je trouwens met url filtering? (Asus trend micro, of blacklisten van specifieke urls, of categorieën websites?)
Simpelweg heb ik 3 URL’s die geblokkeerd moeten worden in het router. Dit om een update server te blokkeren.

Blokkeren op IP is echter niet direct mogelijk aangezien het IP van die servers al een aantal keer gewijzigd is. Ik heb deze 3 URL’s nu dus als specifieke URL’s geblokkeerd als een blacklist.

Bedenk dat die support voor je access points minder kritiek is, maar aangezien je het modem in bridge hebt staan wil je wel graag je router gesuppoet hebben, dat is immers je firewall.
Uiteraard, daarom wil de Asus ook gaan vervangen aangezien de reguliere support daarvan al een tijd geleden gestopt is en van de Merlin software deze inmiddels ook is gestopt.

• InFamous
FreakNL schreef op zondag 1 januari 2023 @ 19:31:
Je hebt overal kabels dus dat is goed.

Ik zou de Asus router puur router laten spelen en de WiFi uitzetten.
Dat is dus het probleem met het huidige router, support is gestopt en het router wordt plat getrokken bij een hoge internetsnelheid. Die wil ik daarom sowieso gaan vervangen.
Daarna 2 aps (moet voldoende zijn) van hetzelfde merk en type. Bijvoorbeeld de Deco serie inderdaad. 1 in de woonkamer op de switch of op een lanpoort vd router. En de 2e boven op de switch. Plaatsing moet je natuurlijk wel een beetje over nadenken.

Roaming niet teveel zorgen over maken. Ik denk dat als je 2 identieke aps gebruikt het al stukken beter gaat.
Helaas gaan 2 AP’s echt niet voldoende zijn. Ik heb het huidige AP al een vlakbij de deur geplaatst en dicht bij de muur maar het signaal is echt om te huilen. Maar goed 2 of 3 maakt wat dat betreft natuurlijk niet uit.

• FreakNL
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

Hoe groot is je huis? En wat is het bouwjaar?

• InFamous
80m2 en geen idee jaren 70/80 denk ik.

• SVMartin
  • Niet online
Ik zat er nog even over na te denken. Je wilt het wel gesupport hebben (de firewall), fatsoenlijk wifi (3 AP's, hoeft geen maximale snelheid), url filtering, niet te kostbaar.

Je zou 3 Asus wifi routers kunnen kopen, liefst exact hetzelfde type die je aan de muur kunt bevestigen en door Merlin worden gesupport.

Je zou ook kunnen kijken naar hardware die wordt ondersteund door freshtomato, ook 2e hands wel te verkrijgen.

In deze 2 opties heb je geen separate firewall, dus totaal 3 apparaten.

Ik zou wel kijken naar warmte ontwikkeling/stroomverbruik.

Je zou ook zelf een firewall/router via opnsense kunnen maken. Kijk voor hardware eens naar pcengine apu. Dan zou je totaal 4 apparaten hebben, maar deze router gaat erg lang mee.

Voordeel van freshtomato en opnsense is dat je nog lang updates kunt verwachten .

• InFamous
SVMartin schreef op zondag 1 januari 2023 @ 21:50:
Ik zat er nog even over na te denken. Je wilt het wel gesupport hebben (de firewall), fatsoenlijk wifi (3 AP's, hoeft geen maximale snelheid), url filtering, niet te kostbaar.

Je zou 3 Asus wifi routers kunnen kopen, liefst exact hetzelfde type die je aan de muur kunt bevestigen en door Merlin worden gesupport.
Probleem daarmee is weer dat ik een router laag bij het modem moet hebben. Anders moet ik meerdere UTP kabels langs de muur laten lopen.
Je zou ook kunnen kijken naar hardware die wordt ondersteund door freshtomato, ook 2e hands wel te verkrijgen.

In deze 2 opties heb je geen separate firewall, dus totaal 3 apparaten.

Ik zou wel kijken naar warmte ontwikkeling/stroomverbruik.
Ik ga dat eens installeren op de huidige Asus, misschien is die firmware wel stabieler.
Je zou ook zelf een firewall/router via opnsense kunnen maken. Kijk voor hardware eens naar pcengine apu. Dan zou je totaal 4 apparaten hebben, maar deze router gaat erg lang mee.

Voordeel van freshtomato en opnsense is dat je nog lang updates kunt verwachten .
Dat laatste gaat mij wel boven mijn pet, dat wordt te ingewikkeld voor het doel.

Inmiddels was er ik dus achter gekomen dat de Edge router x geen url filtering ondersteund. Maar ik kwam echter via youtube op het volgende uit:
YouTube: Hacking Edgerouter X URL-FILTERING Add/Remove your own websites

Echter weet ik dus niet of Squidguard het wachtwoord van de root ook als plaintext opslaat en/of dat het root account benodigd blijft voor de werking van squidguard.

Anders is de edge router toch wel een serieuze kandidaat.

• FreakNL
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

InFamous schreef op zondag 1 januari 2023 @ 21:21:
80m2 en geen idee jaren 70/80 denk ik.
Dan moet je prima afkunnend met 2 aps.

Maar je weet het bouwjaar van je huis toch wel? Of is het huur?

• InFamous
FreakNL schreef op maandag 2 januari 2023 @ 00:52:
[...]

Dan moet je prima afkunnend met 2 aps.

Maar je weet het bouwjaar van je huis toch wel? Of is het huur?
Huur, dus geen idee.

Het is overigens niet het oppervlak maar tussen de slaapkamers zit een dikke betonnen muur, daarnaast zit nog een kast van gipsblokken waarin de CV ketel staat.

[Voor 24% gewijzigd door InFamous op 02-01-2023 08:09]

• SVMartin
  • Niet online
InFamous schreef op zondag 1 januari 2023 @ 22:03:
[...]

Probleem daarmee is weer dat ik een router laag bij het modem moet hebben. Anders moet ik meerdere UTP kabels langs de muur laten lopen.

[...]

Ik ga dat eens installeren op de huidige Asus, misschien is die firmware wel stabieler.

[...]

Dat laatste gaat mij wel boven mijn pet, dat wordt te ingewikkeld voor het doel.

Inmiddels was er ik dus achter gekomen dat de Edge router x geen url filtering ondersteund. Maar ik kwam echter via youtube op het volgende uit:
YouTube: Hacking Edgerouter X URL-FILTERING Add/Remove your own websites

Echter weet ik dus niet of Squidguard het wachtwoord van de root ook als plaintext opslaat en/of dat het root account benodigd blijft voor de werking van squidguard.

Anders is de edge router toch wel een serieuze kandidaat.
Een router lager aan de muur is geen ramp. Als je hem maar niet achter een tv zet, of helemaal op de grond. Metertje van de grond op een kastje is prima

Ik heb nooit slechte ervaringen gehad met stabiliteit van Asus routers. Freshtomato kun je proberen, maar ik vrees dat de huidige problemen komen door een slechte voeding of componenten aan einde levensduur.

Let op met de support op de edgerouter:

https://community.ui.com/...94-40b0-b019-184c758a63ad

Tenzij daar nog goede ondersteuning voor bestaat in een freshtomato, dd-wrt of open-wrt :)

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-02 16:20
Zou gewoon 2 TP-Link Deco's kopen, of een set van 3.
WIFI op de Asus uit. via app de Deco's instellen, wel bekabeld aansluiten. Stel ze in als accespoint, niet als router.
Simpel en zeer effectief en werkt ook goed met roamen.

Who's general failure, and why is he reading my disk?

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:08
Je hebt kennis van de Asus routers dat zou gezien je vragen een goeie optie zijn.

Met de huidige modellen kun je AI-mesh via ethernet doen.
De AC-66u kun je daar ook nog in meenemen, om kosten te besparen.
https://www.asus.com/us/support/FAQ/1035140/

Een Asus AX-55 gaat voor +- 80,-

Met 1 router kun je de huidige opzet uitbreiden, of met 2 units een betere dekking.

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | iRacing | PVoutput

• InFamous
Bedankt voor de reacties, maar zoals gezegd is de AC66U eol aan support in zowel Merlin als Asus zelf en daarnaast heb ik dan nog steeds het probleem met de troughput die ervoor zorgt dat alle andere apparaten hun verbinding verliezen.

Gezien de leeftijd wil ik die sowieso gaan vervangen.

@SVMartin ik snap dat een router lager niet veel uitmaakt, echter staat deze bij mij nu op grond naast een kast in een hoekje zonder de mogelijkheid deze op de kast of hoger te plaatsen.

De support op de edge router is al even een discussie maar ik zie die niet snel uitfaseren en anders is er nog openwrt.

@raymondw ik ben inderdaad bekend met de Asus modellen, maar in de slaapkamers heb ik geen plek voor een router en het zicht wil ook wat. Vandaar dat ik specifiek zoek naar AP die aan de muur kan.

• SVMartin
  • Niet online
Wellicht kan een edgerouter met open-wrt wel url filtering out of the box?

Wat betreft security: je firewall is belangrijk, je wifi minder omdat daarvoor je fysiek in de buurt moet zijn (of aanvaller is al binnen op een device in het netwerk). Je kunt ook altijd het modem uit bridge halen en dubbel nat doen.

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:08
@InFamous Iets wat uit het zicht aan de muur kan is helaas wel altijd langzamer dan een model met antennes.

Zelf gekozen om een 2.4Ghz unit uit het zicht weg te werken.
Bedient twee rolluiken en af en toe een Switch.
Power gaat via een POE injector (los aan te verkrijgen)
https://www.coolblue.nl/p...nk-omada-eap230-wall.html

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | iRacing | PVoutput

• InFamous
raymondw schreef op maandag 2 januari 2023 @ 15:06:
@InFamous Iets wat uit het zicht aan de muur kan is helaas wel altijd langzamer dan een model met antennes.

Zelf gekozen om een 2.4Ghz unit uit het zicht weg te werken.
Bedient twee rolluiken en af en toe een Switch.
Power gaat via een POE injector (los aan te verkrijgen)
https://www.coolblue.nl/p...nk-omada-eap230-wall.html
Denk dat je mij verkeerd begrijpt, het model zonder antennes zoals de deco modellen vindt ik niet erg om aan de muur/plafond te hebben.

Maar een volwaardige router zoals de Asus modellen of AP modellen met 3 of 4 antennes wil ik niet in het zicht aan de muur hebben.

• InFamous
SVMartin schreef op maandag 2 januari 2023 @ 15:04:
Wellicht kan een edgerouter met open-wrt wel url filtering out of the box?

Wat betreft security: je firewall is belangrijk, je wifi minder omdat daarvoor je fysiek in de buurt moet zijn (of aanvaller is al binnen op een device in het netwerk). Je kunt ook altijd het modem uit bridge halen en dubbel nat doen.
Nee dubbelnat ga ik niet doen, dat gaat geheid conflicteren met mijn PC en de PS4’s.

Maar de standaard firewall van de edge router is toch zeker wel voldoende?

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:20

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

InFamous schreef op maandag 2 januari 2023 @ 15:18:
[...]

Nee dubbelnat ga ik niet doen, dat gaat geheid conflicteren met mijn PC en de PS4’s.

Maar de standaard firewall van de edge router is toch zeker wel voldoende?
Mee eens. Nog nooit gehoord dat dubbel NAT een goed idee is :) Sowieso is NAT geen beveiligingsfeature, maar een netwerklimitatieoplossing.
De standaard firewall moet gewoon afdoende zijn ja.

Sowieso lijkt het een goed idee om router los te koppelen van wifi. Ikzelf ben voor een 2e hands Fritzbox gegaan met 3x Unifi APs in huis. Kan alles doen wat jij nodig hebt, maar dat kan de Deco M5 net zo goed. Kun je wat besparen op het router gedeelte.

• SVMartin
  • Niet online
Dubbel nat is hier een oplossing wanneer je op de Ziggo box een up-to-date firmware met firewall hebt en daarachter een verouderde Asus met url filtering.

AP zonder uitstekende antennes zijn er genoeg en die presteren niet minder omdat je de antenne niet ziet.

• SVMartin
  • Niet online
Standaard firewall van de edge router is dus voldoende als hij geupdate wordt, evt door open-wrt.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee