Toon posts:

Nieuw software dev workstation / gaming pc

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Denzo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 27-01 00:49
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ben een full-stack software ontwikkelaar die in zijn vrije tijd graag triple A games speelt. Voor mijn werk heb ik regelmatig meerdere projecten en/of IDEs tegelijk open, en draai daarnaast ook verscheidene Docker containers voor bijvb MySQL, Redis, Elasticsearch etc. Daarnaast wil ik de nieuwste titels (The Witcher remaster, Hogwarts Legacy etc) op maximale settings kunnen spelen op 1440p ultrawide met op zijn minst 60fps (mijn huidige scherm is maar 60Hz), maar meer is altijd beter natuurlijk

Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximaal €2000, exclusief videokaart.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Tijdelijk mijn oude GTX 970, tot ik een nieuwe videokaart aanschaf,

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik had ongeveer de volgende onderdelen in gedachten:

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i5-13600KF Boxed€ 299,-€ 299,-
1MoederbordenGigabyte AORUS Z790 ELITE AX€ 309,-€ 309,-
1BehuizingenFractal Design Meshify 2 Dark Tempered Glass€ 174,-€ 174,-
1WaterkoelingNZXT Kraken Z53€ 164,90€ 164,90
1Geheugen internG.Skill Trident Z5 RGB F5-6400J3239G16GX2-TZ5RK€ 265,99€ 265,99
1VoedingenCorsair RM850x (2021) Zwart€ 169,90€ 169,90
1Solid state drivesSamsung 980 Pro (zonder heatsink) 2TB€ 224,-€ 224,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.606,79

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet echt, maar ik ben wel fan van de looks van Fractal Design cases.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik hou graag flink wat koeling headroom over aangezien de PC op zolder komt te staan waar het zomers makkelijk 30c+ wordt. Aangezien dit mijn workstation is wil ik absoluut niet thermal throttlen tijdens het werk.