Beste medetweakers, ik zoek een tool om uitsneden te maken in videobestanden, zonder dat de editor het vervolgens exporteert naar een ander format. Oftewel een lossless uitsnijder die het liefst gratis is of hooguit €10 kost. Ik meen me te herinneren dat er een gratis tool is hiervoor, maar ik weet het niet te vinden en Google is alles behalve behulpzaam...
'Lossless' uitsnijder zoals jij 'm volgens mij voor ogen hebt (waarbij er alleen wat pixels weggehaald worden en er verder niks verandert aan de video) bestaat niet echt. Elke tool zal de video importeren en daarna weer moeten exporteren, dus je hebt altijd kans op verlies van kwaliteit, zelfs al blijft het hetzelfde format (tenzij je de kwaliteit heel hoog zet, maar dan zal het waarschijnlijk groter worden).
Maar om bij het begin te beginnen: wat voor videobestanden heb je het over? Kan het elke soort videobestand zijn, of gaat het altijd om dezelfde soort? En wat is het uiteindelijke doel, waar ga je het voor gebruiken?
Maar om bij het begin te beginnen: wat voor videobestanden heb je het over? Kan het elke soort videobestand zijn, of gaat het altijd om dezelfde soort? En wat is het uiteindelijke doel, waar ga je het voor gebruiken?
[Voor 3% gewijzigd door Hahn op 28-12-2022 16:12]
The devil is in the details.
Ik heb het al eerder genoemd maar toen werd het weggewuifd als "iets voor tweakers"
... maar gebruik ffmpeg, dan kan je dit makkelijk in batches doen.
Maar wil je het grafisch dan denk ik dat Handbrake het ook kan!

Maar wil je het grafisch dan denk ik dat Handbrake het ook kan!
www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8
Verschillende bronnen. iPhone/Android smartphone of een systeemcamera. De beelden komen op Instagram ter promotie van een makerspace in Utrecht. In de Instagram app en op de Meta bedrijfssuite voor contentbeheer kun je wel foto's croppen, maar niet video's. Hierdoor mijn vraag voor de tool. Het hoeft dus niet super professioneel, want dat kleine verschil in kwaliteit zul je niet merken.Hahn schreef op woensdag 28 december 2022 @ 16:10:
Wat voor telefoon heb je? Als ik op mijn telefoon (pixel 4a) in google foto's een video bewerk krijg ik echt een fantastische tool die kan croppen, stabiliseren, en alle kleurbewerkingen kan doen die je ook met foto's kan doen.
Panasonic Lumix G9 ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8
Ja ik gebruik een iPhone, ook daarmee is het een fluitje van een cent. Maar het gaat me er om dat ik ook wat kan op een desktop/laptop in plaats van telkens maar bestanden over moet zetten van het een naar het ander 

Pagina: 1