Toon posts:

Video uitsnede / crop software

Pagina: 1
Acties:

• AFKboy
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04-02 16:38
Beste medetweakers, ik zoek een tool om uitsneden te maken in videobestanden, zonder dat de editor het vervolgens exporteert naar een ander format. Oftewel een lossless uitsnijder die het liefst gratis is of hooguit €10 kost. Ik meen me te herinneren dat er een gratis tool is hiervoor, maar ik weet het niet te vinden en Google is alles behalve behulpzaam...

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:45
'Lossless' uitsnijder zoals jij 'm volgens mij voor ogen hebt (waarbij er alleen wat pixels weggehaald worden en er verder niks verandert aan de video) bestaat niet echt. Elke tool zal de video importeren en daarna weer moeten exporteren, dus je hebt altijd kans op verlies van kwaliteit, zelfs al blijft het hetzelfde format (tenzij je de kwaliteit heel hoog zet, maar dan zal het waarschijnlijk groter worden).

Maar om bij het begin te beginnen: wat voor videobestanden heb je het over? Kan het elke soort videobestand zijn, of gaat het altijd om dezelfde soort? En wat is het uiteindelijke doel, waar ga je het voor gebruiken?

[Voor 3% gewijzigd door Hahn op 28-12-2022 16:12]

The devil is in the details.

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:06

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Ik heb het al eerder genoemd maar toen werd het weggewuifd als "iets voor tweakers" :Y) ... maar gebruik ffmpeg, dan kan je dit makkelijk in batches doen.

Maar wil je het grafisch dan denk ik dat Handbrake het ook kan!

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

• JanChr55
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 25-01 10:44
Wellicht biedt Shotcut de mogelijkheden die je zoekt?

• AFKboy
Hahn schreef op woensdag 28 december 2022 @ 16:10:
Maar om bij het begin te beginnen: wat voor videobestanden heb je het over? Kan het elke soort videobestand zijn, of gaat het altijd om dezelfde soort? En wat is het uiteindelijke doel, waar ga je het voor gebruiken?
Verschillende bronnen. iPhone/Android smartphone of een systeemcamera. De beelden komen op Instagram ter promotie van een makerspace in Utrecht. In de Instagram app en op de Meta bedrijfssuite voor contentbeheer kun je wel foto's croppen, maar niet video's. Hierdoor mijn vraag voor de tool. Het hoeft dus niet super professioneel, want dat kleine verschil in kwaliteit zul je niet merken.

• AFKboy
Ik ga Handbrake en Shortcut uitproberen. Dank voor de tips!

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:33

DirtyBird

Praktiserend denker

Wat voor telefoon heb je? Als ik op mijn telefoon (pixel 4a) in google foto's een video bewerk krijg ik echt een fantastische tool die kan croppen, stabiliseren, en alle kleurbewerkingen kan doen die je ook met foto's kan doen.

Panasonic Lumix G9 ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

• AFKboy
Ja ik gebruik een iPhone, ook daarmee is het een fluitje van een cent. Maar het gaat me er om dat ik ook wat kan op een desktop/laptop in plaats van telkens maar bestanden over moet zetten van het een naar het ander ;)
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee