Next Energy tarieven in HA

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GewoonNiek
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 17-04 09:01
Ik probeer een databron te vinden voor de prijzen die Next Energy gebruikt.

Ik heb de URL https://www.energiemarktinformatie.nl/beurzen/elektra/ gekregen van NextEnergy als antwoord op mijn vraag of ze een API beschikbaar hebben. Ik wil graag de tarieven (ook gas) inlezen in HA om vervolgens daar verdere automatisering te doen op basis van het uur/dagtarief.

Ik heb de EasyEnergy API geprobeerd maar deze verschilt qua prijzen met die van NextEnergy dus dat geeft geen goed beeld.

Heeft er hier iemand ervaring met NextEnergy icm Home Assistant? Kunnen jullie delen hoe jullie de tarieven ophalen en inlezen?

[ Voor 6% gewijzigd door GewoonNiek op 28-12-2022 16:06 . Reden: foutje in eerste zinnen ]

• Slinkos
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18-04 20:35

Aangeboden: MHI Airco Wifi controller (MHI-AC-Ctrl) (Local control)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slinkos
Ik weet niet precies welke waarde je wilt hebben, maar als voorbeeld pak ik deze:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_NvfKFg7nj77NXY9KfGcQHyvl_I=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ZOxy3Q6inXi0rrBPDhtRxler.png?f=fotoalbum_large

Dan is dit je code in configuration.yaml:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
multiscrape:
  - resource: https://www.energiemarktinformatie.nl/beurzen/elektra/
    scan_interval: 28800
    sensor:
      - unique_id: electricity_price_all
        name: Electricity price all
        select: "tbody > tr > td:nth-child(4)"
        unit_of_measurement: "€"

En zie hier:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CfEayV2MFXjro8XG0jJDlPfCNO0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/xwXRy0KliAqs7cG7v2oyhTiT.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 1% gewijzigd door Slinkos op 29-12-2022 11:34 . Reden: multiscrape: vergeten in de code omdat ik gebruik maak van include ipv rechtstreeks in configuration.yaml ]

• GewoonNiek
Thanks, dat ga ik proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Def_P
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Eigenlijk wil je elk uur de juiste waarde.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JIomptKbxcErezChWUVmSkVddt4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/BQpLn7XH0MIGtRb10VDr7WVd.png?f=fotoalbum_large

Zoals in deze tabel(laatste colom).

Ik krijg het niet voor elkaar.
select: "tbody:nth-child(2) > tr:nth-child(4) > td:nth-child(4)" doet wel wat het moet doen
maar
select: "tbody:nth-child(2) > tr:nth-child(3) > td:nth-child(4)" haalt de waarde van de eerste tabel op

Ik begrijp blijkbaar echt niet genoeg van HTML hiervoor.

Een volgende stap zou dan moeten worden om de tr aan te passen naar het huidige uur(/de daarbij behorende regel).

[ Voor 33% gewijzigd door Def_P op 01-01-2023 22:24 ]

I, for one, like Roman numerals

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GewoonNiek
Ik heb het uiteindelijk toch voor elkaar gekregen met de NextEnergy API:

trippelb in "Het grote day ahead / dynamische energieprijzen topic."

Het verschil in tarieven zit hem in de BTW. Daar kwam ik achter toen ik de parameter includeVat=true naar false veranderde.
De URL in je configuration wordt dan dus: https://mijn.easyenergy.c...pxtariffs?startTimestamp={{now().strftime('%Y-%m-%d')}}&endTimestamp={{as_datetime(as_timestamp(now())+172800).strftime('%Y-%m-%d')}}&includeVat=false (voor stroom)
en https://mijn.easyenergy.c...batariffs?startTimestamp={{now().strftime('%Y-%m-%d')}}&endTimestamp={{as_datetime(as_timestamp(now())+172800).strftime('%Y-%m-%d')}}&includeVat=false
voor gas

Die laatste URL lijkt momenteel niet de actuele prijzen weer te geven (0,73 is een ouder tarief), maar volgens mij is dat eerder een API fout, maar daar moet ik nog wat dieper induiken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• procyonm
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 04-01-2023
@GewoonNiek I just wanted to say THANK YOU! I have been searching for this in the last 2 weeks and you posted it 1 hour ago! I will be trying it right away. In the HA forums there is a topic related to this as well, I am not sure if you are part there but is it ok to share this there as well to help others?

https://community.home-as...ices-easyenergy-nl/470757

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slinkos
Def_P schreef op zondag 1 januari 2023 @ 21:13:
Eigenlijk wil je elk uur de juiste waarde.
[Afbeelding]

Zoals in deze tabel(laatste colom).

Ik krijg het niet voor elkaar.
select: "tbody:nth-child(2) > tr:nth-child(4) > td:nth-child(4)" doet wel wat het moet doen
maar
select: "tbody:nth-child(2) > tr:nth-child(3) > td:nth-child(4)" haalt de waarde van de eerste tabel op

Ik begrijp blijkbaar echt niet genoeg van HTML hiervoor.

Een volgende stap zou dan moeten worden om de tr aan te passen naar het huidige uur(/de daarbij behorende regel).
Ik kan je wel helpen. Maar misschien ben je met Niek zijn reactie al voldoende geholpen, dus laat me maar even weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diedo70
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21:20
Ik haak hier graag even aan, want zou precies zoiets willen scrapen in mijn home assistant.

Het voorbeeld van @trippelb dat @GewoonNiek noemt heb ik helaas nog niet aan de praat, maar wellicht komt dat doordat de easy energy website de tarieven bij mij ook niet laat zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psdata
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22:37
Wellicht kun je ook de data op halen van de site enever.nl
Deze geeft via z'n prijzen feed van bijna alle dynamische prijzen leverancier's zowel in Electra als Gas.
Het zijn wel excl prijzen dus overhed als btw belasting ect moet je nog toevoegen per kwh of m3
en je maandelijkse fee voor dit soort leveranciers.

https://enever.nl/prijzen-feeds/

Voorbeeld:
https://enever.nl/feed/stroomprijs_morgen.php

[ Voor 22% gewijzigd door psdata op 02-01-2023 17:25 ]

Homey, Sessy, Starlink, Ubiquti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GewoonNiek
Diedo70 schreef op maandag 2 januari 2023 @ 17:16:
Ik haak hier graag even aan, want zou precies zoiets willen scrapen in mijn home assistant.

Het voorbeeld van @trippelb dat @GewoonNiek noemt heb ik helaas nog niet aan de praat, maar wellicht komt dat doordat de easy energy website de tarieven bij mij ook niet laat zien?
De api erachter zit vandaag een beetje irritant te doen ja. Ik krijg ook diverse errors in m'n HA, dus net een verkeerd moment zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Ik gebruik hiervoor de feeds van Enever.nl, die de prijzen weergeven inclusief alle belasting en kosten per leverancier.

Zelf heb ik dat op deze manier opgelost: https://gathering.tweaker...message/73965768#73965768

Je krijgt dan 24 sensors met elk uur de actuele prijs. Ben er helaas nog niet uit hoe je het mooier kunt weergeven, op de betreffende post is nooit gereageerd. Maar misschien kun je iets met de methode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Def_P
  • Niet online
Slinkos schreef op maandag 2 januari 2023 @ 10:45:
[...]

Ik kan je wel helpen. Maar misschien ben je met Niek zijn reactie al voldoende geholpen, dus laat me maar even weten.
Ik ben die api manier gaan proberen, maar dat werkte bij mij ook nog niet. Heb je hier een login nodig van easyenergy? Bij huidige prijs krijg ik unavailable en gemiddeldes blijven 0,0

Nu heb ik het met multiscrape en enever.nl geprobeerd. Dit werkt nu op zich.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• procyonm
  • Laatst online: 04-01-2023
@Def_P I just got it now using Tralapo's method from Enever.nl. I sent a post here explaining what I did:
https://community.home-as...s-easyenergy-nl/470757/12

I hope it helps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Def_P
  • Niet online
procyonm schreef op maandag 2 januari 2023 @ 22:14:
@Def_P I just got it now using Tralapo's method from Enever.nl. I sent a post here explaining what I did:
https://community.home-as...s-easyenergy-nl/470757/12

I hope it helps!
Yes I got this working but, not shure if its the best way. Because I havent figured out how it will sync on the right moment.

I also found this: https://enever.nl/forums/topic/home-assistant/ wich looks promising.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
Def_P schreef op maandag 2 januari 2023 @ 22:20:
[...]

Yes I got this working but, not shure if its the best way. Because I havent figured out how it will sync on the right moment.

I also found this: https://enever.nl/forums/topic/home-assistant/ wich looks promising.
Sorry, dat ontbrak nog in die gelinkte post van mij. De interval in de rest zelf staat expres heel hoog om teveel hits naar Enever te voorkomen.

Vervolgens heb ik gewoon een Automation aangemaakt met een time trigger (iets na 00:00 voor stroom en iets na 06:00 voor gas). Die triggered een
code:
1
Home Assistant Core Integration: Update entity
en dan kies je één van de 24 entiteiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Def_P
  • Niet online
Tralapo schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 08:59:
[...]

Sorry, dat ontbrak nog in die gelinkte post van mij. De interval in de rest zelf staat expres heel hoog om teveel hits naar Enever te voorkomen.

Vervolgens heb ik gewoon een Automation aangemaakt met een time trigger (iets na 00:00 voor stroom en iets na 06:00 voor gas). Die triggered een
code:
1
Home Assistant Core Integration: Update entity
en dan kies je één van de 24 entiteiten.
Enever zegt zelf dat 25 keer per uur te veel is voor de feed, voor de site zelf geven ze niets op :P
Ik haal hem (tot ik iets beter werkend heb gekregen) de waarde van de site af via multiscrape. Om het uur om 10 seconde over t hele uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slinkos
Def_P schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 10:31:
[...]

Enever zegt zelf dat 25 keer per uur te veel is voor de feed, voor de site zelf geven ze niets op :P
Ik haal hem (tot ik iets beter werkend heb gekregen) de waarde van de site af via multiscrape. Om het uur om 10 seconde over t hele uur.
Dus dat is nu helemaal gelukt via multiscrape?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
Def_P schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 10:31:
[...]
De data in de feed vernieuwd maar 1x per dag, dus vaker is onzinnig. Maar als je inderdaad de site scraped om die tabel uit te lezen dan kan dat ieder uur. Lijkt me alleen wel heel erg omslachtig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GewoonNiek
De feed van Enever is ook wel een mooie oplossing ja. Ik ga daar ook eens induiken.
Ik zie echter dat hun momenteel ook problemen hebben met de gasprijs dus wellicht is het probleem wat ik heb wat breder.

Ik kan alleen de stroomprijs niet linken aan de prijs die ik in de app zie.

NextEnergy stroomprijs in de app: €0.16 per kWh
stroomprijs NextEnergy volgens Enever: €0,369 per kWh incl BTW

Er vanuitgaande dat de prijzen in de app excl. btw zijn:
0.16 * 1.21 = 0.1936 per kWh

dat matched dus niet. Wie weet hoe dat zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
GewoonNiek schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 13:40:
De feed van Enever is ook wel een mooie oplossing ja. Ik ga daar ook eens induiken.
Ik zie echter dat hun momenteel ook problemen hebben met de gasprijs dus wellicht is het probleem wat ik heb wat breder.

Als je voor 14:00 vandaag in de feed kijkt, zie je dat het de kale beursprijs ('prijs') is die €0,16 is. Die is exclusief BTW, maar ook exclusief alle handling fee's.

De prijs per energieleverancier in die feed is de daadwerkelijke prijs die je moet afrekenen. Kale beursprijs + handling fee + belasting + ODE + BTW. Wel vreemd dat NextEnergy dan de kale prijs weergeeft in hun app? Misschien een setting?

Ergens in je contract staat vast wel wat al die fee's zijn, dan kun je het zelf narekenen. Zelf heb ik Zonneplan en daar komt de prijs in de feed ook overeen met de prijs in de app en de prijs die ik zelf nareken.

Kan het zo even niet vinden op de site van Next, maar hier een uitleg van de prijsopbouw door Zonneplan: Wat kost 1 kWh?

[ Voor 10% gewijzigd door Tralapo op 03-01-2023 14:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geho
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 02-11-2023
Met de nordpool integratie krijg je waarschijnlijk in 1x de gegevens binnen, en kun je aangeven of je het met of zonder btw wilt hebben. Zit in de add-ons, gewoon toevoegen van de integratie en de configuratie instructies volgen. Ik heb deze nu draaien, en kom vanaf de Easyenergy api. Maar deze bevalt beter, is actueler in het updaten(en heeft waarschijnlijk dezelfde spotmarkt prijzen als basis).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diedo70
geho schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 15:36:
Met de nordpool integratie krijg je waarschijnlijk in 1x de gegevens binnen, en kun je aangeven of je het met of zonder btw wilt hebben. Zit in de add-ons, gewoon toevoegen van de integratie en de configuratie instructies volgen. Ik heb deze nu draaien, en kom vanaf de Easyenergy api. Maar deze bevalt beter, is actueler in het updaten(en heeft waarschijnlijk dezelfde spotmarkt prijzen als basis).
De nordpool integratie is echt top! precies wat ik zocht en zonder al te veel gedoe aan de praat! Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Def_P
  • Niet online
GewoonNiek schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 13:40:

Volgens een artikel van nextenergy zelf:

" Bij de prijzen in de app moeten nog een aantal zaken worden opgeteld. Het gaat hier om de btw (9% na 1-1-23 21%), de energiebelasting (0,073 euro per kWh en 0,49 euro per m3 gas), de inkoopvergoeding (0,02 (volgens mijn contract 0,022) euro per kWh en 0,11 euro per m3 gas). "

Ze gaven wel aan nog te werken aan de app en in de toekomst wel een eind prijs per kwh weer te willen gaan geven. Maar door al het gedoe rond het prijsplafond is dat dus nog vertraagd.

Als ik het voor nu nareken
Enever zeft kaal: 0,159
App zegt 0,16 > klopt afgerond
Enever zegt 0,368 voor NE inc btw
Mijn berekeningen (0,159*1,21 + 0,073 + 0,022) hoe ik ook reken(eerst btw, of eerst bijkomende kosten en dan btw), kom ik niet aan die 0,368

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Diedo70
Def_P schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 16:03:
[...]

Volgens een artikel van nextenergy zelf:

" Bij de prijzen in de app moeten nog een aantal zaken worden opgeteld. Het gaat hier om de btw (9% na 1-1-23 21%), de energiebelasting (0,073 euro per kWh en 0,49 euro per m3 gas), de inkoopvergoeding (0,02 (volgens mijn contract 0,022) euro per kWh en 0,11 euro per m3 gas). "

Ze gaven wel aan nog te werken aan de app en in de toekomst wel een eind prijs per kwh weer te willen gaan geven. Maar door al het gedoe rond het prijsplafond is dat dus nog vertraagd.

Als ik het voor nu nareken
Enever zeft kaal: 0,159
App zegt 0,16 > klopt afgerond
Enever zegt 0,368 voor NE inc btw
Mijn berekeningen (0,159*1,21 + 0,073 + 0,022) hoe ik ook reken(eerst btw, of eerst bijkomende kosten en dan btw), kom ik niet aan die 0,368
Kale prijs: 0.159 (excl BTW: 21%)
inkoopvergoeding: 0.022 (incl BTW?)
+
Energiebelasting + ODE (tarief 2023): 0.1524 (incl BTW)
--> 0.159*1.21 +0.022 +0.1524 = 0.36679

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas_vdl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-04 11:15
Ey, ik ben voor gas naar nextenergy gegaan en probeer nu de gas prijs in HA te laden. Echter wil ik graag de originele bron gebruiken nl. EEX spotprijzen voor gas (volgens NE).

Echter komt deze prijs niet overeen met wat er in the NE App staat...

Ik heb de volgende pagina's gebruikt:
https://www.eex.com/en/market-data/natural-gas/spot
https://www.eex.com/en/market-data/natural-gas/indices

Maar welke prijs ik ook neem, ik kom niet uit op de prijs uit de NE app.

Ik heb Price in EUR/MWh omgerekend naar ct/m3 obv de formule beschreven op deze pagina.

code:
1
(EUR/MWh / 10) * 9.7694444  kWh

code:
1
2
3
4
5
6
7
| Day   | App EUR | EEX Natural Gas spot (End of Day Index) EUT/ct | EEX Natural Gas spot (Last Price) EUR/ct | EEX EDIX Day & Month EUT/ct |
| ----- | ------- | ---------------------------------------------- | ---------------------------------------- | --------------------------- |
| 2 Jan | 0.63    | 66.72                                          | 66.43                                    | 64.90                       |
| 3 Jan | 0.70    | 61.01                                          | 61.43                                    | 60.01                       |
| 4 Jan | 0.61    | 64.83                                          | 64.48                                    | 62.99                       |
| 5 Jan | 0.65    | 64.83                                          | 63.04                                    | 61.58                       |
| 6 Jan | 0.65    | 69.90                                          | 73.22                                    | 71.53                       |

Wat zie ik hier over het hoofd... Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joep03nl
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 05-04 23:27
Hoi Bas, onlangs is de feed https://enever.nl/feed/stroomprijs_vandaag.php iets aangepast. Zou je willen checken of de prijs nu wel overeen komt met de prijs in de app?

Mocht dat niet het geval zijn, dan graag even een ticket aanmaken (https://enever.nl/forums/), dan lossen we het z.s.m. op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schmullus
  • Laatst online: 13-04-2023
Hi guys,

I'm using NextEnergy for a few weeks now and I was also looking for a source of the prices shown in their app. I found the website at the epexspotmarket. I didn't check every day or every hour weather the prices are identical, but it seems to be the ones. The URL is:
https://www.epexspot.com/...roduct=60&data_mode=table

Important things to know about it:
- You need to enter the delivery date and trading date
- As we are non paying webpage clients, this view only holds the data for two days in a row. So you can't scrape data from the past days.
- The day ahead spot prices are fixed at 15:00 every day, but: as non paying clients, there is a delay of 15 minutes in this information (this is not a quote! but a combination of information I found on their website which led my to this conclusion)
- So as a best practice I suggest to scrape the prices once a day after 15:15/16:00
- The resulting webpage has one table - <table data-head="20.01.23" class="table-01 table-length-1">
- You should check for the data-head Value. If your initial search parameters are wrong or out of scope, then you are forwarded to the most current dataset. This value seems to be the only good one to check on that.
- the prices are in the last/4th column, ordered in the right way (from 0-23hrs). So you can extract them easily in an array of floats
- The prices are in €/MWh, the prices in the App are €/kWh and rounded to a full Eurocent (without btw)! But as NextEnergy claims to forward the real price (+opslaag etc.), rounding up/down adds a calculation error. So it is your decision what to display and what to calculate with.

I'm a beginner programmer in Ruby on Rails. I don't have any experience with Home Assistant. But maybe my ruby scraping script helps one or the other. See an extract of my code:

[...]
# see if rake script was started with a date parameter present. If not, use tomorrows date
if args[:date].nil?
delivery_date = Date.today + 1
else
delivery_date = Date.parse(args[:date])
end
# we also need a trading date
trading_date = delivery_date - 1

#Open the webpage
url = "https://www.epexspot.com/en/market-data?market_area=NL&trading_date=#{trading_date.strftime("%Y-%m-%d")}&delivery_date=#{delivery_date.strftime("%Y-%m-%d")}&modality=Auction&sub_modality=DayAhead&product=60&data_mode=table"
html = URI.open(url)

#retreive the table
table = Nokogiri::HTML(html).at('.table-01')

#retrieve the last column, add to Array. Then recalculate prices into €/kWh. Round to 0,0000# digits
prices_hash = table.css('td:nth-child(4)').map(&:text).map(&:to_f)
prices_hash.map!{ |x| (x / 1000).round(4) }
[...]
# write result to database
[...]
# ToDo - add routine to check on date in the result table. Add routine to check on HTTP 200 status or similar mistakes and abort script. Add routine to only allow unique datasets (one per delivery date)
[...]

Considering gas prices: I didn't look for the spot prices on https://www.eex.com. So I don't have any information about that.

enjoy, Jörg

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Longtree
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23:20
Misschien hebben jullie hier iets aan.
https://doe-duurzaam.nl/2...-assistant-zo-doe-je-dat/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mklerx
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-04 22:34
Goede tip, heb ik zojuist (onafhankelijk van dit topic) gebruikt om de Tibbertarieven in te lezen (ja, die hebben een eigen integratie, maar ik kon geen twee weken wachten tot ik echt actief klant ben ;-)). Code voor apexcharts card is ook handig voor luie mensen zoals ik. API access voor ENTSO-E had ik binnen 2 uur.

Overigens kudo's voor de mensen die hier via de moeilijke (maar leuke) weg zelf de data van websites proberen te schrapen, maar voor mij moet het op dit vlak gewoon soms even makkelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeadmaN
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 22-04 13:28
Er is nu een officiële integratie voor EasyEnergy in HA:

https://www.home-assistant.io/integrations/easyenergy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GewoonNiek
Dat is easy energy en niet next energy

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arunesh90
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 19-04 16:41
Mocht iemand nog een manier willen om de huidige prijs te pakken zonder een API key of zoiets te moeten aanvragen:

code:
1
2
3
4
5
6
7
rest:
    - scan_interval: 180
      resource: https://nextenergy-price.arunesh.me/
      sensor:
        - name: "Next Energy price"
          value_template: "{{ value_json.CurrentElectricityPlusPrice }}"
          unit_of_measurement: "EUR/kWh"

Eventjes dit knallen ergens in je `/homeassistant/configuration.yaml`, en dan kan je de nieuwe sensor gebruiken in je energie grafieken
Dit geeft de huidige prijs plus belasting terug, direct van Nextenergy zelf.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qi6Gy3wT3tAYzkLJzVlZoU4w_MU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/oTNb8X4jZFxbVmKu1gcXfX6i.png?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZRfC5_RuKN61FLXF_6SuDz3kXAw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Y6TBZoujH4ensYZHwHwaT63y.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door arunesh90 op 04-02-2025 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeadmaN
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 22-04 13:28
arunesh90 schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 04:16:
Mocht iemand nog een manier willen om de huidige prijs te pakken zonder een API key of zoiets te moeten aanvragen:

code:
1
2
3
4
5
6
7
rest:
    - scan_interval: 180
      resource: https://nextenergy-price.arunesh.me/
      sensor:
        - name: "Next Energy price"
          value_template: "{{ value_json.CurrentElectricityPlusPrice }}"
          unit_of_measurement: "EUR/kWh"

Eventjes dit knallen ergens in je `/homeassistant/configuration.yaml`, en dan kan je de nieuwe sensor gebruiken in je energie grafieken
Dit geeft de huidige prijs plus belasting terug, direct van Nextenergy zelf.

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Werkt dit nog? Ik krijg in HA de entiteit Nex Energy Price niet te zien...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arunesh90
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 19-04 16:41
LeadmaN schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 14:18:
[...]

Werkt dit nog? Ik krijg in HA de entiteit Nex Energy Price niet te zien...
Thanks voor het melden, het zou weer moeten werken :)

Had het eigenlijk eerder moeten doen, maar heb nu ook eindelijk een health check toevoegd voor mijzelf als het weer eruit knalt. Soms update NextEnergy hun API en heb ik het niet meteen door, dus dit zou moeten helpen.

[ Voor 30% gewijzigd door arunesh90 op 16-04-2025 01:40 . Reden: healthcheck ]

Pagina: 1