Moet droogkast met warmtepomp "rusten" voor gebruik, want..

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert1701
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 29-12-2022
BEKO DS8412gX0
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QUENfYN-fHjMFIWz2Z30S6fMCCM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KS82FR5LDbVk9bbCCI4I7tSs.jpg?f=fotoalbum_large

Dit is eigenlijk een vraag voor de techniekers met de bepaalde ervaring onder u.

Dit heb ik zonet voorgehad bij levering van mijn nieuwe droogkast met warmtepomp.

Ik woon twee hoog zonder lift. De transporteur vond het dan blijkbaar een goed idee om de droogkast (nog ingepakt) de trap "op te rollen".
Ze is dus meerdere keren "overkop" gegaan.

Andere toestellen met compressor (ijskast, airco) moeten na zijdelings te vervoeren eerst "tot rust komen" zodat olie en gas zich terug op de juiste plaats bevinden bij het ingebruik stellen.

De enige uitleg in de handleiding van de droogkast is dat als je ze niet rechtop kan vervoeren, je ze enkel op de rechterkant mag laten rusten en geen woord over "laten rusten". Maar deze is meerdere keren rondgedraaid. Omdat zo'n "kermisrit" normaal niet toegepast wordt, is er natuurlijk niet de nodige uitleg te vinden wat te doen daarna.

Dus de was die ik vandaag al gewassen had, in blijde veerwachtin van mijn nieuwe droogkast, zit nu nog nat in de wasmachine.

Wie weet met absolute zekerheid of ik moet wachten en hoelang.

EDIT:
OK, ik heb het toch gevonden in de handleiding. Ik was er al eens vlug over geweest, maar omdat het woord "weer" in de zin staat, dacht ik dat het iets anders betrof.
Er staat duidelijk dat je de droogkast 12 uur moet "laten rusten" voor je ze (weer) in gebruik neemt, zoals ik vermoedde.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eWsIrD4-7s2mm3GbXb2WDjA1OHo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lccY7YDQhPJexdCFGRf6mQsz.jpg?f=fotoalbum_large
Ik hoop dat iemand anders ook met deze info gesteld geraakt.

[ Voor 42% gewijzigd door robert1701 op 29-12-2022 14:17 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-06 19:15
Niet nodig, geen vloeistoffen die moeten settelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
pennywiser schreef op woensdag 28 december 2022 @ 15:00:
Niet nodig, geen vloeistoffen die moeten settelen.
Het is een warmtepomp droger he?

Ik zou in dit geval wel wat langer dan die 12 uur aanhouden, en binnen die tijd even de verkoper informeren van het gehannes en vragen of je hem aan kan zetten of dat ze een nieuwe komen brengen. Gewoon om gezeur voor te zijn, het zal wel goed komen hoor :)