Gridfinity organizing (is het al een Tweakers ding of niet)?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 14:37
Zijn er hier al Tweakers die Gridfinity hebben omarmt? Ik kom nog niet echt verder dan wat simpele dingen en probeer de hype te snappen. Is het echt handig want als iets staat en opgeborgen is lijkt het prima en dan is modulair leuk maar wel een dure grap om te maken.

Ben wel benieuwd naar de Tweaker creaties die er zijn. Ik zelf ben nu een goede 2 weken hiermee bezig en hoe ik het kan gebruiken in mijn Creality enclosure welke ik aan het maken ben.

https://gridfinity.xyz/

YouTube: Gridfinity: Your Ultimate Modular Workshop is FREE!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Bij ons in de RC wereld is het ook een hype om van die gereedschap stands te hebben maar als je dan langs alle tafels loopt zijn ze meestal half leeg en slingert de rest van het gereedschap over de werkplek.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iYnRiJX5NbLuO6SalNUsFfuPblw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/37Zuc5j0dtNPoBpwV6ja05mW.jpg?f=user_large

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• rikoos
Ja herkenbaar, ik maakte ook allemaal leuke displays en eindigde alles in lege glazen groente potjes te doen. Hahahaha

Het valt mij alleen op dat op een tech site al Tweakers Gridfinity niet echt een ding is aangezien dit best wel een hype aan het worden is in de 3D wereld. Een snelle search leverde bijna niets op dus vandaar mijn vraag hier op het forum.

Het idee namelijk is echt leuk en de sky/fantasy is de limit hierin alleen als met zoveel ideeen, is het wel echt een ding modulair opbergen?

[ Voor 3% gewijzigd door rikoos op 29-12-2022 10:58 ]

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-09 15:31

Rmg

Ik wel wat gridfinity spullen staan, handig om wat laatjes te organiseren. (Schroefjes en boutjes).

Ook om een tray te hebben met 3d print spullen bij de 3d printer.

Grootste nadeel is imo de totale chaos, het staat op thangs, printables, thingiverse, overal en nergens en op de gridfinity site staan niet eens de juiste thumbnails

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rikoos
Dat is precies wat ik ook ondervindt, op https://gridfinity.xyz/ is een aanzet gemaakt voor "templates" maar de hoeveelheid mogelijkheden maken het bijna onmogelijk om het te centraliseren. Het bestaat natuurlijk pas net en ik denk dat Zack Freedman ook niet had verwacht dat het zo zou exploderen op zo'n korte termijn.

Wat ik al schreef de mogelijkheden zijn oneindig maar dat maakt chaos creeren ook weer makkelijker ;-)

Ben bijna dagelijks wel links en rechts aan het speuren naar leuke ideeen maar ik kan nog niet echt pinpointen of het echt zo handig is (best wel duur qua filemant als je alles wilt maken).

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Gewoon veel Chinees bestellen, die witte bakjes zijn erg handig in het opbergen van spullen en het bij elkaar houden van componenten voor projecten.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
Hahaha het staat alleen niet zo mooi als de gelikte gridfinity creaties ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 13:50
Als je op die website komt heb je ook niet echt een idee wat nou het idee is van die website. Er staat een filmpje van 20 minuten, maar wie gaat dat nou kijken.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
LordSinclair schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 08:54:
Er staat een filmpje van 20 minuten, maar wie gaat dat nou kijken.
Ik dus hahahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Goed, dit topic heeft een tijdje stilgestaan, maar ik denk dat het nog steeds relevant is. Ik ben nu bezig om over te gaan op gridfinity voor een paar kasten, maar ik loop nu tegen de vraag aan of de basisplaten goed vastgezet kunnen worden en welke manier daarvoor de beste is. Heeft iemand daar ervaring mee?

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ischium
  • Registratie: Juni 2023
  • Niet online

Ischium

Of is 'ie um niet

ocf81 schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 16:09:
Goed, dit topic heeft een tijdje stilgestaan, maar ik denk dat het nog steeds relevant is. Ik ben nu bezig om over te gaan op gridfinity voor een paar kasten, maar ik loop nu tegen de vraag aan of de basisplaten goed vastgezet kunnen worden en welke manier daarvoor de beste is. Heeft iemand daar ervaring mee?
Beste manier is enorm afhankelijk van de ondergrond, persoonlijke voorkeur, hoe vaak en hoeveel bakjes je in/uit neemt, etc. Maar in de basis gaat een baseplate-grid feitelijk nergens heen zo lang het goed past in de lade en je bakjes zelf niet 'knellen' in het grid.

Mocht je het wel echt nodig vinden ze vast te zetten, zijn er allerlei versies van de baseplate te downloaden en customizen via diverse sites zodat je ze kan schroeven of met magneetjes kan bevestigen (voor in een metale lade bijv.). Druppeltje seconde-lijm in de hoekjes werkt ook buitengewoon.

Als je een doel hebt voor een lade is een stapje vooruit denken soms ook wel eens handig. Als je weet dat je de lade gaat vullen met alleen 2x2 bakjes, dan kan je het eerste grid in 3 of 5 breed printen, en daarna 4 breed. Zo bezet een bakje altijd twee grids tegelijk. Of je legt ze als een parketvoer, visgraat of gevlochten style, om-en-om zegmaar.

[ Voor 10% gewijzigd door Ischium op 15-01-2025 21:54 ]

Pagina: 1