Toon posts:

HomeLink/Garage deur opener gebruiken voor lichtschakeling

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• S.Schwarz
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 05-01 22:53
Mijn vraag
Ik heb net een huis gekocht waarbij ik een eigen oprit heb, deze oprit is vrij donker in de avond en ik zou het een leuk idee vinden om middels de garage deur opener knoppen in mijn auto verlichting aan te kunnen zetten (zit te denken aan LED strips aan weerszijden van de oprit),

Ik heb echter geen idee hoe ik hieraan begin. Mede door het gebrek aan kennis van hoe een garagedeur systeem normaal gesproken werkt.

Mijn auto heeft blijkbaar een geïntegreerd HomeLink systeem (het is denk ik niets meer dan een "programmeerbare" RF transmitter).
HomeLink® is the world’s most widely trusted and used wireless control system. It conveniently and safely enables you to open and close your garage door and front gate, and to turn your home’s security system, outdoor lighting, interior appliances and electronics on and off. All from three buttons, smartly integrated into your automobile’s interior.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Audi A7 (C7.5/ 2015)

HomeLink:
https://homelink.com/

Hoewel dit misschien niet exact valt onder de categorie smarthome, weet ik anders ook niet waar het wel thuis hoort.

Ik hoop in de juiste richting gestuurd te kunnen worden. Hoewel dit natuurlijk redelijk makkelijk te realiseren is middels een "normale" smarthome waarbij ik lampen kan aan of uitschakelen middels een app of d.m.v. positie bepaling/wifi e.d. zou ik het gewoon leuk vinden om op zijn minste 1 van die knoppen in mijn auto een "nuttige" functie te geven, gezien ik geen garage heb zal ik ze anders toch nooit gebruiken.

Mvg,
Stephan

Alle reacties

• septillion
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 28-01 18:37

septillion

Moderator Wonen & Mobiliteit
Je hebt dus geen garagedeur zelf?

Maar als ik zoek op Homelink receivers kom ik bijvoorbeeld [url=https://www.tesland.com/nl/universele-homelink-ontvanger/]dit tegen.

• S.Schwarz
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 05-01 22:53
Correct, ik heb geen garage alleen een oprit (eigenlijk is het gewoon mijn voortuin).

Dit is een stuk goedkoper dan de receivers die ik zelf had gevonden en het lijkt exact wat ik nodig heb.
Het enige wat ik niet helemaal weet is hoe ik zo'n receiver zou gebruiken als lichtschakelaar.

Een garage deur/poort zou normaal gesproken bij een signaal stroom krijgen om open/dicht te gaan toch? En zodra de open/dicht positie bereikt is gaat automatisch de spanning er weer af (of denk ik helemaal verkeerd?). Hoe vertaald zich dit dan naar verlichting?

Is het überhaupt ook mogelijk om een soort hotel schakeling te maken zodat ik de verlichting ook zonder de receiver kan aanzetten? Op die manier zou ik het misschien kunnen combineren met een smarthome oplossing (wordt het volgende project als ik mijn kelder klaar heb), zodat ik 't alsnog middels een app kan aan/uitzetten

Thanks voor het meedenken :)

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee