Toon posts:

wasmachinekraan maat

Pagina: 1
Acties:

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Mijn leiding naar de wasmachine, klapt nogal wanneer er water gevraagd wordt door de wasmachine. Nu was ik aan het kijken naar een waterslagdemper. Maar wanneer ik de aansluitschroefdraad van de kraan opmeet, dan zie ik een 1" aansluiting. Ook de met de wasmachine meegeleverde slang is standaard deze maat.

Maar deze afmeting lijkt nergens voor te komen. Het is allemaal 1/2" x 3/4" wat er verkocht wordt. Dus even bij mijn vader gemeten, en deze heeft ook een 1" aansluiting. Meet ik nou verkeerd, of wordt er iets anders bedoeld met 1/2" x 3/4" ?

Een eventuele waterslagdemper zou waarschijnlijk tussen de kraan en de muur moeten komen, neem ik aan.

[Voor 8% gewijzigd door kendo op 28-12-2022 12:38]

R7 5800X3D//B450 Tomahawk max II//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:14

heuveltje

KoelkastFilosoof

wat meet je dan precies ?
want normaalgesproken zit een wasmachine op een 15mm leiding. nogal overkill om daar dan een 1inch koppeling op te gebruiken, standaard is dat idd 1/2" of 3/4"

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel Pentium 233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600

• kendo
  • Niet online
Ik meet de buitendraad van de kraan, waar de wasmachineslang aan vast komt. Voor de andere maat moet ik eerst de kraan demonteren. Er bestaan namelijk dempers die gewoon na de kraan worden gemonteerd. Maar geen 1" varianten.

R7 5800X3D//B450 Tomahawk max II//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18:43
De muurplaat van een wasmachinekraan is 1/2".

https://www.toolstation.nl/knel-muurplaat/p17371

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 18:46
Zo’n demper monteer je meestal in de leiding. En daar is 1/2” of 3/4” gebruikelijker en logischer.

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-01 22:21
1) Een waterslagdemper komt tussen je kraan en de wasmachineslang. Niet op de leiding.
2) Ik denk dat je inderdaad verkeerd meet. Een G 3/4 aansluiting is namelijk 26.44mm breed (gemeten op de schroefdraad). En 1 inch is 25.4mm. Die "inch" maat slaat op de binnendiameter.

[Voor 6% gewijzigd door RocketKoen op 28-12-2022 12:59]

TheS4ndm4n#1919

• kendo
  • Niet online
RocketKoen schreef op woensdag 28 december 2022 @ 12:59:
1) Een waterslagdemper komt tussen je kraan en de wasmachineslang. Niet op de leiding.
2) Ik denk dat je inderdaad verkeerd meet. Een G 3/4 aansluiting is namelijk 26.44mm breed (gemeten op de schroefdraad). En 1 inch is 25.4mm. Die "inch" maat slaat op de binnendiameter.
Dat is het idd. Ik keek iets te snel naar de schuifmaat.

Gewoon verkeerd gemeten. :+

_/-\o_

• Skalaar
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 19:14

Skalaar

🥃 Especial 🥃

kendo schreef op woensdag 28 december 2022 @ 13:03:
[...]

Dat is het idd. Ik keek iets te snel naar de schuifmaat.

Gewoon verkeerd gemeten. :+

_/-\o_
Geeft niets, verander je je nick ff naar kennotdo? :+

"Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.." (Guido Weijers, 31-12'22)

• BBB-Nick
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 19:11
Beluchterkraan dicht,
Wasmachineslang er af
Deze er tussen
Slang er weer op
Wassen maar.
@kendo

• kendo
  • Niet online
Thanks allen!

De wasmachine draait nu met de demper die @BBB-Nick aan gaf. En de harde klappen zijn weg. Nu nog een subtiel klopje. Zullen de buren blij mee zijn ;)

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee