'Klik' plafond verwijderen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost1981_2
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18-05 20:41
Het laatste stukje electra wat gerefactored moet worden zit in de centraaldoos in de badkamer. Vorige bewoner is zo handig geweest om een klik/plastic raggelplafond in de badkamer te monteren. Centraaldoos is hierdoor niet bereikbaar.

Ik krijg er geen beweging in zonder schade toe te brengen. Heeft iemand enig idee/ervaring hoe ik een 2/3 tal plastic latten kan verwijderen zodat er ruimte komt om bij de centraaldoos te komen? Er zit geen beweging in en lijkt behoorlijk strak te liggen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uVmDX_1EJ_ybIAE8Jub5hmmSJHo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5RVbw5b1dRJLhtesqqcrKhMt.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v9Yef2DdTNZIR-9MoPvQVOrcve8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CcCCZq1T4J1lBe3KqBj8PdQ4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dH1mxfvnQK-ozhn_Qnaw0WoHeD8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HyUlH5f1nFm6ri1UCAsvF7ZB.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Asteroid9
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:59

Asteroid9

General Failure

Dat krijg je niet los zonder schade volgens mij, zijn goedkope plastic schroten en die moeten gespijkerd of geniet worden. Dat los trekken zonder schade is vrijwel onmogelijk....

- = Simpele oplossingen zijn vaak vermomd als schier onoplosbare problemen.... = -

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Erwin_83
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 18:47
Joost1981_2 schreef op woensdag 28 december 2022 @ 10:46:
Het laatste stukje electra wat gerefactored moet worden zit in de centraaldoos in de badkamer. Vorige bewoner is zo handig geweest om een klik/plastic raggelplafond in de badkamer te monteren. Centraaldoos is hierdoor niet bereikbaar.

Ik krijg er geen beweging in zonder schade toe te brengen. Heeft iemand enig idee/ervaring hoe ik een 2/3 tal plastic latten kan verwijderen zodat er ruimte komt om bij de centraaldoos te komen? Er zit geen beweging in en lijkt behoorlijk strak te liggen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Vermoed per schrootje geniet/geschroefd/gespijkerd in de flens waar het volgende schrootje in haakt. Dus dat is sierlijst rondom eraf en dan vanaf de muur per schrootje loshalen. (Sterkte )

Ander idee, als je exact weet waar de centraal doos zit zou je daar met een gatenzaag een gat kunnen maken en naderhand er een afdekplaatje op klikken, of een extra inbouw spotje.

Gasloos sinds 01-12-2017 zonder slotje of verwijdering, dus een "gevaarlijke situatie" volgens Liander. Verwarming met een Loria duo 6010. Pelletkachel voor de fun. EDIT 22-09-21 de (gevaarlijke) gasleiding in opdracht van Liander verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:02
De laatste plank is gekit, als je die lostrekt zit de volgende met nieten vast. Kan je met wat beleid gewoon loshalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasE!
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-05 12:23
Joost1981_2 schreef op woensdag 28 december 2022 @ 10:46:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
wij hebben een zelfde soort plafond in de badkamer, maar dan van alu latten. Ik had precies hetzelfde probleem toen we van halogeen naar LED inbouw spots wilden gaan. ergens moest een LED trafo verstopt worden :?
maargoed, ik heb alle latjes omhoog proberen te drukken, op verschillende lengtes per lat. ergens merkte ik dat een lat meer speling had dan de anderen. dit was blijkbaar een soort sluit latje. Deze kon uit zn klem gedrukt worden, waarna de rest ook beter te demonteren waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost1981_2
Dank voor de reacties. Ik ga morgen nogmaals kijken maar ik zie echt echt helemaal niks. Ik ga voor nu mee met @Asteroid9 dat dit niet zonder schade te verwijderen is. Ik zie niks gekit of een latje die meer speling heeft maar je zou dit wel verwachten. Er is immers latje als laatst ingegaan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Eivogel1985
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 19-05 19:53
Lampje eruit pakken en middels een camera - telefoon als ie past? Kijken waar de centraaldoos zich bevindt. Dan daar een gat boren en presto!

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• rbaidjoe
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 17-05 19:42
Ik zie in de vraagstelling vooral een goed excuus om ook het plafond te vervangen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Dit zijn van die dingen die als je ze eruit gesloopt hebt ziet van ‘oh ja, zo had dat gemoeten…..’

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• CrystalViriS
  • Registratie: Mei 2004
  • Nu online
Hier zat er zo'n zelfde plafond onder de carport. Tot het een keer goed waaide en er ergens de wind onder kon komen. Ze zaten hier vast met nietjes. En ze zijn totaal niet stevig dus grote kans dat je ze sloopt als je ze los gaat halen. In de berging hier binnen zitten ze ook en daar heeft de vorige bewoner een lamp aan gehangen. Inmiddels heeft het gewicht van de lamp ook al een schrootje gesloopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joost1981_2
rbaidjoe schreef op donderdag 29 december 2022 @ 12:52:
Ik zie in de vraagstelling vooral een goed excuus om ook het plafond te vervangen :)
Haha... Yes.. liefst ram ik het er uit. Mijn ouwe zei altijd 'schrootjes is er om ellende te verhullen' .
Als ik er onder kan, kan ik sowieso bekijken of de tegels doorlopen. Dan nog zit ik met de balken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-05 22:40

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Boeltje er uit slopen, en eventueel vervangen door aluminium paneeltjes. Mijn vader heeft dat in zijn badkamer en dat ziet er een stuk fraaier uit :)

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DasNieNix
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 09:46
Meestal werden eerste de randprofielen haaks op de schrootjes gemonteerd. Dan een begin profiel evenwijdig aan de schrootjes. Alle schrootjes erin schuiven en als laatste een eindprofiel met het laatste schrootje wat dan met montagekit wordt vastgezet.
Of je deze los en er heel uit kan krijgen zal niet meevallen.

Op je tweede foto zie ik rechts een randprofiel waar nog ruimte naar de muur is (waarschijnlijk een nis), kan je daar niets zien hoe het gemonteerd is?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• daniel14
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16:51
Die plastic schroten mogen tegenwoordig ook niet meer, qua brandveiligheid, branden lekker die schroten. Mocht je nog een reden zoeken om het plafond te vervangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firestorm
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-05 16:09

Firestorm

Ik hou altijd schroefjes over

Centraal/lasdozen moeten bereikbaar zijn, Je zal toch ergens wel een plaatje/kapje hebben waar je bij kunt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pentaw1nz
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 19:57
Firestorm schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 18:29:
Centraal/lasdozen moeten bereikbaar zijn, Je zal toch ergens wel een plaatje/kapje hebben waar je bij kunt.
Dat iets moet betekent niet dat het altijd zo is. Zeker bij dit soort installaties.

Zou het plafond er mooi uit trekken, elektra in orde maken, en een mooi nieuw en glad plafond monteren.

[ Voor 3% gewijzigd door pentaw1nz op 02-01-2023 18:47 ]

PV: 13 x LG Solar 320N1K-A5 - NeON2 / WP: Adlar Aurora II 6kw / WPB: Atlantic Explorer 200l / jaren 70 woning gasloos sinds 10-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost1981_2
pentaw1nz schreef op maandag 2 januari 2023 @ 18:46:
[...]
Dat iets moet betekent niet dat het altijd zo is. Zeker bij dit soort installaties.

Zou het plafond er mooi uit trekken, elektra in orde maken, en een mooi nieuw en glad plafond monteren.
Idd, daarom wil ik het bereikbaar maken. Omdat het moet maar niet zo is en om het te verbeteren. Maar de weerbarstige werkelijkheid is dat de centraaldoos toch echt onbereikbaar is gemaakt door meneer de beunhaas.

Ik krijg het plafond er niet normaal uit dus even met vrouwlief overleggen wat ze wilt (dit moet wel, niet omdat ik het wil maar ja.. de vrouw des huizes heeft het laatste woord he).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:04
Sowieso er uit trekken, deze rommel is niet brandveilig.

Heb het bij ons huis ook uit de zolder staan trekken, multitool gaat er doorheen als boter. And nothing of value was lost.
Pagina: 1