Hi,
ik ben aan het orienteren om een installatie aan te laten leggen. Het betreft een hellend PVC-dak. Veel nstallateurs doen geen installaties aan dergelijke daken, maar heb er nu twee gevonden die het wel aandurven. Ik zou alleen graag advies willen hebben mbt de twee offertes.
Ik heb ook een HomeAssistant met p1 draaien, dus daar zou ik ook eea al uit kunnen halen.
De vragen die ik daarnaast ook nog heb:
- welke offerte is beter? Volgens mij zijn de SunPower zo'n beetje het beste van het beste, maar dat heb ik nou ook misschien weer niet nodig. Verschil zou in dit geval op ongeveer 2600 Euro uitkomen. Is dat het waard? Qua garanties zitten ze beide wel goed volgens mij.
- Is een dergelijke investering op dit moment nog wel zinvol gezien de afloop van het salderen?
- Moet ik nu al rekening houden dat er later een thuisaccu op aangesloten zou moeten kunnen worden?
- Er werd mij verteld dat de installatie met micro-omvormers beter en veiliger zou zijn. Is dat inderdaad zo? Ik heb wel een lichte voorkeur voor micro-omvormers, maar als daar ook weer nadelen aan kleven hoor ik het graag.
Alle andere info/opmerkingen zijn zeer welkom. Ik wil een dezer dagen de knoop gaan doorhakken.
Alvast bedankt!
ik ben aan het orienteren om een installatie aan te laten leggen. Het betreft een hellend PVC-dak. Veel nstallateurs doen geen installaties aan dergelijke daken, maar heb er nu twee gevonden die het wel aandurven. Ik zou alleen graag advies willen hebben mbt de twee offertes.
Foto's
Beschikbare (dak)ruimte
11,8 m x 6,5 m = ca 76,7 m2Schaduw
Bijna geen. Hooguit laat op de avond als de zon laag staat zou er een stuk schaduw door de opbouw van de buren kunnen zijn. Dat zou dan linksonder op de installatie zijn.Jaarverbruik
Ongeveer 5600 kWhHuidige elektriciteitsaansluiting
3-fasen (3x25)Budget en doel
Mooiste zou zijn om al het eigen verbruik te kunnen compenseren.Wie gaat het project uitvoeren
Ik heb nu twee offertes ontvangen van installateurs. Ik ga het niet zelf doen.Bijhouden van data
Wil wel inzicht hebben in wat de panelen opleveren, maar uitgebreide statistieken hoeven ook weer niet.Ik heb ook een HomeAssistant met p1 draaien, dus daar zou ik ook eea al uit kunnen halen.
Reeds verkregen offertes
Leverancier | Aantal panelen | Type | Omvormer | Levertijd | Prijs (excl BTW) | Verwachte opbrengst 1e jaar |
Zonnepanelen Plus | 15 | Sunpower P6 405 Wp DC | 15x Enphase Micro Omvomer IQ 7 Plus | Installatie in april/mei 2023 | 13.748,27 | 5.771 kWh |
Totaalstroom | 16 | Jinko solar N-Type 415wp Full-black | 16x Enphase Micro Omvomer IQ 7 Plus | Installatie binnen 6/8 weken na akkoord | 11.132,35 | 5.908 kWh |
Totaalstroom | 16 | Jinko solar N-Type 415wp Full-black | 1x Growatt MOD 6000TL3-X omvormer | Installatie binnen 6/8 weken na akkoord | 10.300,80 | 5.439 kWh |
Regio
Den HaagDe vragen die ik daarnaast ook nog heb:
- welke offerte is beter? Volgens mij zijn de SunPower zo'n beetje het beste van het beste, maar dat heb ik nou ook misschien weer niet nodig. Verschil zou in dit geval op ongeveer 2600 Euro uitkomen. Is dat het waard? Qua garanties zitten ze beide wel goed volgens mij.
- Is een dergelijke investering op dit moment nog wel zinvol gezien de afloop van het salderen?
- Moet ik nu al rekening houden dat er later een thuisaccu op aangesloten zou moeten kunnen worden?
- Er werd mij verteld dat de installatie met micro-omvormers beter en veiliger zou zijn. Is dat inderdaad zo? Ik heb wel een lichte voorkeur voor micro-omvormers, maar als daar ook weer nadelen aan kleven hoor ik het graag.
Alle andere info/opmerkingen zijn zeer welkom. Ik wil een dezer dagen de knoop gaan doorhakken.
Alvast bedankt!