Toon posts:

Prijsplafond en thuislaadvergoeding

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 29-01 15:59
Momenteel rijd ik in een lease auto en heb ik een privé laadpaal waar ik m’n auto oplaad. M’n werkgever vergoedt mijn stroomkosten die ik maak voor het opladen van de auto. Ik kan zelf mijn stroomkosten per kWh opgeven. En nu dan de vraag. Wat vul ik hier in?
Mij kosten per kWh zijn €0.88, maar er geldt ook een prijsplafond van €0,40.

Optie 1: Ik vul €0,40 in.
Voordeel: Ik ben eerlijk/fair naar m’n werkgever
Nadeel: Ik benadeel me zelf. Door de auto ga ik over het maandelijks vastgestelde energie budget heen en betaal ik voor het overige deel de volle mep van €0,88 terwijl ik maar €0,40 vergoed krijg.

Optie 2: Ik vul €0,88 in
Voordeel: Door de auto ga ik over m’n budget heen en zorg ik ervoor dat ik voor elk geladen kWh m’n volledige kosten a €0,88 terug krijg. De redenatie hier achter is dat als ik geen leaseauto had, ik ook binnen het energiebudget zou blijven. Ik laat m’n werkgever daarom het hoge tarief betalen.
Nadeel: Ik benadeel m’n werkgever, aangezien ik niet kan zeggen dat ALLE geladen kWh’s buiten het budget vallen. Sommige laadsessies zullen ook binnen het prijsplafond plaatsvinden.

Optie 3: Ik monitor m’n verbruik, vul €0,40 in en verhoog naar €0,88 op het moment dat m’n budget voor die maand op is.
Voordeel: Meest nauwkeurige aanpak?
Nadeel: Ik moet m’n energie gaan monitoren (weer een extra taak). De wijziging van €0,40 naar €0,88 is niet direct, maar duurt een paar dagen. Dus ik heb alsnog wat verlies. M’n auto snoept m’n goedkope budget op waardoor ik met m’n huis ook het dure tarief moet betalen.

Optie 4: Ik vul het gemiddelde in a €0,64.
Voordeel: Ik hoef er niet meer naar om te kijken. Meest eerlijk voor zowel mij als de werkgever?
Nadeel: Onnauwkeurig.

Beste antwoord (via gebruikershaes op 28-12-2022 14:27)

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:58

CyBeRSPiN

sinds 2001

Dit maakt het misschien iets duidelijker waarom ik denk dat je EV laden onder het normale (hoge) tarief moet declareren. Je prijsplafond dekt op jaarbasis je huishoudelijke verbruik, het laden van je EV drukt je verbruik in het hoge tarief.
Als je elders zou laden (op straat of bij werkgever), dan zit je het hele jaar onder het prijsplafond. Elke optie waarbij je niet het normale tarief vraagt kost je dus geld en dan laat je je werkgever meeprofiteren van het prijsplafond in jouw nadeel.

Alle reacties

• _NvS_
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 29-01 22:19
Optie 5: ik leg het probleem voor aan de werkgever, die zegt wellicht doe lekker 88 cent dan heb je een voordeel en anders is het verschil verrekend als je zelf dure kw’s moet kopen

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06:42
Ik heb bij mij optie 2 ingevuld (heb wel iets lagere kosten). De redenatie die je daarbij zet ben ik het namelijk ook mee eens.

Anders draai ik op voor de hogere stroomkosten. Overigens kom ik door de warmtepomp die in de zomer ook koelt wel elke maand aan het prijsplafond zonder auto dus ik hoef dat ook niet te berekenen.

Voel je je schuldig tegenover je werkgever dan kun je altijd nog bij een publieke paal gaan laden.

[Voor 13% gewijzigd door DutchKel op 28-12-2022 09:27]

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 09:12
DutchKel schreef op woensdag 28 december 2022 @ 09:26:
Ik heb bij mij optie 2 ingevuld (heb wel iets lagere kosten). De redenatie die je daarbij zet ben ik het namelijk ook mee eens.

Anders draai ik op voor de hogere stroomkosten. Overigens kom ik door de warmtepomp die in de zomer ook koelt wel elke maand aan het prijsplafond zonder auto dus ik hoef dat ook niet te berekenen.
Idem

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Ik kom zelf zonder opbrengst van de zonnepanelen en zonder auto boven het prijsplafond. De opbrengst van de zonnepanelen reken ik niet mee, die heb ik immers zelf gekocht. Daarom vul ik het bedrag boven het prijsplafond in.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11:53

de Peer

under peer review

Lekker voor optie 2 gaan. Dat prijsplafond is er om jou te ondersteunen, niet je werkgever.

Tibber-klant, 18.285 Wp, Atlantic Explorer V3, 3x Daikin airco, Nissan Leaf, Gasloos sinds 2018

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Is bij ons op de zaak nu ook discussie over. Ik ben van kamp 2, want door het laden ga je door het plafond heen dus betaal je feitelijk het hoge tarief.

Dit is allemaal niet voorzien. Eigenlijk moet je een voorschot krijgen en op basis van de jaarnota de balans opmaken, maar als je dan nadenkt wat dat allemaal administratief moet kosten dan is optie 2 alsnog de beste keuze.

@gebruikershaes jouw jaarverbruik zonder EV is minder dan 2900 kWh?

[Voor 8% gewijzigd door CyBeRSPiN op 28-12-2022 09:32]

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:01
Optie 4 je neemt een gemiddelde prijs ongeacht het prijsplafond (deze gaat in 2024 er ook weer af) of niet meer thuis opladen om het onderscheid tussen werk-energie en prive-energie te kunnen maken.

• feye1
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 26-01 20:10
Opladen op het werk geen optie?

• de Peer

de Peer

under peer review

Termi schreef op woensdag 28 december 2022 @ 09:33:
Optie 4 je neemt een gemiddelde prijs ongeacht het prijsplafond (deze gaat in 2024 er ook weer af) of niet meer thuis opladen om het onderscheid tussen werk-energie en prive-energie te kunnen maken.
kan goed zijn dat hij dan juist moet betalen voor iets wat normaal vergoed werd. dat kan niet de bedoeling zijn.

[Voor 182% gewijzigd door de Peer op 28-12-2022 09:48]

Tibber-klant, 18.285 Wp, Atlantic Explorer V3, 3x Daikin airco, Nissan Leaf, Gasloos sinds 2018

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:16

JvS

Ik heb hem zelf ook

Optie 3 klinkt het eerlijkst. Gewoon data van je leverancier en een kWh meter van je laadpaal bekijken als je slimme meter hebt.

Ik begrijp niet precies waarom je daarmee verlies hebt? Je rekent gewoon elke maand deze 4 getallen uit:

- Eigen gebruik (dus afname - laadverbruik)
- Aantal kWh "over" (= kWH voor prijsplafond - kWH eigen verbuik)
- Werk "laag tarief" = kWh "over" (maar nooit meer dan kWh ladverbruik)
- Werk "hoog tarief" = kWh laadverbruik - kWh "over" (en nooit lager dan 0)

Het is wel ff rekenen (maar wel echt heel weinig rekenen) en ik zie niet waar je precies verliest. Dit zinnetje snap ik dus niet:
De wijziging van €0,40 naar €0,88 is niet direct, maar duurt een paar dagen. Dus ik heb alsnog wat verlies. M’n auto snoept m’n goedkope budget op waardoor ik met m’n huis ook het dure tarief moet betalen.

[Voor 19% gewijzigd door JvS op 28-12-2022 10:08]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• mxhans196
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-01 13:35
Optie 2 is de meest voor de hand liggende. Doe het wél in overleg met de baas om problemen te voorkomen.

Deze tekst niet lezen !

• Simpel360
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 07:44
Wat doet de prijs per kWh als je de auto laad aan een paal in de straat (of in de buurt)?

Als je een benzine/diesel leaseauto hebt tank je toch ook bij een willekeurige pomp.....

Het prijsplafond is ter ondersteuning van het huishouden.
Bij het hebben van zonnepanelen (die niet betaald zijn door de werkgever) dan het laden maar voor niets?

• Fedde
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
Bespreek het eens met je werkgever. Bij ons is het zo dat de tarieven zijn vastgesteld door de verwerker van de tank/laadpas. Ongeacht of jij nou 40 of 90 cent doet, betaald hij x.

Overigens vind ik dat in beginsel je niet benadeeld moet worden (prive) door de (laad)kosten van een zakelijke auto.

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

@JvS dat werkt alleen als je handmatig declareert bij de werkgever.
Ik heb een laadpas die ook bij mn privepaal is gekoppeld. Het ingestelde tarief geldt voor de betreffende laadsessie. Als dan achteraf blijkt dat het werkelijke tarief anders was dan kun je niet corrigeren.

• de Peer

de Peer

under peer review

JvS schreef op woensdag 28 december 2022 @ 09:57:
Optie 3 klinkt het eerlijkst. Gewoon data van je leverancier en een kWh meter van je laadpaal bekijken als je slimme meter hebt.

Ik begrijp niet precies waarom je daarmee verlies hebt? Je rekent gewoon elke maand deze 4 getallen uit:

Het is wel ff rekenen (maar wel echt heel weinig rekenen) en ik zie niet waar je precies verliest. Dit zinnetje snap ik dus niet:

[...]
ik vind dit al behoorlijk veel gevraagd qua administratie. Lang niet voor iedereen weggelegd. Is al snel te complex. En wat als je tussendoor nog eens overstapt of zonnepanelen/warmtepomp laat aanleggen of iets anders dat de boel verstoort.

Ik zou toch liever kiezen voor iets simpels. En inderdaad het gaat niet om een declaratie maar vooraf een inschatting doen. toch net anders want dat geeft al aan dat men niet verwacht dat het tot op de cent exact uitgerekend hoeft te worden. marge is prima.

[Voor 9% gewijzigd door de Peer op 28-12-2022 10:18]

• gebruikershaes
CyBeRSPiN schreef op woensdag 28 december 2022 @ 09:30:
Is bij ons op de zaak nu ook discussie over. Ik ben van kamp 2, want door het laden ga je door het plafond heen dus betaal je feitelijk het hoge tarief.

Dit is allemaal niet voorzien. Eigenlijk moet je een voorschot krijgen en op basis van de jaarnota de balans opmaken, maar als je dan nadenkt wat dat allemaal administratief moet kosten dan is optie 2 alsnog de beste keuze.

@gebruikershaes jouw jaarverbruik zonder EV is minder dan 2900 kWh?
Hmm daar zeg je me wat. Ik ben het meeste energie kwijt aan het laden van de auto dus als ik kijk op jaarbasis dan is optie 2 de meest eerlijke.

Mijn jaarverbruik is ongeveer 7000kWh. Waarvan 4500 voor de auto. Ik laad ongeveer 100kWh per week. Dus 100 * 45 weken.

• gebruikershaes
JvS schreef op woensdag 28 december 2022 @ 09:57:

[...]
Ja dat is een mogelijkheid, echter zie ik het niet zitten om dit maandelijks te doen. Mijn idee was dan zonder te rekenen, bij het bereiken van m’n budget, het tarief te wijzigen. Die wijziging neemt ongeveer een week in beslag voordat het actief wordt, dus daar ligt dan wat verlies. Ik betaal het hoge tarief voor die week maar ik krijg maar 40ct als compensatie.

• gebruikershaes
Termi schreef op woensdag 28 december 2022 @ 09:33:
Niet thuis laden is een mogelijkheid idd. Alleen is dat nog duurder per kWh dus daar zijn zowel ik als mijn werkgever niet bij gebaat. FastNed is daar wel blij mee :).

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:16

JvS

Ik heb hem zelf ook

gebruikershaes schreef op woensdag 28 december 2022 @ 10:19:
[...]

Ja dat is een mogelijkheid, echter zie ik het niet zitten om dit maandelijks te doen
Ok als niet rekenen een voorwaarde is, dan of schattenof 0,88ct doen
bij het bereiken van m’n budget, het tarief te wijzigen. Die wijziging neemt ongeveer een week in beslag voordat het actief wordt, dus daar ligt dan wat verlies. Ik betaal het hoge tarief voor die week maar ik krijg maar 40ct als compensatie.
Ik begrijp dit bezwaar nog steeds niet. Je bedoelt dat je declaratiemaand (van je werk) en levermaand (ivm compensatiemax) niet 100% overeenkomen? Dit kan je toch gewoon mee berekenen. Los van dat de eenmalog te maken excel nog iets complexer wordt en je niet wilt rekenen :P.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• sham27
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online
Voor mij optie 2.

Alles wat ik opwek met mijn panelen én alles tot het prijsplafond verbruik ik zelf op jaarbasis, aangezien we privé ook een EV rijden. Ik ga niet voor privé verbruik meer betalen omdat ik mijn leaseauto thuis laad.

Niets specifiek over afgesproken met wg btw. Gewoon logisch in mijn ogen.

@gebruikershaes weet je ongeveer hoeveel je zelf gebruikt op jaarbasis? En wat dus het aantal kWh is dat de wg teveel zou betalen bij optie 2? Ik zou dat gewoon voorleggen aan de wg. Kan me niet voorstellen dat die daar heel moeilijk doet.

[Voor 27% gewijzigd door sham27 op 28-12-2022 10:28]

Polestar 2 PPP+PSU ‘20 - VW e-Golf ‘20 - BMW 1250 GSA HP ‘20

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

gebruikershaes schreef op woensdag 28 december 2022 @ 10:19:
[...]

Ja dat is een mogelijkheid, echter zie ik het niet zitten om dit maandelijks te doen. Mijn idee was dan zonder te rekenen, bij het bereiken van m’n budget, het tarief te wijzigen. Die wijziging neemt ongeveer een week in beslag voordat het actief wordt, dus daar ligt dan wat verlies. Ik betaal het hoge tarief voor die week maar ik krijg maar 40ct als compensatie.
Nee hier schiet je jezelf mee in de voet, want je bent door het laden veel sneller door het plafond geraakt.
Niet alleen de EV laden gaat nu naar het dure tarief, de rest van je huishoudelijke verbruik ook. Terwijl als je niet thuis zou laden je volledig onder het prijsplafond zou vallen.

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:59
gebruikershaes schreef op woensdag 28 december 2022 @ 10:15:
[...]

Hmm daar zeg je me wat. Ik ben het meeste energie kwijt aan het laden van de auto dus als ik kijk op jaarbasis dan is optie 2 de meest eerlijke.

Mijn jaarverbruik is ongeveer 7000kWh. Waarvan 4500 voor de auto. Ik laad ongeveer 100kWh per week. Dus 100 * 45 weken.
Oftewel van de 4500kWh die je verwacht te laden, valt 4100kWh buiten het prijsplafond.
Helemaal eerlijk is dus als je 90% het volle tarief rekent en 10% die 40 cent. Maar het maakt vrij weinig uit als je gewoon het volle tarief rekent.

TheS4ndm4n#1919

• synx6
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 29-01 11:14
Hier eenvoudig. We zitten boven plafond met standaard verbruik vanwege verwarmen met warmtepomp dus standaard het niet plafond tarief.

Dat er nog gesaldeerd wordt is mooi voor de eindgebruiker.

• PB-powell
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08:57

PB-powell

Mr. Laziness

Interessante casus, ik ben nog in overleg met de baas over een thuislaadpaal. Wat ik van hem begreep is wat je meer doorrekent aan hem als inkomen wordt gezien door de belastingdienst. Geen idee hoe die hier mee om gaan. Je wilt ook geen naheffingen daarvan met eventuele boetes. Misschien dat zij kunnen adviseren?

In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Dit maakt het misschien iets duidelijker waarom ik denk dat je EV laden onder het normale (hoge) tarief moet declareren. Je prijsplafond dekt op jaarbasis je huishoudelijke verbruik, het laden van je EV drukt je verbruik in het hoge tarief.
Als je elders zou laden (op straat of bij werkgever), dan zit je het hele jaar onder het prijsplafond. Elke optie waarbij je niet het normale tarief vraagt kost je dus geld en dan laat je je werkgever meeprofiteren van het prijsplafond in jouw nadeel.

• synx6
PB-powell schreef op woensdag 28 december 2022 @ 10:39:
Interessante casus, ik ben nog in overleg met de baas over een thuislaadpaal. Wat ik van hem begreep is wat je meer doorrekent aan hem als inkomen wordt gezien door de belastingdienst. Geen idee hoe die hier mee om gaan. Je wilt ook geen naheffingen daarvan met eventuele boetes. Misschien dat zij kunnen adviseren?
Zolang het kosten (los van saldering) zijn is het onbelast. Heb je een forse marge op je vergoeding dan kan dat bij een controle als verkapt loon worden gezien. En dan is de werkgever vooral de sjaak. Hoewel het qua euro’s nog wel mee zal vallen. Je wil het netjes in regelen.

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 10:55
JvS schreef op woensdag 28 december 2022 @ 10:22:
Ok als niet rekenen een voorwaarde is, dan of schattenof 0,88ct doen
met 0,88ct is de werkgever de lachende derde :7

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

• PB-powell
  • Registratie: December 2012

PB-powell

Mr. Laziness

synx6 schreef op woensdag 28 december 2022 @ 10:48:
[...]

Zolang het kosten (los van saldering) zijn is het onbelast. Heb je een forse marge op je vergoeding dan kan dat bij een controle als verkapt loon worden gezien. En dan is de werkgever vooral de sjaak. Hoewel het qua euro’s nog wel mee zal vallen. Je wil het netjes in regelen.
Eens hoor dat het qua euro's voor TS mee zal vallen indien de BD een naheffing komt doen. Idealiter regel je alles goed aan de voorkant. Ik denk dat optie 3 de meest zuivere is omdat je dat ook terug ziet op de rekening van de energiemaatschappij. Of die stroom dan de auto is ingegaan of in het koken/opladen telefoons/wasmachine etc is dan eigenlijk niet relevant.

In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.

• synx6
PB-powell schreef op woensdag 28 december 2022 @ 10:52:
[...]

Eens hoor dat het qua euro's voor TS mee zal vallen indien de BD een naheffing komt doen. Idealiter regel je alles goed aan de voorkant. Ik denk dat optie 3 de meest zuivere is omdat je dat ook terug ziet op de rekening van de energiemaatschappij. Of die stroom dan de auto is ingegaan of in het koken/opladen telefoons/wasmachine etc is dan eigenlijk niet relevant.
Eens. Bij mij kan de laadpaal backoffice dat niet aan. Zit een paar dagen tussen wijzigen en doorvoeren tarief. Dus je blijft tegen zaken aanlopen.

Nog makkelijker. Doe de nacalculatie met de leasemaatschappij of rechtstreeks met de werkgever. Dan is het altijd ok.

• Himalaya
  • Registratie: Februari 2009
Ik kies ook optie 2. mijn langjarig verbruik laat zien dat ik zonder EV ook bijna het plafond haal, zelfs met zonnepanelen. De auto zorgt er op jaarbasis dus voor dat ik er boven kom en zit ook vrijwel geheel boven het plafond. Ik heb jaren aan data uit DSMR Reader om het te laten zien, en is bij ons ook geen probleem.

En collega's die benzine rijden hebben toch ook gewoon hun tankpas kunnen gebruiken toen de benzine meer dan 2 EURO was.

Ik heb overigens een dubbel tarief meter en pak dan het gemiddelde van die twee.

Staat tegenover dat de werkgever ook lang heeft geprofiteerd van mijn langdurige contract van maar 15cent >:)

[Voor 9% gewijzigd door Himalaya op 28-12-2022 14:17]

de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.

• gebruikershaes
Ik heb net mijn precieze verbruik opgezocht en ik zat er behoorlijk naast met mijn schatting.

Auto: 4217
Huis: 3780
Totaal: 7997

Dus ik zit met m’n eigen verbruik al boven het plafond en is optie 2 de beste keuze :).

Teruglevering zonnepanelen is 1581, maar dat heb ik niet meegenomen in m’n berekening.

Dank voor jullie input.

[Voor 3% gewijzigd door gebruikershaes op 28-12-2022 14:55]

• DutchKel
gebruikershaes schreef op woensdag 28 december 2022 @ 10:21:
[...]

Niet thuis laden is een mogelijkheid idd. Alleen is dat nog duurder per kWh dus daar zijn zowel ik als mijn werkgever niet bij gebaat. FastNed is daar wel blij mee :).
Dat is wel uitzonderlijk, ik heb net even hier in de buurt gekeken maar de laadpalen zijn hier 46 cent per kWh. Je hoeft overigens niet bij een snellader te gaan staan. Gewoon de auto in de wijk bij een normale laadpaal parkeren in de nacht kan uiteraard ook.

• gebruikershaes
@DutchKel Ja, een kWh kost mij nu 38ct. Vanaf 2013 niet meer. Ik verwacht dat de laadproviders vergelijkbare stijgingen gaan doorvoeren.

• DutchKel
gebruikershaes schreef op donderdag 29 december 2022 @ 09:39:
@DutchKel Ja, een kWh kost mij nu 38ct. Vanaf 2013 niet meer. Ik verwacht dat de laadproviders vergelijkbare stijgingen gaan doorvoeren.
Dat is tot nu toe nog niet gebeurd, de prijs is al een paar maanden boven de 80 cent per kWh (sinds oktober dacht ik al). Dus ik verwacht dat de laadpalen onder de reguliere consumentenprijs blijven. Alleen bij snelladers betaal je meer.

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
DutchKel schreef op donderdag 29 december 2022 @ 10:15:
[...]

Dat is tot nu toe nog niet gebeurd, de prijs is al een paar maanden boven de 80 cent per kWh (sinds oktober dacht ik al). Dus ik verwacht dat de laadpalen onder de reguliere consumentenprijs blijven. Alleen bij snelladers betaal je meer.
Dat de meeste laadpalen nog op een relatief goedkoop tarief zitten komt door de langlopende contracten die nog gelden. Dit zal echt wel langzaam aan gaan aflopen en een laadpaal aanbieder gaat echt geen verlies nemen op de levering van stroom ;)

Wat betekenen foto's nou echt
Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn V&A adv.

• K van k
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 26-01 23:12

K van k

18x 400 wp oost-west

Je kijkt wat je hiervoor jaarlijks verbruikte, daarboven schrijf je extra kwh voor de baas.
Dus 1 kwh word 2 kwh voor de baas.

• K van k
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 26-01 23:12

K van k

18x 400 wp oost-west

O zie dat je het al had uitgezocht.
Voor 2024 word het helemaal leuk voor mensen met elektrische auto dik wegenbelasting vanwege het hoge gewicht, en extra c02 heffing omdat er extra stof vrijkomt met remmen , en de stroombelasting word per 1-2023 verdubbeld en de ode stijgt ook, en de btw meer als verdubbeld, daarnaast gaat heffingkorting echt flink omlaag. Denk dat de verkoop van electrische rijden of je huis ermee verwarmen flink onderuit gaat. Subsidie verdwijnt er ook al op. Echt jammer dit allemaal.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee