Ik heb problemen met een Asus Crosshair Hero VIII met 3950X, start niet gelijk door, blijft in Q01 of b.v. Q22 hangen. Met druk op resetknop start hij wel door.
Wat ik ook een keer heb gehad: gaat niet aan, als ik schakelaar van voeding uit en aan zet gaat hij wel direct aan. Of na een restart blijft hij uit.
Heel raar allemaal terwijl ik vandaag een 5950X wou kopen, maar dit lijkt me niet CPU gerelateerd. Ik ga eerst CR2032 batterijtje kopen. Voeding is een Seasonic 1250W. Ik klok de CPU niet over, en 64GB 3600MHz-geheugen draai ik op 3200MHz (max. spec voor ZEN2).
Heb mijn probleem vanmiddag voorgelegd bij K&M-computer in Duitsland waar ik componenten gekocht heb.
Zij vermoeden mobo brak, zij zeiden dat ik eerst 24 uur de batterij er uit moest laden, en mobo zonder stroom.
Als dat niet geholpen heeft, de bios opnieuw flashen. Mislukt flashen, dan kan mobo niks meer.
Deze 2 dingen heb ik nog niet gedaan, ben daar ook iets skeptisch over.
Ze zeiden ook dat Asus 3 jaar garantie heeft.
En dat die duurdere borden van Asus meer problemen hebben dan de goedkopere.
Ik heb vanavond eerst maar een memtest gedaan, geeft hardwarefout aan.
Morgen de DIMM’s eens gaan uittesten?
Vervelend is wel dat ik een Dark Rock Pro 4 heb die er boven hangt.
Wat ik ook een keer heb gehad: gaat niet aan, als ik schakelaar van voeding uit en aan zet gaat hij wel direct aan. Of na een restart blijft hij uit.
Heel raar allemaal terwijl ik vandaag een 5950X wou kopen, maar dit lijkt me niet CPU gerelateerd. Ik ga eerst CR2032 batterijtje kopen. Voeding is een Seasonic 1250W. Ik klok de CPU niet over, en 64GB 3600MHz-geheugen draai ik op 3200MHz (max. spec voor ZEN2).
Heb mijn probleem vanmiddag voorgelegd bij K&M-computer in Duitsland waar ik componenten gekocht heb.
Zij vermoeden mobo brak, zij zeiden dat ik eerst 24 uur de batterij er uit moest laden, en mobo zonder stroom.
Als dat niet geholpen heeft, de bios opnieuw flashen. Mislukt flashen, dan kan mobo niks meer.
Deze 2 dingen heb ik nog niet gedaan, ben daar ook iets skeptisch over.
Ze zeiden ook dat Asus 3 jaar garantie heeft.
En dat die duurdere borden van Asus meer problemen hebben dan de goedkopere.
Ik heb vanavond eerst maar een memtest gedaan, geeft hardwarefout aan.
Morgen de DIMM’s eens gaan uittesten?
Vervelend is wel dat ik een Dark Rock Pro 4 heb die er boven hangt.