Beste Tweakers,
Voor ons dak heb ik een aantal jaren geleden meerdere leveranciers aangeschreven, maar zij gaven allen aan dat ons dak onvoldoende geschikt is om zonnepanelen te plaatsen en kwamen niet eens met een offerte. Ik probeer uit de vele topics hier enigszins wijs te worden, maar ik merk dat ik het lastig vindt. Daarom de vraag of jullie mij willen helpen met het maken van een inschatting.
Ik heb een 2-onder-1 kap in Lelystad, De Landerijen. Indien nodig, stuur een PB voor het adres.
Ik heb twee dakzijden, eentje NW en eentje NO. Beide hebben volgens 3DBAG een helling van 35 graden.
NW-deel 64m2, met een dakraam, een CV-aan/afvoer en rioolontluchting
NO-deel 24m2 met daarin een dakraam
1982 kwh dal
Geen bijzondere plannen ten aanzien van warmtepomp/electrische auto.
Budget: Zo goedkoop als mogelijk/verstandig :-)
Voor ons dak heb ik een aantal jaren geleden meerdere leveranciers aangeschreven, maar zij gaven allen aan dat ons dak onvoldoende geschikt is om zonnepanelen te plaatsen en kwamen niet eens met een offerte. Ik probeer uit de vele topics hier enigszins wijs te worden, maar ik merk dat ik het lastig vindt. Daarom de vraag of jullie mij willen helpen met het maken van een inschatting.
Ik heb een 2-onder-1 kap in Lelystad, De Landerijen. Indien nodig, stuur een PB voor het adres.
Ik heb twee dakzijden, eentje NW en eentje NO. Beide hebben volgens 3DBAG een helling van 35 graden.
Foto's
Beschikbare (dak)ruimte
Na meten met Google-maps:NW-deel 64m2, met een dakraam, een CV-aan/afvoer en rioolontluchting
NO-deel 24m2 met daarin een dakraam
Schaduw
GeenJaarverbruik
2051 kwh normaal1982 kwh dal
Geen bijzondere plannen ten aanzien van warmtepomp/electrische auto.
Huidige elektriciteitsaansluiting
1x 25aBudget en doel
Doel: besparing en minder afhankelijk worden van.Budget: Zo goedkoop als mogelijk/verstandig :-)
Wie gaat het project uitvoeren
Iemand anders dan ik, maar nog geen partij gevonden.Bijhouden van data
Geinig en om te monitoren of alles werkt, ik hoef geen micro-manager mogelijkheden.Reeds verkregen offertes
GeenRegio
Flevoland[Voor 3% gewijzigd door Janssen83 op 27-12-2022 23:05]