Apple Watch Artikel

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:58

jdh009

FP ProMod
Topicstarter
Betreffende de titel van nieuws: Apple wordt aangeklaagd vanwege discriminatie in metingen Apple Watch

@Robert Zomers
Denk dat de titel de lading van de bron niet helemaal dekt. Er wordt verwezen naar een artikel genaamd: "Apple Watch sensor has racial bias, claims new lawsuit" wat beter vertaald wordt naar Apple Watch sensor heeft raciale vooringenomenheid, claimt nieuwe rechtszaak i.p.v. van Apple wordt aangeklaagd vanwege-discriminatie.

Zie dat @Mathijs22 het in de reacties al eerder was opgevallen.
Mathijs22 in 'Apple wordt aangeklaagd vanwege discriminatie in metingen Apple Watch'

[ Voor 13% gewijzigd door jdh009 op 27-12-2022 22:43 ]

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert Zomers
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 08-07 13:07

Robert Zomers

Redacteur
Ik ben het met je eens dat 'discriminatie' sterker klinkt dan 'racial bias'. Soms laten termen zich minder goed letterlijk vertalen. 'Raciale vooringenomenheid' gebruiken vind ik hier niet de oplossing, omdat deze term weinig gebruikt wordt in het Nederlands en er dan snel een link gelegd wordt met racisme, wat mij hier niet passend lijkt. Daarom heb ik voor discriminatie gekozen, omdat een racial bias uiteindelijk een vorm is van onbewuste discriminatie en de lading van deze rechtszaak het beste dekt.