Ik fotografeer de laatste jaren vooral veel met de telefoon. Nu is dit niet per se beste kwaliteit, maar wel makkelijk. Zeker aangezien je de dSLR en lenzen niet mee hoeft te sjouwen. Ik heb mezelf daarom pas getrakteerd op een Pixel 7 Pro, die qua foto's erg goed uit vele testen komt. Ik heb hem ondertussen twee weken, maar zojuist viel me bij het schoonvegen van het cameraglas op dat een stofje niet wegging. Blijkt dat het stofje aan de binnenkant van het glas zit. Precies in de opening van de hoofdcamera. Om eerlijk te zijn baal ik er wel wat van.
Ik vraag me af of dit een probleem is. 1) het is me nog niet echt opgevallen in foto's. 2) op de lenzen van de dSLR zit ook regelmatig stof, daar zie je ook niks van. Echter, in dit geval zijn de afstanden tussen sensor en glas natuurlijk wel anders, en vraag me daarom af of het hier ook geen probleem is. Ben heel benieuwd naar jullie professionele mening voordat ik het retourproces in ga met de telefoon. Verder is ie namelijk helemaal prima.
:strip_exif()/f/image/tIgvSVgLHR1TniSSpyUFfip8.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik vraag me af of dit een probleem is. 1) het is me nog niet echt opgevallen in foto's. 2) op de lenzen van de dSLR zit ook regelmatig stof, daar zie je ook niks van. Echter, in dit geval zijn de afstanden tussen sensor en glas natuurlijk wel anders, en vraag me daarom af of het hier ook geen probleem is. Ben heel benieuwd naar jullie professionele mening voordat ik het retourproces in ga met de telefoon. Verder is ie namelijk helemaal prima.
:strip_exif()/f/image/tIgvSVgLHR1TniSSpyUFfip8.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/CAErlzcNP4YH2i9B7bcU678g.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 12% gewijzigd door zunrob op 27-12-2022 22:05 ]