Toon posts:

Een nieuw mailadres, maar bij wie?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• IkEb
  • Registratie: Juli 2019
  • Nu online
Hallo allemaal,

Na jaren klant geweest te zijn bij Ziggo dreigt nu een overstap naar KPN glasvezel.

Hierdoor verlies ik dus mijn @home emailadressen en zal ik moeten overstappen naar een andere emailprovider.
In de toekomst wil ik niet afhankelijk van mijn internetprovider.

Een email adres bij Gmail zie ik niet zitten. Google weet al veel van mij en ik wil hun geen directe inzage geven in mijn mail.
Nu zit ik te kijken naar alternatieven. Het hoeft van mij ook geen zwaar encrypted mail te zijn zoals proton maar ik wil gewoon een emailprovider waar ik rustig en simpel met imap bij kan komen en bij voorkeur host in de EU en onder de EU wetgeving valt.

Voor 2 aparte mailboxen wil ik best wat geld uitgeven maar ook niet de hoofdprijs betalen.

Ik heb al zitten te kijken bij GMX, mailbox.org of toch naar een eigen domeinnaam met mailboxen.

Wat zijn de voor en nadelen van een eigen domein?
Wat is jullie advies?

Alvast bedankt,

Alle reacties

• SVMartin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Ik heb een mail en domeinnaam bij mijndomein. Bevalt prima, geen idee of het duur is.

Voordeel van een eigen domein is dat je makkelijker kunt switchen van mail partij zonder overal je email adres aan te passen.

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

kijk eerst hoe de wind waait

Nadelen eigen domein naam zijn kosten van de domein naam/dns hosting en de hosting van de mailbox. Er zijn weinig alternatieven die gratis mailbox bieden met eigen domein (bv zoho, nadeel geen pop of imap, dus alleen hun client).

Bij een eigen domein kan je meerdere adressen maken, maar dan moet je provider dat toestaan qua functionaliteit (aliassen, catchall of meerdere mailboxen)

De vraag is meer wat zijn je eisen (bv grootte van je mailbox)en wat wil je er voor betalen.

Everything is better with Bluetooth

• Xantios
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 30-01 13:26
jeanj schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 20:05:
Nadelen eigen domein naam zijn kosten van de domein naam/dns hosting en de hosting van de mailbox. Er zijn weinig alternatieven die gratis mailbox bieden met eigen domein (bv zoho, nadeel geen pop of imap, dus alleen hun client).

Bij een eigen domein kan je meerdere adressen maken, maar dan moet je provider dat toestaan qua functionaliteit (aliassen, catchall of meerdere mailboxen)

De vraag is meer wat zijn je eisen (bv grootte van je mailbox)en wat wil je er voor betalen.
Kleine toevoeging, het betaalde pakket van zoho werkt prima met een eigen domein. En kost ook nog eens bijzonder weinig.

Dit is wat ik gebruik voor mijn e-mail, en dat bevalt eigenlijk wel prima

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 09:56
Geen idee of je gebruik maakt van iCloud (in combinatie met een iPhone bijvoorbeeld), maar daar kun je tegenwoordig ook voor een klein bedrag je e-mail hosten.

Aangepaste e-maildomeinen gebruiken met iCloud Mail

• N3tMonk
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 28-01 16:44
U zou Exchange online kunnen overwegen. Schaalbaar, gedeelde postvakken, overal beschikbaar en vooral niet duur.

• MJV
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:44
+1 voor eigen domein. Daarmee ben je onafhankelijk en flexibel. Jaren gebruikt met Gmail (G Suite) maar sinds een tijd overgestapt naar Microsoft. Met een trucje kun je een eigen domein gebruiken met een Microsoft 365 Family abonnement.

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:09
N3tMonk schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 21:16:
U zou Exchange online kunnen overwegen. Schaalbaar, gedeelde postvakken, overal beschikbaar en vooral niet duur.
Je moet alleen wel even weten wat je doet, het is niet moeilijk maar de tig security opties mag je zelf nog even aanzetten / configureren.

👩‍🚀 -> Astronauts use Linux because you cant open Windows in space <- 🚀

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
al jaren een eigen domein met mailbox :)
zou niet meer zonder willen.. en voor bekenden is het soms nog best nuttig om even een forwarder te maken.. naar de mailbox van de provider waar ze op dat moment zitten :P

Dell XPS 15-9570, Dell E6440, 2x HP EliteDesk G4 705, Ryzen 9 5900x custom server

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:50

bonzz.netninja

Niente baffi

SMSfreakie schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 21:25:
al jaren een eigen domein met mailbox :)
zou niet meer zonder willen.. en voor bekenden is het soms nog best nuttig om even een forwarder te maken.. naar de mailbox van de provider waar ze op dat moment zitten :P
Wat mij toch weerhoud om de mail van mijn domeinen te gebruiken is de karige webinterface en karige spamfilters. Mijn hoster heeft geen eens 2fa mogelijk gemaakt en dat vind ik wel een vereiste voor zo iets als e-mail

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Lees mijn maandelijke nieuwsbrief! | https://www.dedigitaletuin.nl

• SMSfreakie
  • Niet online
bonzz.netninja schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 21:40:
[...]

Wat mij toch weerhoud om de mail van mijn domeinen te gebruiken is de karige webinterface en karige spamfilters. Mijn hoster heeft geen eens 2fa mogelijk gemaakt en dat vind ik wel een vereiste voor zo iets als e-mail
web interface gebruik ik nooit.. en mn spamfilters doen hun werk best goed..af en toe als de spam academie weer wat bedacht heeft komt er wat door heen.. maar in m'n gmail komt op magische redenen meer binnen :P

Dell XPS 15-9570, Dell E6440, 2x HP EliteDesk G4 705, Ryzen 9 5900x custom server

• Alfa Novanta
  • Laatst online: 11:51

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Goed topic. Ik hoop hier binnenkort ook voor te staan dus lees graag even mee :)

Zat ook aan een eigen domein denken. Heb er al een paar maar om die zakelijk te gebruiken :')

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:01
Proton, Tutanota, Mailfence of een van de vele anderen. Deze 3 worden hier vergeleken met Gmail:

https://sourceforge.net/s...s-ProtonMail-vs-Tutanota/

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Tegenwoordig doen webhosters ook email hosting weboke, mijn.host en nog vele andere dan zit je ook niet bij zn grote club. Het is ook maar net wat je wil. Wel of geen Outlook webmail, wel of geen grote partij, veel of weinig opslag.

offtopic:
In mijn ogen is Email is een communicatie middel geen file transfer of opslag middel...

Mijn blog - T.net nostalgie - Tweak uptime

• Loewie Katorz
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 01-01 06:40
Ik gebruik ook eigen domein al jaren voor heel de familie.
Zeer tevreden van en hosting ongelimiteerd kost me maar 50 EUR/jaar.
Je kan via webmail of Outlook of ander (gratis) e-mail programma, juist zoals je zelf maar wenst

[Voor 36% gewijzigd door Loewie Katorz op 27-12-2022 22:54]

• BetelgeuseFive
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 28-12-2022
Mijn email had ik vroeger ook via mijn provider. Een paar jaar geleden heb ik dit losgekoppeld en de email overgezet naar Soverin (https://soverin.net). Dit is een Nederlands bedrijf en tot nu toe heb ik daar geen problemen mee gehad.

• IkEb
  • Nu online
Allemaal bedankt voor jullie reacties.

Uiteindelijk gekozen voor een eigen domein voor onze mail.
Alles direct voor 4 jaar afgekocht bij Vimexx. Hier zit ik al jaren bij met een ander domein van mij.

Belangrijkste overweging voor mij is geweest om het simpel te houden en daarmee ook betaalbaar.

Fijne jaarwisseling allemaal.

• siddler
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 27-01 17:12
MJV schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 21:22:
+1 voor eigen domein. Daarmee ben je onafhankelijk en flexibel. Jaren gebruikt met Gmail (G Suite) maar sinds een tijd overgestapt naar Microsoft. Met een trucje kun je een eigen domein gebruiken met een Microsoft 365 Family abonnement.
Afgelopen Black Friday een voucher gekocht om precies dit op te zetten in de kerstvakantie. Ik kom er helaas net achter dat dit sinds 30 november niet meer kan. :X

• MJV
siddler schreef op donderdag 29 december 2022 @ 11:46:
[...]

Afgelopen Black Friday een voucher gekocht om precies dit op te zetten in de kerstvakantie. Ik kom er helaas net achter dat dit sinds 30 november niet meer kan. :X
Maar ik lees daar dat het vanaf november 2023 niet meer kan?

• siddler
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 27-01 17:12
MJV schreef op donderdag 29 december 2022 @ 20:12:
[...]

Maar ik lees daar dat het vanaf november 2023 niet meer kan?
Oh je hebt gelijk! Blij dat je me erop wijst :) kan ik toch nog nuttig gebruik maken van mn family code

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10:57
Mijn eerste e-mailadres nam ik bij GMX, in 1999. Dat gebruik ik nog steeds (maar niet als primair adres). Op zich heeft GMX een prima dienst, hoewel er bij de gratis variant wel wat reclame in de app zit. En ik twijfel of ze Imap nu nog ondersteunen voor de gratis variant.

Daarnaast heb ik sinds meer dan 10 jaar mijn eigen domein, waarvoor mijn mail gehost wordt via Wned.nl. Daar kan ik binnen mijn pakket een onbeperkt aantal mailboxen aanmaken, en alles zelf beheren. Terwijl de servers wel door hen up to date gehouden worden. Ook is er een spamfilter, en ik heb weinig tot geen last van spam. Ik kan daar gebruik maken van IMAP, en squirrelmail voor webmail.
De domeinnaam zelf heb ik via TransIP geregistreerd.
Er zijn volgens mij ook voldoende webhosters waar je ook alleen mail kan hosten. Alleen denk ik dat je bij de meesten dan wel per mailbox betaalt. Dan kan een webhosting pakket gunstiger zijn, wanneer je meerdere mailboxen wilt gebruiken.

[Voor 3% gewijzigd door Wild Chocolate op 29-12-2022 22:29]

iRacing Profiel

• icall5s
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 11:39
[...]

Je kunt de mail van je domeinen toevoegen aan Gmail via Pop3. Of een andere client die jouw voorkeur geniet.

5800X3D|RTX 4080 FE|32GB DDR4|GIGABYTE B550 AORUS ELITE V2|SAMSUNG 980 PRO 2TB|NOCTUA NH-D15|CORSAIR RM1000X|CORSAIR 4000D AIRFLOW TG/SOLID

• Ruben279
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 11:59
Ik heb een aantal keren hosting afgenomen bij hostingpartijen waar ook email bij zat.

Vaak gedoe met spam, blacklists etc.
Nu het goedkoopste Microsoft 365 abonnement genomen, custom domein gekoppeld en gaan met die banaan.

Ik hoor vaak van klanten dat ze problemen hebben met spam etc., en dan blijkt het bij mailservers van kleine bedrijven weg te komen. Op het moment dat ze dan bij Microsoft 365 of Google Workspace zitten, hebben ze ineens nergens meer last van.

Inkomend spamfilter is daar ook vele malen beter, omdat er gewoon meer gebruikers zijn en het filter sneller leert.

Ik zou lekker z'n abonnementje afsluiten, heb je helemaal nergens last meer van. Als je de domeinregistratie dan ergens anders neer wil zetten omdat je het elders goedkoper kan inkomen blijft je mail mooi staan.

https://www.microsoft.com...oft-365-business-products

📡 ADS-B / ADS-C / ACARS feeder 📻 Diamond X7000N / Uniden 125XLT / Uniden BCT15X 📸 Canon EOS R / Sigma 150-600

• computerjunky
  • Laatst online: 02:50
Ga voor een aanbieder met onbeperkte aliassen en een catch all optie.

Op die manier kan je voor iedere website of bedrijf een eigen mailadres maken en en met 1 primaire mail alles ophalen.

Als je dan spam krijgt kan je meteen het bedrijf aanspreken omdat zij je mail gelekt of verkocht hebben aan spammers of scammers.

• MJV
icall5s schreef op donderdag 29 december 2022 @ 22:24:
[...]

Je kunt de mail van je domeinen toevoegen aan Gmail via Pop3. Of een andere client die jouw voorkeur geniet.
Hiervan is wel het nadeel dat je in veel mailclients de melding "sent this e-mail on behalf of" krijgt. Of het bij alle spamfilters lekker gaat durf ik niet te zeggen.

• marowi
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Gr4mpyC3t schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 20:30:
Geen idee of je gebruik maakt van iCloud (in combinatie met een iPhone bijvoorbeeld), maar daar kun je tegenwoordig ook voor een klein bedrag je e-mail hosten.

Aangepaste e-maildomeinen gebruiken met iCloud Mail
Wij zijn hier ook naar overgestapt vanaf Office365 Family, omdat ik daar het custom domein (Bij een andere partij) niet gekoppeld kreeg, en ze gaan er ook mee stoppen.

iCloud abonnementje van €1/maand en je hebt een domein die je kan sharen met 5 users, elke user 3 mail addressen ofzo. No brainer als je al in het Apple ecosysteem zit (en zelfs te overwegen als je dat niet zit).

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP

• Peer_76
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 30-01 07:54
[...]

Bij mijn Antagonist domeinen kan ik zelf spamfilters aanpassen. Verder heb ik een domeinnaam bij Vimexx, maar volgens het forum daar zijn er problemen met de mail. Zelf gebruik ik pop3 (met de optie om een copy op de server te laten staan voor 14 dagen) waardoor ik op elk apparaat (desktop, laptop en mobiel) de mail lokaal op kan slaan. Ik gebruik dus geen imap.

• bonzz.netninja
  • Laatst online: 11:50

bonzz.netninja

Niente baffi

icall5s schreef op donderdag 29 december 2022 @ 22:24:
[...]

Ja dat heb ik nu. Maar is niet ideaal, met name door de vertraging van soms een uur op mail. Vooral met wachtwoord vergeten of het aanmaken van nieuwe accounts goed irritant :) Ja, je kan via instellingen een pull forceren trouwens, maar dat is toch allemaal gedoe

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Lees mijn maandelijke nieuwsbrief! | https://www.dedigitaletuin.nl

• jurroen
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 00:28

jurroen

Security en privacy geek

IkEb schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 19:43:
In de toekomst wil ik niet afhankelijk van mijn internetprovider.
Mailfence of Soverin en dan aan je eigen domein gekoppeld. Dat geeft je ook nog eens onafhankelijkheid van de e-mailprovider.
Peer_76 schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 08:30:
[...]

Bij mijn Antagonist domeinen kan ik zelf spamfilters aanpassen. Verder heb ik een domeinnaam bij Vimexx, maar volgens het forum daar zijn er problemen met de mail. Zelf gebruik ik pop3 (met de optie om een copy op de server te laten staan voor 14 dagen) waardoor ik op elk apparaat (desktop, laptop en mobiel) de mail lokaal op kan slaan. Ik gebruik dus geen imap.
Dat kan met IMAP ook :+ Het enige verschil - binnen deze context - is dat lang niet alle mailclients de optie aanbieden.

Plus in mijn ervaring willen de meeste mensen IMAP, vanwege de synchronisatie. "Op mijn mobiel kan ik geen berichten zien die ik met de computer verstuur, los dat voor mij op" 8)7

[Voor 16% gewijzigd door jurroen op 30-12-2022 10:46]

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

MJV schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 08:03:
[...]

Hiervan is wel het nadeel dat je in veel mailclients de melding "sent this e-mail on behalf of" krijgt. Of het bij alle spamfilters lekker gaat durf ik niet te zeggen.
Tenzij je logingegevens krijgt voor een smtp-server dan kun je die in je gmail instellen en dan staat die melding er niet bij.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

kijk eerst hoe de wind waait

marowi schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 08:19:
[...]

Wij zijn hier ook naar overgestapt vanaf Office365 Family, omdat ik daar het custom domein (Bij een andere partij) niet gekoppeld kreeg, en ze gaan er ook mee stoppen.

iCloud abonnementje van €1/maand en je hebt een domein die je kan sharen met 5 users, elke user 3 mail addressen ofzo. No brainer als je al in het Apple ecosysteem zit (en zelfs te overwegen als je dat niet zit).
@Gr4mpyC3t en @marowi dat is wel een goed idee. Ik kom toch al ruimte te kort in de gratis icloud voor backups en mijn broer met 2 apparaten al helemaal

Een paar vragen waar jullie of anderen mogelijk het antwoord op weten
- ik lees op de support pagina "U kunt maximaal vijf aangepaste domeinen gebruiken, met maximaal drie gepersonaliseerde e-mailadressen per domein. " Betekent dit dat je per (max 5) gebruiker 3 adressen per (max 5) domeinen kan aanmaken? Dus dat komt op 15 unieke email adressen per gebruiker (verdeeld over 5 domeinen)
- Ik lees ook dat catch all mogelijk is, zit dit in deze 15?
- Ik kom er maar niet achter of je daarnaast nog aliassen kan aanmaken, het geen wat ik vind gaat over 3 aliasen voor een icloud account.
- Wat is de definitie van gezin, of doet men daar niet moeilijk over? Ouders, mijn broer en ik wonen niet bij elkaar

Ik heb een aantal domeinen, maar 2, 1 persoonlijk (4 accounts) en 1 zakelijk die echt belangrijk zijn, maar ik zou wel graag unlimted aliassen kunnen aanmaken. Zit ook te overwegen om voor het zakelijk adres een account bij zoho te nemen (0,90 per maand, 5 GB 1 mailbox, onbeperkte domeinen, catch all en aliassen)

[Voor 3% gewijzigd door jeanj op 30-12-2022 11:43]

Everything is better with Bluetooth

• marowi
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik weet niet de precieze details over hoeveel adressen / aliassen, omdat ik er zelf slechts voor elke gebruiker 1 gebruik en dat werkt prima. Dus 4 unieke inboxen / email adressen bij ons.

Catch all kan met een asterisks als alias.

Geen idee hoe het zit met inbox vs email adres vs alias.

Gezin doet Apple niet moeilijk over, maar je shared ook wel AppStore purchases en dingen, het is een Apple Family sharing ding dan, dus wellicht wil je dat niet buiten je eigen gezin. Volgens mij is er ook 1 betaalmethode voor het hele gezin, verplicht. Dus....

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP

• nldls
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10:12
Ik heb mijn mail bij mailbox.org zitten. Andere optie nu is SKIFF.
Skiff is gratis volgens mij, Mailbox.org is een betaalde service.

• NeHoX
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 30-01 23:31

NeHoX

Gamer + PV

Bijzonder dat ik niemand hoor over Proton en eventueel koppelen van eigen domein hier aan.

23x330Wp op NNO 8gr hellingshoek. Totaal 7590Wp

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

NeHoX schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 11:57:
Bijzonder dat ik niemand hoor over Proton en eventueel koppelen van eigen domein hier aan.
Dat geeft TS zelf al aan.
Nu zit ik te kijken naar alternatieven. Het hoeft van mij ook geen zwaar encrypted mail te zijn zoals proton maar ik wil gewoon een emailprovider waar ik rustig en simpel met imap bij kan komen en bij voorkeur host in de EU en onder de EU wetgeving valt.

Mijn blog - T.net nostalgie - Tweak uptime

• Stigandr
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09:58
Ruben279 schreef op donderdag 29 december 2022 @ 23:22:

Vaak gedoe met spam, blacklists etc.
Nu het goedkoopste Microsoft 365 abonnement genomen, custom domein gekoppeld en gaan met die banaan.

Ik hoor vaak van klanten dat ze problemen hebben met spam etc., en dan blijkt het bij mailservers van kleine bedrijven weg te komen. Op het moment dat ze dan bij Microsoft 365 of Google Workspace zitten, hebben ze ineens nergens meer last van.
Zie hier het probleem met de macht van grote bedrijven, "kleine" partijen een lage spam trust score geven voor de mail dje je als ontvanger verwerkt, (gebaseerd op de hoeveelheid verzonden "goede" emails ofzo), en de mensen gaan vanzelf ook juow services gebruiken voor verzenden en hosten van email want veel minder problemen om als spam te worden gemarkeerd. :X |:(

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

NeHoX schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 11:57:
Protonmail en IMAP is heel omslachtig. Ze hebben een 'bridge' daarvoor, maar traag als stroop de laatste keer dat ik dat testte op Linux. Dat moet je niet willen als je 't dagelijks via IMAP wil doen.

[Voor 8% gewijzigd door Borromini op 30-12-2022 13:06]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:57

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Sunglasses and beards

jeanj schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 20:05:
Nadelen eigen domein naam zijn kosten van de domein naam/dns hosting en de hosting van de mailbox.
Valt reuze mee. Ik heb al sinds 2004 een eigen domeinnaam en e-mail adres, momenteel gehost bij Cloud86. Kost me iets van 26 euro per jaar. Habbekrats. Daarbij heb ik dus wel mijn eigen domein en 10 mailboxen. Onafhankelijk van m'n provider Ziggo of wat dan ook. Ik laat alle mail ophalen door mijn Synology zodat ik alles centraal beschikbaar heb.
Voordeel van externe hosting is dat je er zelf niets voor hoeft te doen (spam filter enz is standaard) en je ook weer weg kan verhuizen, mocht het niet bevallen. Ik ben zelf al eens verhuisd qua domein en mail en dat ging soepel.

[Voor 9% gewijzigd door Microkid op 30-12-2022 13:15]

3000Wp zonnestroom
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:23

ThinkPad

Moderator Wonen & Mobiliteit
Ruben279 schreef op donderdag 29 december 2022 @ 23:22:
[...]
[...]
En dat is juist het 'smerige' aan de monopolie-positie van Microsoft: ze benadelen kleine mailservers.
Zijn behoorlijk wat mensen die alles technisch keurig op orde hebben volgens de laatste normen, maar toch door Microsoft als spam gemarkeerd blijven worden. Zie ook: Is spamfilter Microsoft te streng voor kleine mailservers?

On-topic: hier al een jaar of 3 een eigen .nl domeinnaam (€5 p.j.) en mailboxje bij mailbox.org voor €1 p/m.
Werkt prima en is privacy vriendelijk. Simpele webmailinterface en op telefoon gebruik ik IMAP voor de mail en CalDAV voor de agenda. Mailbox heb ik catch-all op ingesteld zodat ik voor elke webshop/dienst een uniek mailadres kan invoeren. Heb op die manier al eens een datalek gevonden :|

[Voor 14% gewijzigd door ThinkPad op 30-12-2022 13:15]

Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen
Geen vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 09:56
jeanj schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 11:42:
[...]

Een paar vragen waar jullie of anderen mogelijk het antwoord op weten

- ik lees op de support pagina "U kunt maximaal vijf aangepaste domeinen gebruiken, met maximaal drie gepersonaliseerde e-mailadressen per domein. " Betekent dit dat je per (max 5) gebruiker 3 adressen per (max 5) domeinen kan aanmaken? Dus dat komt op 15 unieke email adressen per gebruiker (verdeeld over 5 domeinen)
Je kunt per iCloud account 5 eigen domeinen opvoeren (domeina.nl, domeinb.nl etc.). Je krijgt 1 inbox per familielid per domein. Per iCloud account in je familie is dat dus 3 mailadressen op dat domein. Jij drie en per extra familielid ook drie.

Heb je nog een ander domein, dan heb je dezelfde voorwaarden.
- Ik lees ook dat catch all mogelijk is, zit dit in deze 15?
Nee. Dat valt daarbuiten, maar je krijgt dus wel echt alles direct in je eigen inbox. Je kunt niet selecteren dat je de catch-all naar een specifieke inbox gaat (want maar 1 inbox voor alles).
- Ik kom er maar niet achter of je daarnaast nog aliassen kan aanmaken, het geen wat ik vind gaat over 3 aliasen voor een icloud account.
Ja, maximaal 3 dus.
- Wat is de definitie van gezin, of doet men daar niet moeilijk over? Ouders, mijn broer en ik wonen niet bij elkaar
Dat bepaal je zelf. Je nodigt als het ware een Apple ID account uit voor je familie. Geen controle of verdere restricties.
Ik heb een aantal domeinen, maar 2, 1 persoonlijk (4 accounts) en 1 zakelijk die echt belangrijk zijn, maar ik zou wel graag unlimted aliassen kunnen aanmaken.
Als ik jouw situatie in de iCloud strategie probeer te bedenken, dan kom je denk ik op het volgende neer:
  • Je hebt 1 domein voor privé doeleinden. Deze deel je met het gezin in iCloud. Jij en zij kiezen zelf een hoofdadres + max 3 aliassen.
  • Je hebt 1 domein voor zakelijke doeleinden. Deze deel je niet.
Wat betreft je aliassen, dat gaat niet werken met iCloud op de traditionele manier. Het enige wat je daar als oplossing voor hebt is Hide My Email (Wat is 'Verberg mijn e-mailadres'?). Daarmee maak je feitelijk aliassen. Je kunt ze aanmaken/bewerken/inzien op https://icloud.com.

Het is even wat uitzoekwerk en misschien ook wel te veel moeite voor waar je naar op zoek bent, maar ik heb de gifpil genomen en uiteindelijk ben ik nu veel minder tijd kwijt met het regelen van zoiets simpels als mail.

• bgrr
  • Niet online
siddler schreef op donderdag 29 december 2022 @ 11:46:
[...]

1 license voor O365 bussines basic pakken. Dan heb je 1x onedrive/teams/exchange.

Vervolgens kun je daar weer meerdere shared mailboxen onder aanmaken voor ieder persoon van het gezin. Deze shared mailboxen zijn gratis.

Transport rules aanpassen zodat pietje bij pietje aankomt en keesje bij keesje.

In Azure Ad vervolgens de shared mailboxen voorzien van wachtwoord en je kunt ze individueel op smarthpones of outlook instellen per "gebruiker"

• vrotogel
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 29-01 19:25

vrotogel

leest vooral mee

Je kunt je eigen domein ook koppelen aan een KPN mailbox. KPN heeft daar een faciliteit voor. Even MX record instellen en een TXT record en je bent klaar. Is inbegrepen bij de prijs van je internet abonnement.

Life 's hard and then you die

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08:06
Ik ben heel benieuwd wat de beweegredenen van TS zijn om expliciet geen encryptie te willen?

Ik zweer al jaren bij protonmail.

• tvanderwerk
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 09-01 20:44
bgrr schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 13:16:
[...]

1 license voor O365 bussines basic pakken. Dan heb je 1x onedrive/teams/exchange.

Vervolgens kun je daar weer meerdere shared mailboxen onder aanmaken voor ieder persoon van het gezin. Deze shared mailboxen zijn gratis.

Transport rules aanpassen zodat pietje bij pietje aankomt en keesje bij keesje.

In Azure Ad vervolgens de shared mailboxen voorzien van wachtwoord en je kunt ze individueel op smarthpones of outlook instellen per "gebruiker"
Dit kan inderdaad maar dan heb je geen webmail. En risico dat MS er tzt een stokje voor steekt.

• IkEb
  • Nu online
[...]

Bij Vimmexx zit een redelijke spamfilter. Weinig last van spam, al moet ik nu even afwachten hoe dit gaat uitpakken dat al mijn mail hier naar toe gaat.
Ik kan ook gewoon 2FA aanzetten bij hun. Standaard webmail cliënt is bij hun roundcube maar je kunt ook je eigen keuze bepalen en installeren.

Ben inmiddels begonnen met het project overzetten. Wat een werk zeg. Vooral van de websites waar je het mailadres niet kan aanpassen en dan je geschiedenis kwijt raakt.
Maar even door de zure appel heen.

• IkEb
  • Nu online
vrotogel schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 13:22:
Je kunt je eigen domein ook koppelen aan een KPN mailbox. KPN heeft daar een faciliteit voor. Even MX record instellen en een TXT record en je bent klaar. Is inbegrepen bij de prijs van je internet abonnement.
Klinkt interessant. Ff kijken wat de Ziggo monteur gaat doen dinsdag. Anders de overstap kpn. En dit is dat weer een leuk project.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• IkEb
  • Nu online
eL_Jay schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 14:38:
Ik ben heel benieuwd wat de beweegredenen van TS zijn om expliciet geen encryptie te willen?

Ik zweer al jaren bij protonmail.
Het is niet dat ik geen encryptie wil maar het is voor mij (nog) geen must.
Ik heb serieus proton overwogen maar werd door 2 dingen tegengehouden.
De bridge die je nodig hebt om imap te kunnen gebruiken (ben al jaren tevreden gebruiker van aquamail op mijn telefoon) en dan toch de prijs voor 3 mailboxen in totaal. 1 is best te betalen maar als je er 3 wilt is het best te doen.

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09:19
Als je een andere goede gratis email provider dan google wilt kun je ook die van Microsoft nemen.
Daar hoef je echt geen office 365 abbo voor aan te schaffen

Meld je gewoon hier aan:
https://outlook.live.com

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• Nesjka
  • Registratie: Juli 2020
  • Niet online
https://proton.me/mail geen idee of dat al hier genoemd is?

• jurroen
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 00:28

jurroen

Security en privacy geek

Heeft de TS zelfs al genoemd 8)7
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee