Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barca
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-05 06:47

Barca

In Search Of Sunrise

Topicstarter
Ik zou graag willen weten of de
Samsung 4K QLED 65Q74B dezelfde TV is als als een 65Q77B... maar dan alleen een andere verkoper. Of zijn deze TV's gewoon precies hetzelfde?

Ik heb nu erg veel gelezen over de verschillende types etc. maar ik kan nergens ontdekken of dit nou echt dezelfde TV's zijn. Aan de hand daarvan kan ik namelijk eigenlijk pas bepalen welke aanbieding, eventueel met inruil, interessant is.

Op de Samsung website kan je deze TV's ook niet vergelijken en op de Tweakers pricewatch bestaat de 77B niet.

Beste antwoord (via Barca op 27-12-2022 19:10)

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-05 20:52
Bij dit soort minimale verschillen in serienummers is het bijna altijd dat de verschillen tussen de tv's ook minimaal zijn. Een iets andere voet, ander kleurtje, of simpelweg voor een andere regio bedoeld, met weinig of geen verschillen.

Dit doen ze vaak, zodat een grote winkelketen, bijvoorbeeld de Media Markt, een unieke model kan hebben, die je niet 1-op-1 kan vergelijken met andere winkels, want die hebben de X33A niet, maar alleen de X32A (random namen als voorbeeld).

Bron: Trust me, bro ;) (Ik heb 6 jaar bij de Media Markt gewerkt als tv-verkoper, en meermaals aan vertegenwoordigers van merken als Samsung en Sony gevraagd wat de verschillen zijn tussen dit soort nummertjes.)

The devil is in the details.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:56

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Normaliter is het bij Samsung zo dat alleen het tweede cijfer na de Q anders is, dat er geen verschillen zijn in beeldkwaliteit, maar het vooral gaat om esthetische verschillen. Of dat in deze situatie ook zo is, daar zou ik geen garantie op durven geven, maar ik ga uit van wel.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-05 20:52
Bij dit soort minimale verschillen in serienummers is het bijna altijd dat de verschillen tussen de tv's ook minimaal zijn. Een iets andere voet, ander kleurtje, of simpelweg voor een andere regio bedoeld, met weinig of geen verschillen.

Dit doen ze vaak, zodat een grote winkelketen, bijvoorbeeld de Media Markt, een unieke model kan hebben, die je niet 1-op-1 kan vergelijken met andere winkels, want die hebben de X33A niet, maar alleen de X32A (random namen als voorbeeld).

Bron: Trust me, bro ;) (Ik heb 6 jaar bij de Media Markt gewerkt als tv-verkoper, en meermaals aan vertegenwoordigers van merken als Samsung en Sony gevraagd wat de verschillen zijn tussen dit soort nummertjes.)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megabeat
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 07:33
Bij een ander Samsung product was het tweede cijfer na de q een land code waarbij geheckt kan worden voor welk land het bedoeld is en je dus kan checken of het om grijze import ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Nee, het is geen landcode. Op het volledige modelnummer op het typeplaatje staat aan het eind een drie of vierletterige landcode, dat is XXN of LXXN voor Nederland. Het algemene modelnummer zoals 65Q74B bevat geen landcode.

[ Voor 3% gewijzigd door dmantione op 27-12-2022 18:33 ]

• thomas1750
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 17-05 20:13
Nu de vraag of dit een beetje een goede TV is aangezien ik naar de 55 inch variant aan het kijken ben.. voor de ps5(geen shooters doe ik op de PC) en Netflix o.i.d. 800 eu is niet veel..

AMD Ryzen 7 3700X Boxed | ASRock B450M Pro4 | Gigabyte GeForce RTX 2070 Super Windforce OC 3X 8G | be quiet! Pure Base 500 Window Zwart | MSI Optix G27CQ4 Zwart | Crucial Ballistix BL2K8G32C16U4B | Corsair TX550M V2 | Crucial P1 1TB

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Je krijgt een televisie met VA-paneel met randverlichting. Een VA-paneel betekent een goed contrast en mindere kijkhoeken. Het is blauwe verlichting, zodat je een breed kleurbereik hebt. Lokaal dimmen is bij randverlichting maar beperkt mogelijk, wat betekent dat de televisie geen supergoede zwartwaarden haalt en ook geen HDR-wonder is.

Mijn advies is "OLED tenzij..." en de concurrent is hier dan ook de LG A2. Ik zou zeggen dat de A2 over de gehele linie een veel betere televisie is dan de Q74B/Q77B. Het enige wat voor de Samsung spreekt i.c.m. je PS5 is de 120Hz, maar dan nog is de A2 een fijnere televisie voor een PS5 dan de Q7xB.
Pagina: 1