Toon posts:

Kleine fans, voeding en speed controller gezocht.

Pagina: 1
Acties:

• michielvz
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-01 18:51
Ik heb een 60 cm brede optimyst haard. Werkt met 8 halogeenlampen en damp bestaande uit microdruppels door ultrasone trilling. Ik heb de lampen verwijderd vanwege het hoge energievebruik en vervangen door een ledstrip. Nu zie ik dat de damp niet omhoog wordt gestuwd vanwege gebrek aan warmte.

Mijn idee is om dit te compenseren door gebruik van kleine fans die zeer langzaam draaien. Ik gebruik een smartplug om de haard aan en uit te zetten en kan dit ook gebruiken voor de fans.

Ik kwam deze speedcontroler tegen maar die is overal uitverkocht. Ik vind deze fans. Is de snelheid regelbaar of moet je dan pwm fans hebben? Voeding is uiteraard afhankelijk van de gekozen fans en regelaar.

Misschien hebben jullie tips :) ?

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:54
Wil je een keertje inregelen op 1 stand of 'smart'?

Met een ESP32 kun je PWM fans aansturen
andere fans kun je met pwm op 12 volt aansturen of voltageregelaar.

trouwens beter 1 grotere fan dan meerdere fan die kleintjes, misschien moet je dan iets van een windtunnel met gaatjes maken maar dan is het wel een stuk stiller.

edit:
de gene die jij linkt lijkt een voltage variant te zijn
Hier voorbeeld van een generieke pwm die je zou kunnen gebruiken bij elke fan.
https://opencircuit.nl/product/pwm-controller-6v-28v-3a

[Voor 56% gewijzigd door Tazzios op 27-12-2022 18:02]

• michielvz
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-01 18:51
Hij komt op 1 vaste stand te staan. Een windtunnel is wel een briljant idee. Ik denk aan een plastic slang. Verbind ik dat aan de fan middels een plastic zak en ductape. Zo deed mac gyver het ook altijd ;-)

Hoe voorzie je de voltageregelaar van stroom? Dus de voltageregelaar gecombineerd met bv deze fan zou werken?

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee