MB Pro 13” M2 of MB Air M2?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibriboy
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 27-10-2024
Ik wil een Macbook kopen voor huis, tuin en keukengebruik en misschien om Football Manager te spelen.

Nu zijn deze 2 Macbooks in prijs gelijk en krijg ik de btw nog terug maar weet ik niet welke ik moet kopen. De prijs van de 14” ga ik sowieso niet betalen. Aan de 8 GB RAM en 256 GB heb ik genoeg en was ik niet van plan te upgraden.

Voor zover ik lees zou de 13” M2 beter zijn om dat ie een betere koeling heeft dan de Air?

Iemand nog wat tips qua aanschaf?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorikc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:25
Ik denk dat het verschil in koeling voor huis-, tuin- en keukengebruik minimaal verschil zal geven. In benchmarks misschien wel, maar ze moeten sowieso allebei throttlen onder langdurige load en dat lijkt me niet de toepassing voor jou, als ik het goed lees.

Ik neem aan dat je deze verschillen al bekeken hebt, maar als ik de vergelijking van Apple erbij pak, zijn dit voor mij de grootste verschillen:
https://www.apple.com/nl/...kPro-13-M2,MacBook-Air-M1

MB Air vs MB Pro:

* Beeldscherm: 13.6" liquid retina met "notch" vs 13.3" retina (kwestie van voorkeur)
* Fysieke functietoetsen vs Touch bar (kwestie van voorkeur)
* Dunner/lichter vs dikker/zwaarder (niet zo'n groot verschil...)
* 1080p vs 720p webcam
* Nieuw Macbook ontwerp uit 2022 vs Getweaked ontwerp van 2016

Ik heb nu (nog) een MBP uit 2017 en vind de Touch bar best geinig (zo nu en dan), maar ik denk niet dat die nog in nieuwere MacBook ontwerpen zal zitten en dus vraag ik me af of ik zelf nu nog een laptop zou kopen met een grotendeels zelfde ontwerp als in 2016 (wel nieuwe CPU uiteraard en niet meer het butterfly keyboard).