Toon posts:

CPU en RAM vraagje

Pagina: 1
Acties:

• ermae
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 28-12-2022
Hallo,

Ik wil overstappen naar cloud86 en ik zie dat het gekozen pakket 2CPU’s heeft en 1024MB RAM en daar val ik al door de mand mbt technisch inzicht.

Mijn huidige pakket bij Vimexx heeft 12cores en 8GB RAM maar toch zie ik op alle vergelijkingssite’s dat cloud86 zo veel sneller is.

Mis ik hier iets of begrijp ik het niet helemaal ?

• PhaeTom
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-01 19:04
In de basis garanderen wij niet een bepaalde uptime. Uiteraard doen wij ons uiterste best om de uptime zo hoog mogelijk te houden, voor onze klanten.

Dat is in ieder geval wat anders dan de "gemiddelde" uptime van 99,98% van Cloud86. Nog geen garantie, maar wel in ieder geval een percentage. Ik heb zelf een keer een dagdeel downtime meegemaakt, dat is wel serieus een issue als je dit hebt gegarandeerd in een contract naar je klant.

Voor de rest is het denk ik verder zoeken naar verschillen om appels met appels te vergelijken.

• rensvanaarden
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 01-02 13:57
Hoeveel websites host je op het pakket? Hebben deze veel verkeer? Zijn ze groot?
Wordpress? Magento?

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:39

heuveltje

KoelkastFilosoof

welk pakket heb je dan gekozen bij cloud89 want ik zie geen enkel account met maar 1GB ram ?

Verder is vergelijken van cpu en cores zinloos als je niet weet wat voor cores je hebt over hebt.
En daarnaast is het zondere info over wat je er op draait en hoe groot de belasting is, ook niet mogelijk om in te schatten wat je nodig hebt.

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel Pentium 233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600

• ermae
PhaeTom, geen idee waar je het over hebt, in ieder geval geen antwoord op mijn vraag.

rensvanaarden, het betreft 4 Wordpress sites en bezoekersaantallen heb ik nooit nagekeken, geen winkels in ieder geval

heuveltje, bij cloud86 kreeg ik de reactie dat webhosting medium 2CPU’s, 512MB RAM en 7 PHP handlers tot zijn beschikking heeft en Managed Wordpress Medium 2CPU’s, 1042MB RAM en 15 PHP handlers.

Mijn vraag is niet echt de inschatting voor wat ik nodig heb, maar de positieve reacties over cloud86 versus andere partijen hoewel de cijfers minder zijn (maar zoals geschreven, dat komt misschien door mijn niet-technische kennis daarom de vraag)

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 00:48

DataGhost

iPL dev

Zonder bezoekersaantallen is daar helemaal niks zinnigs over te zeggen. Als je daar geen zicht op hebt gok ik dat ze niet zo hoog zijn en dan is het pakket wat je nu hebt echt achterlijke overkill. Waarschijnlijk lukt dat ook nog helemaal prima op dat "webhosting medium" van cloud86. Maar nogmaals, je moet eerst gaan kijken wat je belasting is en daar een pakket bij zoeken. Zonder die gegevens kan je niks zeggen over "sneller", en het is zelfs de vraag of je echt "sneller" nodig hebt want ik kan me niet voorstellen dat je met je huidige pakket secondenlang zit te wachten op een pagina, noch kan ik me dat voorstellen op de pakketten waar je nu mee vergelijkt. Jouw load zal allemaal niet heel spannend zijn. Daarmee is mijn verwachting dat je wat betreft websitebezoek-ervaring geen verschil gaat merken. NB: ik ken beide partijen niet.

En je vindt misschien van niet, maar je vraag is in de basis wel degelijk wat je nodig hebt, wat je belasting is en wat voor pakketten en verwachtingen daarbij passen. Loop je met je huidige pakket tegen concrete problemen aan die niet financieel van aard zijn?

[Voor 14% gewijzigd door DataGhost op 27-12-2022 18:18]

• ermae
@DataGhost ook bedankt voor je reactie en uitvoerige uitleg maar wederom niet het antwoord op mijn vraag eigenlijk.

Mijn vraag had niet direct betrekking op mijn sites of deze wel of niet "sneller" laden bij de één of andere provider maar meer over de cijfers die ik eerder aangaf. Hoe kan het zijn dat de provider Cloud86 als beste getest wordt maar de cijfers (RAM en CPU) van de hardware (mijns inziens) veel minder zijn dan bv die van Vimexx. Of begrijp ik de cijfers niet en dat was eigenlijk mijn vraag.

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 00:48

DataGhost

iPL dev

ermae schreef op woensdag 28 december 2022 @ 15:53:
@DataGhost ook bedankt voor je reactie en uitvoerige uitleg maar wederom niet het antwoord op mijn vraag eigenlijk.

Mijn vraag had niet direct betrekking op mijn sites of deze wel of niet "sneller" laden bij de één of andere provider maar meer over de cijfers die ik eerder aangaf. Hoe kan het zijn dat de provider Cloud86 als beste getest wordt maar de cijfers (RAM en CPU) van de hardware (mijns inziens) veel minder zijn dan bv die van Vimexx. Of begrijp ik de cijfers niet en dat was eigenlijk mijn vraag.
Een vrachtwagen heeft veel meer laadruimte ("RAM") en motorvermogen ("CPU") maar toch zal een stationwagen/MPV "als beste getest" worden als gekeken wordt naar hoe fijn je er met partner en kids mee op vakantie kan. Zonder te weten wat er precies getest is kan je helemaal niks zinnigs zeggen over of het überhaupt wel beter is dan wat je hebt. Wie weet is die provider als beste getest om vier wordpress-sitejes zonder bezoek te hosten omdat je je niet krom hoeft te betalen aan 12 cores en 8GB terwijl de performance met 2 cores en 1GB hetzelfde is. Weet jij veel. Heb je de test opgezocht, gekeken in welke context die provider "best getest" is en of er überhaupt een vergelijking is gemaakt met de provider waar je nu bij zit?

De test waar zij hun resultaat vandaan halen is uiteindelijk een test van slechts vijf providers in een landschap waar duizenden partijen actief zijn dus je hebt er weinig meer aan dan klanten lokken. Zegt verder niet zoveel over of de provider goed is of niet en, nogmaals, ook heel weinig over hoe het vergelijkt met wat je hebt. Dus mocht je om wat voor reden dan ook (kosten?) van provider willen wisselen zal je toch gewoon je gebruik/benodigdheden in kaart moeten brengen en kijken wat daar bij past.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee