Hoi beste medetweakers.
Ik heb een raar probleem met mijn inmiddels nogal oude pc.
Betreft een pc met i5 4670k, za87x d3h moederbord en een gtx 780.
Sinds gister blijft de pc vast bij het zwarte gigabyte opstartscherm.
Hij gaat wel naar de geavanceerde opstartopties zonder problemen, maar opstart herstel of herstellen naar een vorig punt helpen niet.
Ook zie ik een groene pixel bij het booten tussen de normale opstartscherm.
De biosmenu zag er eerst normaal uit, maar een x had het opeens groene strepen.
Verschillende dingen al geprobeerd zondee resultaat, waaronder ook een oudere ssd met windows 10, om te kijken of het aan de ssd lag.
Als ik de gpu eruit haal en met onboard de monitor verbind, bootte hij wel, maar ik heb nog niet geprobeerd om de gpu weer erin te prikken.
Klinkt dit als een defecte gpu? K heb helaas niet de mogelijkheid om te kijken of het wellicht aan de psu ligt.
Ik heb een raar probleem met mijn inmiddels nogal oude pc.
Betreft een pc met i5 4670k, za87x d3h moederbord en een gtx 780.
Sinds gister blijft de pc vast bij het zwarte gigabyte opstartscherm.
Hij gaat wel naar de geavanceerde opstartopties zonder problemen, maar opstart herstel of herstellen naar een vorig punt helpen niet.
Ook zie ik een groene pixel bij het booten tussen de normale opstartscherm.
De biosmenu zag er eerst normaal uit, maar een x had het opeens groene strepen.
Verschillende dingen al geprobeerd zondee resultaat, waaronder ook een oudere ssd met windows 10, om te kijken of het aan de ssd lag.
Als ik de gpu eruit haal en met onboard de monitor verbind, bootte hij wel, maar ik heb nog niet geprobeerd om de gpu weer erin te prikken.
Klinkt dit als een defecte gpu? K heb helaas niet de mogelijkheid om te kijken of het wellicht aan de psu ligt.