Toon posts:

Nummerbehoud vaste lijn gaat mis

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• aart93
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 06-02 13:03
Beste mede Tweakers,

Ik zit met het volgende.

Mijn ouders hadden een alles in 1 contract bij Caiway, telefonie en internet via de glasvezel. Nu wil men de overstap maken naar KPN, terug naar koper.

Alleen is er met de overdracht van het nummerbehoud iets mis gegaan.
De datum stond op 2 januari, alleen heeft de Caiway door een interne fout het nummer al opgeheven.

Ik heb met beide partijen al enkele keren contact gehad, alleen zegt Caiway niks te kunnen doen omdat de aanvraag om het nummer terug te halen al een week zou duren, en KPN zegt dat ze de datum niet kunnen vervroegen omdat de vrijgave pas 2 januari zou zijn.

Nu weet ik niet helemaal hoe de procedure loopt, maar bestaat er zoiets als een spoed overdracht? En wat zijn mijn rechten hierin?

Mijn ouders zouden nu een week zonder telefonie zitten, niet echt de fijnste week in het jaar daarvoor.

Alvast bedankt!

Alle reacties

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-02 23:20
Hoe is dit afgelopen?

ACM is toezichthouder om eventueel te klagen.

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:59
Een nummer porteren kost tijd, een week is vrij normaal. Je kan er veel tijd in steken maar kleine kans dat je er iets mee op schiet.

Bron: 7 jaar 2e lijns helpdesk ervaringen met ontelbaar mensen met dezelfde problemen (inclusief bedrijven achter een particulier nummer die tijdelijk geen telefoontjes kunnen ontvangen).

• aart93
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 06-02 13:03
Inderdaad,

Niks kunnen doen, weekje zonder gezeten.

Terug naar koper was wel een goede stap, veel minder wegvallen en haperen van de tv zenders. Maximale internet snelheids is wat minder, maargoed wanneer gebruik je dat?

Mvg,
Aart Pieter

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee