Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FulmeN
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-06 12:16
Na zoekwerk kom ik er niet helemaal uit, heb onderstaande apparaten op mijn Samsung S95b tv aangesloten (althans kom nu 1 HDMI poort te kort / heb 1 apparaat teveel ;))

HDMI 1 (Xbox)
HDMI 2 (Playstation)
HDMI 3 (eARC -> Sonos Arc)
HDMI 4 (Nintendo / AppleTV)

Optie 1 (Voorkeur?)
HDMI 3 --> splitten eARC met ATV, is dit überhaupt mogelijk?
Volgens mij is een HD Fury Arcana in dit geval niet de oplossing, heb namelijk al eARC?

Optie 2
HDMI 4 --> HDMI Switch voor Nintendo / ATV
Wat zijn jullie ervaringen met een Marmitek Connect 720 switch en/of hebben jullie positive ervaringen met andere switches?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Dit probleem had ik toevallig ook, ik heb gisteren deze besteld :

https://www.onlinekabelsh...tter-extractor-schakelaar :)

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FulmeN
Op deze manier kan ik de HDMI 3 gebruiken (extracten van de earc + switch voor 3 apparaten)?

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

FulmeN schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 11:50:
Optie 1 (Voorkeur?)
HDMI 3 --> splitten eARC met ATV, is dit überhaupt mogelijk?
Waarom zou de HDMI eARC dubbel gebruiken de voorkeur hebben? HDMI (e)ARC leunt op HDMI CEC en dat protocol is niet altijd even betrouwbaar. Als je toch met switches gaat werken zou ik eerder de Apple TV en Ninento Switch achter een HDMI Switch gooien. Laat je eARC met rust. Vanwaar Apple TV en Ninentdo Switch? Puur omdat die twee niet per se HDMI 2.1 nodig hebben en de HDMI switch daarmee mogelijk goedkoper is dan een HDMI 2.1 switch. Maar een HDMI 2.1 switch voor PS5 en XSX op één ingang zou ik ook eerder doen dan HDMI 3 (eARC) splitten.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• FulmeN
FeaR schreef op donderdag 29 december 2022 @ 09:20:
[...]

Waarom zou de HDMI eARC dubbel gebruiken de voorkeur hebben? HDMI (e)ARC leunt op HDMI CEC en dat protocol is niet altijd even betrouwbaar. Als je toch met switches gaat werken zou ik eerder de Apple TV en Ninento Switch achter een HDMI Switch gooien. Laat je eARC met rust. Vanwaar Apple TV en Ninentdo Switch? Puur omdat die twee niet per se HDMI 2.1 nodig hebben en de HDMI switch daarmee mogelijk goedkoper is dan een HDMI 2.1 switch. Maar een HDMI 2.1 switch voor PS5 en XSX op één ingang zou ik ook eerder doen dan HDMI 3 (eARC) splitten.
Ik had gehoopt door bv. de Nintendo/Apple TV op HDMI 3 (via HDMI IN/OUT) te zetten geen extra switch nodig zou zijn. Heb nu een HDMI 2.1 Switch besteld, de keuze voor switchen is gemaakt op gebruik Nintendo wordt nu vaak gebruikt als handheld, maar ook op <HDMI 2.1.
Maar misschien toch beter om de Xbox en Playstation te switchen i.v.m. gamemode op de TV, tnx.

• OlavRG
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 06-12-2024
Misschien is dit geen optie voor je, maar als je een optische audio out port hebt op je tv, dan kan je die gebruiken voor de Sonos Arc. Er is zelfs een hdmi naar optisch snoertje meegeleverd met de Arc.
Pagina: 1