Toon posts:

Tijdelijk alternatief voor mechanische ventilatie

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• gamefreakin
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 24-01 13:21
Mijn mechanische ventilatie in mijn appartement heeft sinds kort kuren. De motor lijkt aan te lopen (maakt constant schurend geluid).
De motor wordt nu teruggestuurd onder de garantie, maar het kan 2 tot 8 weken duren voordat ik deze terug heb.

Wat kan ik in de tussentijd als alternatief gebruiken? De ventilatie is vooral belangrijk in de badkamer en keuken, waar er geen ramen in de buurt zijn die even open gezet kunnen worden.

Zou iets als een simpele vochtvreter voldoende zijn voor een ongeventileerde badkamer?

Alle reacties

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:45

de Peer

under peer review

gamefreakin schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 10:04:

Zou iets als een simpele vochtvreter voldoende zijn voor een ongeventileerde badkamer?
Nee absoluut niet, tenzij je bereid bent die 20x per dag te vervangen ;-)
Zoiets heeft vrijwel geen capaciteit.

Enige dat je kunt doen is beetje proberen te ventileren met deuren en ramen open, maar beter zsm ventilatie vervangen.

maargoed zo te zien heb je geen mogelijkheden. Badkamerdeur in ieder geval altijd open laten staan dan maar?

[Voor 11% gewijzigd door de Peer op 27-12-2022 10:10]

Tibber-klant, 18.285 Wp, Atlantic Explorer V3, 3x Daikin airco, Nissan Leaf, Gasloos sinds 2018

• Eivogel1985
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 09:23
Deur openzetten en in contact maken met een ruimte waar het raam wel open kan. Zit er niet van nature wat trek in de ventilatie buis? Voor een beperkte periode zal het wel loslopen, toch? Gewoon niet al te heet en te lang douchen, dat scheelt al een hoop

[Voor 56% gewijzigd door Eivogel1985 op 27-12-2022 10:15]

• Zenomyscus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19:22
Deur inderdaad openzetten, maar misschien belangrijker: heel kort douchen en iets kouder douchen. Hoe heter en warmer je doucht hoe natter de boel wordt. Zoeken naar alternatieven is denk ik lastig. Het enige wat ik ooit zelf heb gedaan is een buisventilator gebruiken om de badkamer leeg te zuigen. Die had ik toevallig nog liggen.

• CBlokkertje
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 27-01 22:03
Voor de badkamer kan je wellicht ook een kleine luchtontvochtiger gebruiken.
Wij hebben een Eurom DryBest 10 om in onze waskamer en dat werkt uitstekend.

• gamefreakin
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 24-01 13:21
Daar was ik al bang voor.
Dan maar even improviseren en kijken of het lukt om te ventileren via de andere kamers. :-)

Bedankt voor de tips in ieder geval!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Wellicht helpt het om een ventilator neer te zetten in de badkamer en die in de richting te laten blazen van een ruimte waar een raam open kan?

• SqnLdr
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
De box die je al hebt/had op marktplaats scoren en naderhand weer verkopen?

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Nu online
Even de verkoper of fabrikant vragen voor een leen exemplaar?

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12:47
Ventileren doe je voornamelijk voor co2 en andere gassen die in de woning aanwezig zijn, vocht is maar 1 daarvan die ook nog minder belangrijk is(pas boven 70% relatieve luchtvochtigheid komen er problemen).

Douchen is eenvoudig zet de badkamer deur open en 2 ramen tegen elkaar.
Daarnaast de badkamer verwarmen helpt een hoop.

[Voor 22% gewijzigd door mr_evil08 op 27-12-2022 12:05]

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee